Toon posts:

Plotseling snelheidsverlies Tele2/Versatel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week is de snelheid van mijn ADSL verbinding (20Mbit) van Versatel/Tele2 plotseling bijna gehalveerd. Tot voor kort kon ik downloaden met een snelheid die tussen de 1.5MB en 1.6MB per seconde lag. Nu kom ik niet verder dan 812/813KB per seconde. Het lijkt wel alsof ik gecapped ben.

Na diverse malen gebeld te hebben met Versatel is mij te kennen gegeven dat ik voldoe aan het minimale wettelijk minimum en dat ik dus niet wordt doorverbonden naar de tweedelijns technische dienst. Het enige dat wordt verteld is kabels vervangen, modem resetten en PC opnieuw installeren.

Op een gegeven moment ga je toch aan jezelf twijfelen en heb dus inderdaad alles gedaan, maar niets helpt. Mijn modem hangt in de meterkast verbonden met het punt waar de lijn binnenkomt. Verschillende metingen door monteurs hebben aangegeven dat er geen enkele weerstand op de lijn is, dus de snelheid is maximaal in huis. Het draadje waarmee het modem is verbonden, is 50cm. Vanuit het modem ga ik via UTP naar mijn PC boven. Maximaal 12 meter afstand. Ik heb Wireless ook uitgezet.

Al met al niets helpt en ik kom geen steek verder. Iemand die ervaringen heeft en wellicht ook een oplossing?

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:25
Hmm, ik heb hetzelfde.
Voorheen was het bij mij max 1,2 MB/s, en nu ook naar max rond de 800kb/s (met decoder uitgeschakeld)

Ik woon in Haarlem, en jij?

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in Weesp

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb nergens last van (Utrecht) gister nog gewoon met 1500 kb/s zitten pompen.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Controleer eens op welke snelheid je modem is ingetraind.

Misschien kunnen jullie ("Tele2 gebruikers") ook eens routes vergelijken.
Van welke site download je ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Voor de testen gebruik ik verschillende downloads:
www2.versatel.nl/100mb.bin
tweaknews (usenet)

Hoe kan ik zien op welke snelheid mijn modem is ingetraind? Ik wil graag alles testen, maar ik heb geen idee hoe ik dit kan doen. Sorry voor het ongemak.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:25
Is met het Tele2 modem niet te zien in de interface helaas, dat hebben ze afgeschermd.
Volgens de helpdesk staat mijn modem ingetrained op 8 mbit ongeveer.

Heb nog niet de mogelijkheid gehad om erg uitvoerig te testen, heb alleen een andere pc geprobeerd om te testen en voor de zekerheid even de wireless uitgezet. Helaas zonder resultaat.

Voor mij is het ook de test met het 100mb.bin bestand rechtstreeks vanaf de server van Tele2. Route lijkt me daarom nog even niet relevant.

[ Voor 17% gewijzigd door Case op 07-08-2008 14:12 ]

Mijn Firewizzie

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Als het intrainen al op een lagere snelheid zit, is de route (inderdaad) niet van belang. Dan is de vraag waarom het modem niet hoger intraint, maar daarvoor moet je toch echt bij je provider zijn.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren maar eens KPN gebeld en een lijn meting laten doen. Blijkt dat er inderdaad een externe storing zit. Wordt vandaag teruggebeld door KPN om dit verder uit te laten zoeken. Vreemd genoeg zag KPN het direct en had Tele2/Versatel het er over dat mijn modem een goed signaal binnen kreeg. Lijkt mij enigszins wonderlijk want KPN geeft aan dat dit niet mogelijk is gezien de resultaten van de lijn meting. Ik hou jullie op de hoogte.
Pagina: 1