Ik heb pas een Linksys WRT54G (V7.2)aangeschafd, vanwege het overlijden van mijn oude wireless router. Ik heb een Wanadoo/Orange/Online (het veranderd elke maand van naam lijkt het wel) 20mbit ADSL 2+ abonnement.
Wanneer ik van mijn vaste PC iets download (van usenet bijvoorbeeld) gaat dit met meer dan 2mb per seconde. Ik woon in dezelfde straat als de centrale.
Ga ik wireless internetten via mijn WRT54G, dan haal ik maximaal 600/700k. Nu begrijp ik best dat er overhead op zit, maar ik haal nu maar 30-35% van mijn totale internetcapaciteit. Volgens mij is er dus iets mis. Mijn vorige router was een 11mbit router en daar haalde ik dezelfde snelheden mee.
Nu heb ik het zo aangesloten:
Wanadoo Live Box (met die lelijke knipperende W) ---> LAN1 poort WRT54G
LAN2 poort WRT54G ---> 24 poorts switch ----> 2 pc's
DHCP doet de LiveBox.
Het bereik is niet het probleem. Wanneer ik in de woonkamer zit, heb ik vol ontvangst, 54mbit. Geen idee waar ik het verder kan zoeken. Iemand tips?
Wanneer ik van mijn vaste PC iets download (van usenet bijvoorbeeld) gaat dit met meer dan 2mb per seconde. Ik woon in dezelfde straat als de centrale.
Ga ik wireless internetten via mijn WRT54G, dan haal ik maximaal 600/700k. Nu begrijp ik best dat er overhead op zit, maar ik haal nu maar 30-35% van mijn totale internetcapaciteit. Volgens mij is er dus iets mis. Mijn vorige router was een 11mbit router en daar haalde ik dezelfde snelheden mee.
Nu heb ik het zo aangesloten:
Wanadoo Live Box (met die lelijke knipperende W) ---> LAN1 poort WRT54G
LAN2 poort WRT54G ---> 24 poorts switch ----> 2 pc's
DHCP doet de LiveBox.
Het bereik is niet het probleem. Wanneer ik in de woonkamer zit, heb ik vol ontvangst, 54mbit. Geen idee waar ik het verder kan zoeken. Iemand tips?
Beauty is in the eye of the beerholder