Portforwarding op Copperjet 1616p via ZIPB

Pagina: 1
Acties:

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik zit bij Alice voor mijn internet verbinding. Op zich ben ik heel tevreden met de lijn en de snelheid enzo maar er is een ding wat me tot nu toe nog steeds niet is gelukt en dat is port forwarding.

Mijn set-up is dat ik het copperjet modem van Alice aan mijn DLink DIR-635 router hang met daarachter mijn PCs. Na wat rondgekeken te hebben lijkt ZIPB (wat de copperjet ondersteund) de beste opstelling. Met ZIPB wordt de modem als het ware een bridge en wordt alles doorgestuurd naar mijn router.
Op zich lijkt ZIPB te werken. Mijn router krijgt momenteel het externe IP toegewezen en op mijn PCs heb ik internet. Maarrr port forwarding werkt nog steeds niet! Mijn router is goed ingesteld maar om het zeker te weten heb ik ook al eens mijn PC direct er aan gehangen. In beide gevallen geen succes.
Wat ik heb gedaan is ZIPB ingesteld en enabled. Zijn er nu dingen die ik over het hoofd heb gezien? Want ik heb het idee dat ik iets over heb geslagen...

Is er hier iemand die ZIPB wel werkend heeft en me kan vertellen wat ik nog meer moet doen?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als je modem in bridge modus staat hoef je alleen nog maar portforwards op je eigen router te doen. Je modem fungeert in feite alleen als doorgeefluik, en hij laat al het verkeer gewoon door.

Vicariously I live while the whole world dies

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Probleem is dus dat het modem in ZIPB staat maar dat hij van buiten af nog steeds niet te bereiken is. Ook niet als ik direct mijn PC er aan hang...

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nee, je modem staat in bridge modus en is dus niet te bereiken. Je moet je router (DLINK) bereiken, niet je modem.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:08

lier

MikroTik nerd

Hoe test je of de poort open staat ?
Welke poort(en) heb je getest ?
Draait achter deze poort ook een service ?
Hoe heb je de poorten geforward ?
Hoe heb je de poorten open gezet ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ok, ik heb twee poorten die bereikbaar moeten zijn, 80 en 21.
Achter beide heb ik een server draaien (web en ftp).
Als ik direct mijn modem in ZIPB zet dan krijgt mijn PC (of router) het externe IP en is niet meer bereikbaar. Maar van buitenaf is dit IP niet bereikbaar ook niet voor ping.

In mijn router (DLink DIR635) heb ik beide poorten open staan en ingesteld als virtual server.

• lier

lier

MikroTik nerd

Zou je het ook eens kunen proberen door port forwards aan te maken op de CopperJet ?
Zorg er dan wel voor dat uPnP uit staat (gewoon altijd uit zetten, zou ik zeggen).

Overigens zegt je ping test niet zo veel, is een ander soort pakketje.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Heb nu een "reserved mapping" (zoals dat in de copperjet heet) en ook dat werkt niet.
Heb ook alle security in de copperjet uitgezet, ook niets. Hoewel ik hier met een online portscanner een reactie op port 21 leek te krijgen kon een vriend van me er niet bij...

• lier

lier

MikroTik nerd

Deddiekoel schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 18:08:
Heb nu een "reserved mapping" (zoals dat in de copperjet heet) en ook dat werkt niet.
Heb ook alle security in de copperjet uitgezet, ook niets. Hoewel ik hier met een online portscanner een reactie op port 21 leek te krijgen kon een vriend van me er niet bij...
Maar voor FTP heb je naast poort 21 ook nog (bij voorkeur) een passieve port range nodig.
Maar een reactie lijkt mij al voldoende (toch ?) !

Verwijderd

Als je de PC rechtstreeks aansluit en deze het externe IP adres krijg en vervolgens van buitenaf niet is te pingen zeg ik check de firewall op de PC.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:29:
Als je de PC rechtstreeks aansluit en deze het externe IP adres krijg en vervolgens van buitenaf niet is te pingen zeg ik check de firewall op de PC.
Ok, ik ga me nu diep DIEP schamen. Ik dacht namelijk dat ik geen firewall op mijn PC had draaien. Ik heb normaal namelijk altijd een hardware FW.
Maarrrr, ik draai tegenwoordig Vista en daar heb ik feitelijk weinig last van de FW en dus staat deze aan... Ik heb hem nu uitgezet en ik krijg direct meer muziek op mijn port scan. Helaas is er niemand online die het voor me kan bevestigen.

Edit: Heb inmiddels bevestiging en het werkt ook vanaf eigen PC. Ben helemaal blij maar schaam me nog wel diep...

[ Voor 8% gewijzigd door Deddiekoel op 10-08-2008 23:17 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

en terecht! :+

Pagina: 1