Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[XML / JS] Firefox en document.write

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10 15:59
Ik dacht even de makkelijke weg te kiezen door de voorgekauwde Google Ajax Feed API te gebruiken om RSS nieuwsfeeds te posten op een interne pagina.

Deze interne pagina is een xml pagina, aangezien we ook RSS gebruiken om mededelingen te plaatsen.

Alles leek koek en ei, totdat bleek dat Firefox de pagina niet wilde laden. Na wat zoeken blijkt dit te liggen aan het feit dat Firefox de (javascript) functie document.write niet ondersteunt in xml. De functie zit ergens in de google scriptjes ingebakken.

http://www.mozilla.org/docs/web-developer/faq.html
http://www.experts-exchan...Scripting/Q_22814538.html

Is er een workaround?

Overigens ben ik ook geholpen met een andere simpele manier om meerdere feeds te combineren. Het punt is ook dat ik geen zin en tijd heb om me te verdiepen en zelf te coderen enzow...

Alvast bedankt :w

.

Verwijderd

Firefox ondersteunt toch gewoon document.write? Of de data nu van een xml bron komt zou niets moeten uitmaken.
ach zo, binnen een xml pagina, geen html.

Je hebt het trouwens over javascript, niet over java

Al eens firebug geïnstalleerd om te zien wat de js debugger uitspuwt?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 12:57 ]

• Da Weef
Ik bedoel inderdaad javascript, zoals je kunt zien in de titel. Leek me zo overduidelijk dat ik hier wel slordig kon zijn, maargoed aangepast...

Verder kun je op de links zien (die ik er niet voor niets heb bijgezet) dat firefox wel degelijk geen document.write ondersteunt in XML. Dat is ook precies de foutmelding van firefox:

"document.write is not a function"

Ik heb nu overigens een hele ranzige workaround, door een iframe te gebruiken :r. Het script wat anders in een (lege) div zou staan staat nu in een html pagina die wordt geopend in het iframe en dan doet ie et dus wel in FF (want geen xml indeling).

Lijkt me logisch dat ik dit geen ideale situatie vind, maar voor nu werkt het...

.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23

crisp

Devver

Pixelated

Voor zover ik weet is er geen enkele browser die document.write ondersteunt in een XML-application. De enige workaround is om netjes gebruik te maken van DOM methods, of eventuele transformaties serverside uit te voeren en de client gewoon HTML te serveren.

Intentionally left blank

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Da Weef schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:03:
Het punt is ook dat ik geen zin en tijd heb om me te verdiepen en zelf te coderen enzow...
:z

• Da Weef
crisp schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:19:
Voor zover ik weet is er geen enkele browser die document.write ondersteunt in een XML-application. De enige workaround is om netjes gebruik te maken van DOM methods, of eventuele transformaties serverside uit te voeren en de client gewoon HTML te serveren.
Het vreemde is dus dat hij in IE (5.5+) prima draait... Opera en FF willen niet. Overigens ga ik niet proberen de (javascript) code van google te herschrijven, dan zoek ik liever een alternatief.

.

• Da Weef
;)

Tja, je snapt wel wat ik bedoel, het is máár een extra feature om wat nieuwsberichten van verschillende bronnen te plaatsen. Daarvoor ga ik zelf liever geen scripts schrijven :z.

.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Da Weef schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:34:
[...]

;)

Tja, je snapt wel wat ik bedoel, het is máár een extra feature om wat nieuwsberichten van verschillende bronnen te plaatsen. Daarvoor ga ik zelf liever geen scripts schrijven :z.
Dus laat je ons het maar opknappen? Ik snap precies wat je bedoelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 07-08-2008 13:56 ]

• Da Weef
Bosmonster schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:55:
[...]

Dus laat je ons het maar opknappen? Ik snap precies wat je bedoelt.
LOL, je bent serieus.....

Ik vraag hier of iemand een dergelijk probleem kent en eventueel een eenvoudige oplossing kent of paraat heeft liggen. Is dat niet een beetje het nut van een forum dat je zelf niet continu het wiel opnieuw aan het uitvinden bent?

Kennelijk stoort het je dat ik eerlijk ben en aangeef dat ik zelf niet heel diep erop ben ingegaan en wil gaan... Daarvoor heb ik nu net een oplossing paraat: niet meer mijn topic lezen...

Ps. Aan je aantal posts te zien heb je trouwens meer dan genoeg tijd om voor mij even een oplossing te scripten, dus waar doe je uberhaupt moeilijk over?

.

Verwijderd

Mja. Ik ga met Crisp mee. Server-sided dynamic XML is voor mij zo aantrekkelijk. Voornamelijk als je een Database hebt, wat helaas niet het geval blijkt te zijn. Ik wilde de TS namelijk proberen over te halen :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Da Weef schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:22:
[...]
Ps. Aan je aantal posts te zien heb je trouwens meer dan genoeg tijd om voor mij even een oplossing te scripten, dus waar doe je uberhaupt moeilijk over?
Als je een goede oplossing wilt die aan je opgelevert word kan je toch beter de goudengids pakken en een paar bedrijven om offertes aan te vragen. Als je je wilt verdiepen kunnen we helpen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Da Weef schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:22:

LOL, je bent serieus.....

Ik vraag hier of iemand een dergelijk probleem kent en eventueel een eenvoudige oplossing kent of paraat heeft liggen. Is dat niet een beetje het nut van een forum dat je zelf niet continu het wiel opnieuw aan het uitvinden bent?

Kennelijk stoort het je dat ik eerlijk ben en aangeef dat ik zelf niet heel diep erop ben ingegaan en wil gaan... Daarvoor heb ik nu net een oplossing paraat: niet meer mijn topic lezen...
Niet meer in 'ons' forum komen. Wil je geen deel uitmaken van de community? Optiefen dan! Profiteur.
Mijnheer Bosmonster en ondergetekende hebben hier hun sporen verdiend door figuren als jij manieren bij te brengen, en mensen die wél bereid waren iets op te steken te helpen met tips. Verder hebben wij vele discussies gevoerd over van alles en nog wat. En nu denk jij dat wij wel even iets voor je opknappen?

Loop jij ook bij Deloitte naar binnen om te vragen of ze je even je boekhouding kunnen nakijken omdat je er zelf geen zin in hebt?

Afgezien van het feit dat dat ongelooflijk naïef is, is het ronduit onbeschoft.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23

crisp

Devver

Pixelated

That does it. Wij helpen hier graag mensen, maar dan verwachten wij ook enige inzet. Aangezien dat hier ontbreekt gaat dit topic dicht.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.