[3COM 3c905B] keer 2

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb net een 2e nic in mijn PC gebouwd, maar precies dezelfde als degene die er al in zat: 3COM 3c905-b-tx 10/100

Volgens de 3COM NIC DOCTOR heb ik nu af en toe wat "multiple collisions" en "single collisions". (tabblad statistics)

Weet iemand of dit normaal is met 2 netwerkkaartjes?
Is het wel verantwoord om 2 dezelfde kaartjes in 1 pc te prikken...

alvast bedankt...

Verwijderd

Ik heb geprobeerd om internet te delen via twee dezelfde netwerkkkaarten |:(
Dat gaf zoveel problemen dat ik het maar opgegeven heb en ipv van een 3com een realtek heb gekocht :+
Volgens mij KAN het wel, maar loop je tegen zoveel zooi aan dat het gewoon makkelijker is om een andere NIC te kopen, (kost toch maar +/- vier tientjes)

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 08:01

ralfbosz

xm create bosz -c

Op dinsdag 20 februari 2001 23:50 schreef DPLuS het volgende:
Volgens de 3COM NIC DOCTOR heb ik nu af en toe wat "multiple collisions" en "single collisions". (tabblad statistics)
Je hebt altijd collisions. Collisions zijn pakketjes die het netwerk werden opgestuurd terwijl er al wat op het netwerk zat (en dat mag niet). Dan krijg je dus een collision en wacht je netwerk kaart een random getal en probeert het nog een keer. Helemaal niks mis mee (zolang het maar niet teveel worden offcourse ;) )

rm -r *

• Wirf
  • Laatst online: 20:04
collisions zijn een normaal onderdeel van ethernet, wat 3com bedoelt met multiple en single collisions is me alleen niet duidelijk.

verder is het gebruik van twee of meer netwerkkaarten goed mogelijk, zelf heb ik een pc met 3 netwerkkaarten.

en twee precies dezelfde netwerkkaarten in een pc kan ook, ik heb 2 realteks in mn pc (de andere (derde) is een 3com)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• DPLuS
  • Niet online
Op dinsdag 20 februari 2001 23:54 schreef ralfbosz het volgende:

[..]

Je hebt altijd collisions. Collisions zijn pakketjes die het netwerk werden opgestuurd terwijl er al wat op het netwerk zat (en dat mag niet). Dan krijg je dus een collision en wacht je netwerk kaart een random getal en probeert het nog een keer. Helemaal niks mis mee (zolang het maar niet teveel worden offcourse ;) )
Maar toen er maar 1 netwerkkaart in zat had ik helemaal geen collisions, maar dan zel het er wel aan liggen dat ik er nu een 2e in heb zitten...

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
2 dezelfde kaarten werken ok, zelfs meerdere
kan ook.
3com is geen makkelijke om te installen onder windows omgevingen, intel weer wel

met linux heb je daar weer geen last van, dat gaat makkelijker

die collisions kunnen optreden, maar probeer anders met het config proggie onder dos de default settings eens in te stellen

• Wirf
  • Laatst online: 20:04
waar gebruik je je tweede kaart voor?

want voor geswichte of crosslink verbindingen heb je idd geen collisions, terwijl je die voor hub of coax erg vaak hebt

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• DPLuS
  • Niet online
Op woensdag 21 februari 2001 00:03 schreef Wirf het volgende:
waar gebruik je je tweede kaart voor?

want voor geswichte of crosslink verbindingen heb je idd geen collisions, terwijl je die voor hub of coax erg vaak hebt
1 netwerkkaart voor @home en één voor mijn LAN (gaat met 100 Mbit naar 3com 4 prts HUB)...

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Hier twee keer 3Com:

3Com 905B TX 10 Mbit (Internet)
3Com 905B TX 10/100 Mbit (netwerk)

Geen enkel probleem.. wel belangrijk om de officiele 3Com-drivers te installeren...

Jaap

Pagina: 1