.....
ik zou dat echt afraden, 2 mb is haast niet te doen, 4 mb ook niet echt voor een newbie.
verder mis je alle leuke dingen van linux (grafisch gedoe bijvoorbeeld)
verder mis je alle leuke dingen van linux (grafisch gedoe bijvoorbeeld)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Balen....kon die 386 gratis meenemen ergens....dacht er nog iets leuks mee te kunnen doen, behalve uit het raam te gooien
.....
ik heb nog een bergje van die 1mb 30 pins simmetjes....als je er 6 bijgooit, zit je op 8 mb, en dan kun je een redelijk simpele isdn router bouwen ofzo, of een printerserver.
Zet je er FreeSCO ofzo op, dat draait vanaf een flop....altijd wel wat mee toe doen natuurlijk. Maar met 2mb is het een beetje niets eigenlijk
Zet je er FreeSCO ofzo op, dat draait vanaf een flop....altijd wel wat mee toe doen natuurlijk. Maar met 2mb is het een beetje niets eigenlijk
ach...in een volgend leven lach je er om!
Probleem....zijn nog maar 2 geheugenbanks (of hoe die dingen ook heten) vrij...
.....
Verwijderd
Theoretisch kan het wel op een 386 met 2mb. Maar dat het met de 2.4 kernel ook werkt lijkt me stug.
Ik denk dat je dan toch 2.0 zult moeten installeren en dan is het nog maar de vraag wat je er mee kunt.
Probeer anders NetBSD die schijnt nog net iets beter te draaien met mindergeheugen.
Met 4MB trekt NetBSD het vrijwel zeker.
Ik denk dat je dan toch 2.0 zult moeten installeren en dan is het nog maar de vraag wat je er mee kunt.
Probeer anders NetBSD die schijnt nog net iets beter te draaien met mindergeheugen.
Met 4MB trekt NetBSD het vrijwel zeker.
Verwijderd
Een klein vraagje hierop aansluitend.
Hoe zit het met een Linux op een 486 DX2, 66 Mhz, en 8 MB Ram?
Iemand enig idee? Zou ik bijvoorbeeld Suse 6.4 erop kunnen draaien?
Hoe zit het met een Linux op een 486 DX2, 66 Mhz, en 8 MB Ram?
Iemand enig idee? Zou ik bijvoorbeeld Suse 6.4 erop kunnen draaien?
Mijn 386 is nu geupgrade naar 4mb RAM. Wat kan ik er nu mee? (volgende beperking is HD van wel 83 meg
)
.....
Ruilen?Op woensdag 21 februari 2001 01:25 schreef drms het volgende:
Oh ja, mijn HD is 420 MB
.....
Kort gezegt: je moet een CPU hebben die in protected mode kan draaien...Op woensdag 21 februari 2001 01:40 schreef Lord_NikoN het volgende:
Kan je op een 386sx linux installeren? ik dacht dat je minimaal een dx moest hebben
http://linuxdocs.org/HOWTOs/Installation-HOWTO/x80.html#AEN84
Verwijderd
You need at least 4 megabytes of memory in your machine. Technically, Linux will run with only 2 megs, but most installations and software require 4. The more memory you have, the happier you'll be. I suggest an absolute minimum of 16 megabytes if you're planning to use X-Windows; 64 is better.
voila
voila
Ik heb nog wel een 486 mobo+cpu+ram te koop
.
Ben alleen geinteresseerd in een HD van minimaal 500 meg, maar evengoed bedanktOp woensdag 21 februari 2001 11:36 schreef Neman het volgende:
Ik heb nog wel een 486 mobo+cpu+ram te koop.
.....
een SX of DX zegt niets over protected mode, het verschil tussen een 286 en een 386 (onder andere) WEL.
nu heb je dus een 386 met 4 mb en een piepklein hdtje
tja, dan zou ik toch aan freesco gaan denken ofzo.
http://www.freesco.org geloof ik
nu heb je dus een 386 met 4 mb en een piepklein hdtje
tja, dan zou ik toch aan freesco gaan denken ofzo.
http://www.freesco.org geloof ik
ach...in een volgend leven lach je er om!
'T zal best lukken, maar down dan ff een kernel die NIET Pentium-optimized is. Ik zou zou zeggen: pak eens een ouwe Slackware kernel o.i.d.
Trouwens, by mandrake kune je 486-optimized kernels downen, waaronder 2.4!!
Trouwens, by mandrake kune je 486-optimized kernels downen, waaronder 2.4!!
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Pagina: 1