[WIN]DNS registratie bij aanmelden domain mislukt.

Pagina: 1
Acties:

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
De situatie is momenteel als volgt:
2 domeinen: DomeinA, DomeinB

DomeinA zijn we aan het uitfaseren en draait op een Win2k DC.
DomeinB draait op een W2008 DC

Beide maken gebruik van dezelfde DHCP server, welke op DomeinB draait.
In de 015 DNS Domain Name settings in de DHCP server staan beide DNS servers geregistreerd.

Wanneer ik nieuwe clients aanmeld op DomeinB worden deze in de DNS van DomeinA geregistreerd. Dit is niet wat ik wil en wat de bedoeling is en zorgt voor problemen zoals niet of gedeeltelijk aankomende GPO's. Trage logins etc etc.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Waarom heb je die ene DNS dan in je DHCP scope zitten?

Vicariously I live while the whole world dies

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 09:18
En waarom staat die DNS dan als eerste? Daar kijkt Windows naar, gewoon de eerste in de lijst.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 13:24
Dat probleem zit 'm denk ik niet in de registratie van de client in de DNS, maar het uitvragen van de verkeerde DNS door de clients!
Ik zou uitsluitend de DNS server van het nieuwe domein opgeving in de DHCP settings. In de DNS (ik neem aan dat dat bij W2K8 ook kan) dan een (conditional) forwarder opnemen naar de DNS van de oude server.

Zolang je twee verschillende DNS servers houdt waarbij de SRV records van het ene domein niet in de DNS van de ander zitten, blijf je de genoemde problemen houden!

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Alleen de dns server van de nieuw in de dhcp options zetten en op de server een forwarder naar het oude domein?

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb nog niets ondernomen, omdat ik geen idee had waar het te zoeken.
Ik ben er niet uit of ik het met een conditional forwarder of Forward Lookup moet verhelpen..
Het is een apart scenario waar ook online weinig over te vinden is...

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15
Clients uit domain A moeten ook de DNS van A gebruiken en idem bij B. Dus zeker niet beide DNS adressen neerzetten. Of in ieder geval dat voor A de DNS van A als 1e staat en B bij B.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1