Maakt het uit?

Pagina: 1
Acties:

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-03 21:51
Dag beste tweakers.

Ik kreeg laatst BSOD. Code 0x000009c met Machine Check Exception. Dus ik alle forums aflezen. Enige wat me opviel dat ik geen internet verbinding kreeg. Na mijn PCI card van MSI te hebben bekeken zag ik een brandpuntje. Ik heb het eruit gehaald en weg BSOD. Nu is mijn PCI card WLAN weg en ik zoek een nieuwe.

Heeft iemand enige tips waar ik op moet letten bij aanschaf van nieuwe WLan PCI card? Ik stream veel naar PS3 en game ook veel. Ik heb al wat info op hardware.info gelezen maar niks wijzer geworden.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

V-Strom 650

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Xoxol schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 02:16:
Dag beste tweakers.

Ik kreeg laatst BSOD. Code 0x000009c met Machine Check Exception. Dus ik alle forums aflezen. Enige wat me opviel dat ik geen internet verbinding kreeg.
Was die BSOD eenmalig? Of kwam 'ie regelmatig voor?
Na mijn PCI card van MSI te hebben bekeken zag ik een brandpuntje.
Define 'brandpuntje' :?
Ik heb het eruit gehaald en weg BSOD.
En de BSOD komt ook weer terug als je het kaartje terug stopt? Dus het is te reproduceren? Wel zo handig om te weten. Misschien zat 'ie er wel niet goed in / los contact ofzo?

Bij troubleshooten ga je altijd 1 voor 1 (of met een aantal tegelijk) elementen verwijderen tot alles werkt zoals verwacht. Daarna, om er zeker van te zijn dat je het juiste element hebt, stop je het element terug in het geheel en moet je dus die fout weer krijgen. Krijg je die fout niet dan was je assumptie dat het dat element was dus fout, of de fout is opgelost door het verwijderen en terug stoppen (lees: los contact, stof, statisch iets, etc. etc.)
Nu is mijn PCI card WLAN weg en ik zoek een nieuwe.
PCI WLan kaarten in overvloed ;)
Heeft iemand enige tips waar ik op moet letten bij aanschaf van nieuwe WLan PCI card?
Dat 'ie voldoet aan de eisen die je stelt en binnen je budget valt ;) *hint*
Verder de algemene regels waar ik zelf altijd op let maar die ieder voor zich moet weten...:
1) ("erg") goedkoop = duurkoop
en
2) liever een A-merk dan Psyhopsieknor ;) (maar dat is vaak onlosmakelijk verbonden met 1 ;) )

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 07-08-2008 02:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Xoxol
BSOD kwam regelmatig voor.

Brandpunt is in het schemapad..voila..Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/6571/dscf1951oo0.jpg

Over terug stoppen. Ik heb slechte ervaringen met verbranden van component en motherboard. :)

Ik heb een router DGL 4300. En ik heb al gekeken voor kaartjes. Budget max 80 euro, minder mag altijd. Router ondersteunt max 108mbps overdracht 802.11g. Maar nogmaals ben niet zo in thuis in netwerk apparatuur. :)

[ Voor 94% gewijzigd door Xoxol op 07-08-2008 02:44 ]

V-Strom 650

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Xoxol schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 02:38:
BSOD kwam regelmatig voor.

Brandpunt is in het schemapad..voila..[afbeelding]

Over terug stoppen. Ik heb slechte ervaringen met verbranden van component en motherboard. :)
:D Die zou ik ook niet terugstoppen :P
Het was me gewoon niet zo duidelijk wat je bedoelde met "brandpuntje" ;)
Xoxol schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 02:38:
Budget max 80 euro, minder mag altijd. Router ondersteunt max 108mbps overdracht 802.11g.
Nou, that kinda narrows it down, denk je niet? ;)

En als je toch al D-Link gebruikt (en tevreden ermee bent) dan zou ik het (persoonlijk) eerst in dat merk zoeken ;) Blijven over de DWL-AG530 en DWL-G520 volgens de pricewatch. Nog even de verschillen langs elkaar leggen en kiezen maar.

DWL AG530DWL-G520
• 108Mbps Dualband AG draadloze PCI-adapter
• Maximale snelheid van 108Mbps in SuperG-modus bij gebruik met andere D-Link SuperG-producten
• Maximale snelheid van 54Mbps en 19 niet-overlappende kanalen in 11a-modus
• Veelzijdig gebruik van 2,4 GHz of 5 GHz frequentie
• Compatibel met 802.11a/802.11b/802.11g
• Verbeterde beveiliging met WPA (WiFi Protected Access) en 802.1x
• Ondersteuning voor Win 98SE, XP, ME en 2000
• Industriestandaard 802.11g
• Maakt gebruik van de populaire 2,4 GHz frequentieband
• Tot 108 Mbps datatransmissiesnelheid, 10 keer sneller dan 802.11b
• Sterke beveiliging middels 64/128-bits WEP-datacodering
• Compatibel met de bestaande 802.11b, 802.11b+ draadloze apparaten
• Geavanceerde beveiliging met WPA, authenticatie volgens 802.1x, TKIP en ondersteuning middels de functie Pre-Shared Key
• Krachtige, ingebouwde antenne met een reikwijdte van 100 meter binnen en 400 meter buiten*
• Eenvoudige configuratie, plug-and-play installatie
• Draait op Windows 98SE, 2000, ME, XP
€ 58,85€ 21,-

En met mijn goedkoop = duurkoop theorie zou ik dan de DWL AG530 nemen, mede (zonder me er verder in te verdiepen) omdat die ander me een 'soft' kaartje lijkt, dus alles in software geïmplenteerd en dus zwaarder voor je CPU. :Y)

Maar dat laatste is hoe ik het zou doen. Misschien heb jij (of anderen) wel een heel ander idee hierover. Hoe dan ook, dit lijkt me prima zelf uit te vogelen?

[ Voor 94% gewijzigd door RobIII op 07-08-2008 03:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Xoxol
Dank je wel heb DWL AG530 besteld. Alleen is nu mijn geluid weg. Iets is denk ik aan het dood gaan, ik vrees toch motherboard. :(

Iig bedankt nogmaals. NU ben ik ook iets op de hoogte van netwerkkaarten. :)

V-Strom 650