Windows 2003: Schermen niet fullscreen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:27

TF

bla bla

Topicstarter
Op 2 windows servers heb ik het probleem dat vensters niet meer fullscreen gaan. Indien je het scherm fullscreen wil maken, word het scherm heel breed en smal. Het venster geeft aan dat hij wel fullscreen is.
Indien je weer op 'verkleinen' klikt gaat hij wel terug naar de oude maat.

applicaties die via citrix gestart worden kunnen wel netjes fullscreen. Het probleem doet zich voor in RDP en direct op het console.

Andere servers hebben geen last, maar draaien wel dezelfde policy's.

fact: Windows 2003 SP2 R2, Citrix PS45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
*schop.

Ik heb alle policys utigezet, server uit het domein gehaald. Probleem blijft bestaan. Herinstallatie blijft enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met via Citrix geen probleem? Gebruik je dan een Citrix desktop of een Citrix published application? Heb je dit met alle users, of enkel maar met 1 user getest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:57:
Wat bedoel je met via Citrix geen probleem? Gebruik je dan een Citrix desktop of een Citrix published application? Heb je dit met alle users, of enkel maar met 1 user getest? :)
Met een publish app kan ik ook gewoon full screen net als met een citrix desktop.

Het heeft met alle users van doen, ook direct vanaf het console. admin geen admin, local of domain. Het maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
OK, met het ICA protocol geen problemen maar wel met RDP en rechtstreeks op de console.
some thoughts:
-Heb je de meest recente video driver geinstalleerd?.
-Draai je niet een extreem hoge resolutie (2560x1600 vindt Windows 2003 RDP niet zo leuk)
-Doet het probleem zich ook voor na een herstart van de servers.

Geen oplossing maar wellicht heb je er toch iets aan.

Hans van Zijl