Toon posts:

[XP SP3] PCI-E Slot Defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Mijn hardware:

Mobo: ASROCK DUAL_939 (Heeft PCI-E en AGP slot)
Videokaart: ASUS 8600 GTS
Prosessor: AMD 3700+

Ik heb een probleem: Ik was wat instellingen aan het wijzigen van mijn beeldscherm. Ik wilde namelijk mijn tv, aansluiten. Hij herkende mijn tv, maar hij gaf geen beeld (op mijn tv). Ik klikte vervolgens per ongeluk iets verkeerds aan. Namelijk dat mijn tv als hoofdscherm zou dienen, en mijn monitor als 2e scherm. Conclusie: geen beeld op beide apparaten.

Ik wachtte 15 seconden in de hoop dat hij terug zou springen, maar dat gebeurde niet. Toen ik rebootte kreeg ik ook geen beeld. Zelfs niet vóór de bios (no signal op het scherm). Het ligt dus imo niet aan de drivers, correct me if I'm wrong.

Vervolgens heb ik mijn bios gereset, maar dat baatte niet. Hierna heb ik mijn AGP kaart (geforce 2 mx400) erin gedaan, en alles werkte weer vlekkeloos.

Is mijn PCI-E slot nu kapot? Ik heb de kaart in een andere pc getest, en daar deed ie het gewoon. Ik heb die andere kaart (wel dezelfde.. 8600 gts) getest in deze pc, maar dat werkte ook niet.

Heeft iemand nog een suggestie wat ik kan proberen? Ik was al aan het denken aan een diagnostische kaart die het slot test, kan altijd nog van pas komen toch?

Bij voorbaat dank,
René

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je hebt ook de drivers en driverinstellingen verwijderd, nadat je die AGP-kaart erin had gedaan? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 15:27

Joran

<3 natalee

Al opgestart zonder je tv aangesloten te hebben? Je zou in ieder geval de POST moeten krijgen...

Send me your gameboys

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 08:42
Anders proberen op te starten in VGA mode, zonder TV aangesloten. Dan zou je monitor als primary device gezien moeten worden, en kun je je instellingen aanpassen. VGA mode kun je kiezen als je (uit m'n hoofd) op F8 drukt bij het opstarten. Dan kun je o.a. kiezen uit veilige modus, en daar staat VGA ook bij. Start je pc op 640x480.

Verwijderd

Topicstarter
@_THE_CROW_ : Ja, dat heb ik gedaan. En vervolgens heb ik de driver van de agpkaart geïnstalleerd.

Maar dat kan het probleem toch niet zijn? Want ik zie de postscreen niet eens.

@jorann: Jazeker, en dat dacht ik ook ja. Dat vind ik nog het vreemdste van allemaal.

@ACID__BURN: Maar ik heb HELEMAAL geen beeld met mijn PCI-E kaart. Dus dat gaat niet echt. Met mijn VGA kaartje werkt alles vlekkeloos.

Ik zal jullie suggesties voor de zekerheid nog eens proberen. Aangezien ik de postscreen niet zie, kan dit toch geen driverprobleem zijn of wel?

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 15:27

Joran

<3 natalee

edit: laat maar, overheen gelezen

[ Voor 85% gewijzigd door Joran op 07-08-2008 13:44 ]

Send me your gameboys

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kaart voor de grap al eens teruggestopt? Wellicht was het ding wat losgeschoten toen jij zat te k*tten met kabels aan de achterkant. Wat voor voeding gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:49:
Kaart voor de grap al eens teruggestopt? Wellicht was het ding wat losgeschoten toen jij zat te k*tten met kabels aan de achterkant. Wat voor voeding gebruik je?
Ik heb net Driver Cleaner Pro nog een keer laten draaien, en vervolgens de kaart nog eens erin gezet. Zonder resultaat helaas. Ik gebruik een Enermax 500 watt.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Zit er in het bios van zo'n Asrock bordje een functie als "first display device"? Zet deze met je AGP-kaart erin eens op PCI-e en doe daarna je 8600 weer terug in zijn slot (als de pc uit staat natuurlijk).

Aangezien je al een andere PCI-e videokaart (wel zelfde type helaas) in je eigen pc hebt getest, ben ik bang dat het moederbord inderdaad toch om de een of andere vage reden plotseling kapot is gegaan. Je zou als laatste mogelijkheid nog eens een totaal andere videokaart kunnen proberen, bijvoorbeeld een van ATi.

Misschien nog een leuke test: kijk m.b.v. een PCI-kaart (oude S3 ofzo) of je PCI-e videokaart nog wordt herkend door Windows. Op dat moment heb je dus twee videokaarten in je systeem (AGP en PCI-e kon volgens mij niet tegelijk).
Pagina: 1