[Internet] geen verbinding, wel internet?

Pagina: 1
Acties:

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
Beste GoT'ers

Ik heb een raar probleem op mn laptop.
Ondanks dat hij wel zegt een internet verbinding te hebben (dat internet-icoontje onderin met die 2 computerbeeldschermpjes heeft ook een wereldbolletje) kan ik niet op internet komen.

Als ik internet explorer oid openen zegt hij dat de webpagina niet kan worden weergegeven. NOD32 geeft de melding 'failure to open socket', maar wanneer ik op diagnose en herstel druk van het netwerk zegt hij dat hij geen problemen heeft gevonden en het netwerk gewoon werkt.

Verder is er nog iets raars; namelijk elke keer als ik een programma open dat internet gebruikt en ik sluit dat programma, krijg ik de melding dat het programma niet meer werkt (zelfde melding bij vastlopen van het programma)

En nog iets vaags; als ik windows internet explorer 64bit open doet hij het wel, maar de 32bit 'standaard' internet explorer doet het niet...

Enig idee wat er aan de hand kan zijn??

Alvast bedankt! _/-\o_

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dan zul je toch wat meer info moeten geven. Een ipconfig /all bijvoorbeeld

Vicariously I live while the whole world dies

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Te weinig info, loop eerst dit maar eens door: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/817870//

• hejwazzup
Vicarious schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:24:
Dan zul je toch wat meer info moeten geven. Een ipconfig /all bijvoorbeeld
Sorry, hier is de info:

Afbeelding verwijderd door hejwazzup

Als er nog meer info nodig is, vraag gerust.
En sorry dat ik niet weet welke info jullie allemaal nodig hebben

[ Voor 27% gewijzigd door hejwazzup op 17-08-2008 15:49 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ok, en doe dan eens ping 192.168.0.1? Kijken of je je eigen router kunt benaderen..

• hejwazzup
Vicarious schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:46:
Ok, en doe dan eens ping 192.168.0.1? Kijken of je je eigen router kunt benaderen..
Dan krijg ik dit;
Afbeelding verwijderd door hejwazzup
Echter naar google pingen lukt wel

[ Voor 14% gewijzigd door hejwazzup op 17-08-2008 15:49 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

dus als je ping www.google.nl doet werkt het wel, maar als je in je browser naar www.google.nl gaat wordt de pagina niet geladen?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 14:37
Vicarious schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:17:
dus als je ping www.google.nl doet werkt het wel, maar als je in je browser naar www.google.nl gaat wordt de pagina niet geladen?
Als dat waar iszou je in eerste instantie eens naar een firewall kunnen gaan kijken. Vaak worden die in huis tuin en keuken situaties op applicatie nivo ingericht.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:28

SpamLame

niks

hejwazzup schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:29:
[...]
Dan krijg ik dit;
[afbeelding]
Echter naar google pingen lukt wel
Komt ook omdat je een tikfout gemaakt hebt het is nl 192.168.0.1

Ook al een alternatieve browser geprobeerd dan?
Of eens met een linux live-cd om te zien of het aan je OS ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door SpamLame op 07-08-2008 13:23 ]

• Noork
  • Niet online
Je DNS server is 192.168.0.1? Dit lijkt me gewoonweg niet correct. Het zou een internet ip-adres moeten zijn. 62.xxx.xxx of 212.xxx of iets dergelijks. Kijk even in je instellingen of je deze wel goed verkrijgt van je router. Stel desnoods handmatig een dns in.

Verwijderd

Noork schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:23:
Je DNS server is 192.168.0.1? Dit lijkt me gewoonweg niet correct. Het zou een internet ip-adres moeten zijn. 62.xxx.xxx of 212.xxx of iets dergelijks. Kijk even in je instellingen of je deze wel goed verkrijgt van je router. Stel desnoods handmatig een dns in.
Onzin... de meeste routertjes die je tegenwoordig koopt hebben ook een caching dns server ingebakken. Of ze forwarden alle requests naar de dns server die ze via dhcp van je provider krijgen. Volgens mij bestaan er tegenwoordig weinig routertjes meer die je niet als dns server kan benaderen. Ik zou daar dus zeker de oplossing van je probleem niet zoeken.

Ook meldt TS dat hij kan pingen naar www.google.nl, dus daaruit blijkt dat name resolving in ieder geval werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 13:27 ]

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:25:
[...]
Onzin... de meeste routertjes die je tegenwoordig koopt hebben ook een caching dns server ingebakken. ...Ik zou daar dus zeker de oplossing van je probleem niet zoeken.
Ah nou dat wist ik niet. Maar even controleren kan geen kwaad lijkt me.

[edit]aha pingen naar google.nl werkt, dan zal het idd daar niet aan liggen.

Misschien kan de TS nog proberen een alternatieve browser te gebruiken? Kun je in elk geval weer wat uitsluiten. Hoe zit het verder met firewalls e.d.? Is nod32 ook een firewall? Werkt dat samen met de firewall van vista?

[ Voor 29% gewijzigd door Noork op 07-08-2008 13:29 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

SpamLame schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:20:
[...]

Komt ook omdat je een tikfout gemaakt hebt het is nl 192.168.0.1
Haha ook een goeie, had ik niet eens gezien.

In dat geval zou ik inderdaad zoeken in firewalls en eens een alternatieve browser proberen.

• hejwazzup
Klopt op het screenshot was een typ-foutje, maar ook het goede nummer deed hij eerst niet.
Nu pingt hij succesvol naar 192.168.0.1 en naar google (oid)

Qua firewall zou het me verbazen als het daar aan ligt, want behalve de standaard firewall in Vista (64bit SP1) gebruik ik geen andere.

Verder wil ik nog even benadrukken dat internet het wel doet in de 64-bit uitvoering van Internet Explorer. Echter elk ander programma; internet explorer 32-bit, outlook, firefox, hitman of wel programma dan ook dat internet gebruikt, krijgt geen internet verbinding, en wanneer je dat programma sluit krijg je ook nog eens een foutmelding die je ook krijgt als dat programma vast loopt.

In mijn ogen lijkt het dus iets dergelijks als een virus ofzo (of is dat niet mogelijk)
Echter heb ik al met meerdere programma's gescand (ook in veilige modus) en niks gevonden.

Trouwens, toen ik firefox probeerde kreeg ik wel een melding van windows over Preventie van gegevensuitvoering (DEP) (zegt dat ook nog iets?)

• hejwazzup
Opgelost!!!! *O*
Het lag aan NOD32, die opnieuw geinstalleerd en het was verholpen!

Iedereen bedankt voor zn hulp!! _/-\o_

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Dus toch die firewall ;)

Mooi dat het is opgelost

Pagina: 1