Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Officeknop disabelen Office 2007

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers!

Ik heb hulp nodig. Ben bezig met een testomgeving waarin ik Office2007 in Office2003 stijl wil brengen wegens het dichttimmeren van ons netwerk. Ik heb het zover gekregen dat met een "Classic Menu for Office 2007" addin de werkbalkindeling van Office2003 heb. Het enige waar ik nog vanaf wil is die verrekte lelijke ronde Officeknop. Ik heb gegoogled, maar niks nuttigs kunnen vinden. Heeft een van jullie enig idee hoe ik die knop eruit kan halen, zodat ik alleen de normale werkbalk overhoud? Of een idee hoe ik de menu-items onder de Officeknop kan disablen?

Ik heb het momenteel in VM Win2003 server draaien. Na dit word het testen in een TS omgeving en vervolgens in Domein, zodat wij dit in de toekomst kunnen implementeren.

Grtz,
Sjonuf

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:12:
Ben bezig met een testomgeving waarin ik Office2007 in Office2003 stijl wil brengen wegens het dichttimmeren van ons netwerk.
Dat snap ik even niet:

Wat hebben security-restricties te maken met de interface van een Office pakket.

Download gewoon de Office2007 ADM-templates en zet dicht wat je wenst. Waarom moelijk doen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Wij willen het zo hebben dat onze gebruikers zo min mogelijk menu items tot hun beschikking hebben. De functionaliteit moet zo plat mogelijk zijn. Natuurlijk zijn wij ook andere opties aan het bekijken. Bv. Office 2003 met een Office2007 plugin. We wille natuurlijk het liefst Office2007 met Office2003 look en functionaliteiten.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom zou je uberhaupt overstappen naar Office 2007? Het biedt verder weinig voordeel. Briefjes typen kan net zo goed in O2k3. Met de docx plugin kun je ook prima office 2007 documenten openen.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Noork schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:28:
Waarom zou je uberhaupt overstappen naar Office 2007?
Beter integratie met Sharepoint en Office Communications Server? Outlook 2007 die enkele Exchange 2007 gerelateerde zaken als enige Outlook versie support? :)
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:17:
Wij willen het zo hebben dat onze gebruikers zo min mogelijk menu items tot hun beschikking hebben. De functionaliteit moet zo plat mogelijk zijn.
Dat kun je dus dichtzetten met eerdergenoemde templates.

Ben het wel met je eens dat de look-and-feel van 2007 behoorlijk wennen is voor je eindgebruikers.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:28:
Waarom zou je uberhaupt overstappen naar Office 2007? Het biedt verder weinig voordeel. Briefjes typen kan net zo goed in O2k3. Met de docx plugin kun je ook prima office 2007 documenten openen.
Wij hebben in de jaren geleerd dat je met de tijd mee moet gaan en de wensen van eindgebruikers zoveel mogelijk moet realiseren, ook gezien de concurrentie in ons vakgebied. Vandaar dat ik dit vraag. Voor alles is een vervangende oplossing, maar dat is vaak half om half en net niet.

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:33:

Dat kun je dus dichtzetten met eerdergenoemde templates.

Ben het wel met je eens dat de look-and-feel van 2007 behoorlijk wennen is voor je eindgebruikers.
Maar is het niet zo dat met de templates het toch visueel zichtbaar blijft??

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:41

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:06:
[...]
Wij hebben in de jaren geleerd dat je met de tijd mee moet gaan en de wensen van eindgebruikers zoveel mogelijk moet realiseren, ook gezien de concurrentie in ons vakgebied.
Dat snap ik dan niet uit je verhaal. Blijkbaar willen je eindgebruikers geen Office 2007, anders hoef je de moeite niet te doen om het op 2003 te laten lijken. Willen ze wel Office 2007... dan hoef je het niet op 2003 te laten lijken, ze weten dan immers dat de layout anders wordt.

Ik weet niet in welk vakgebied jij je begeeft, maar ben benieuwd welk concurrerend voordeel jullie (denken te) behalen uit een Office 2007 implementatie voor je eindgebruikers organisatie.

No drama

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:08:
[...]
Maar is het niet zo dat met de templates het toch visueel zichtbaar blijft??
Test het eens uit of zoek het op, maar aangezien ik niet de beroerste ben: :)
You can use the 2007 Office system policy settings to:
  • Control entry points to the Internet from the 2007 Office system applications.
  • Manage security settings in the 2007 Office system applications.
  • Hide settings and options that are unnecessary for users to perform their jobs and that might distract users or result in unnecessary calls for support.
  • Create a highly managed standard configuration on users' computers.
Enforce settings by using Group Policy in the 2007 Office system

Verwijderd

Waarom zou je nu je toch bezig bent niet meteen overstappen naar OpenOffice.org?
De interface lijkt op Microsoft Office 2003. Morgen komt de release candidate van OpenOffice.org 3 uit en 16 september de eindversie.
Je kunt er in ieder geval alles aan aanpassen wat je wilt.
http://wiki.services.open...tion/Administration_Guide
Pagina: 1