Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

virusscanner beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 20:46
Ok het volgende,
De pc van een klant was gecrashed en hij vermoedde dat er een virus opzit omdat zijn kinderen soms tijdens het opstarten de virusscanner uitzetten omdat ze het te langzaam vinden gaan anders.

Nu heeft hij mij gevraagd of er geen scanner is die je bijv met een pincode kunt beveiligen tegen afsluiten.
Nu heb ik hier wel opgezocht maar ik heb alleen het beveiligen van de instellingen kunnen vinden.

Heeft hier iemand een idee om dit voor elkaar te krijgen evt met een extern programma?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je niet zegt welke Windows versie en welke virusscanner het hier om gaat, dan zal dat moeilijk te zeggen zijn.

Laat hem beginnen met zijn kinderen een beperkte account te geven, en eens te gaan bladeren in de opties van de scanner. Verder de kinderen gewoon verbieden de computer te gebruiken als ze aan de virusscanner zitten, en soms at random controleren. Is gewoon een deel van de opvoeding.

En zelf ook opletten, zelfs al staat de virusscanner uit, dan nog raak je niet zomaar besmet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Bijna iedere virusscanner heeft de mogelijk om er een wachtwoord op te zetten. Zonder dat wachtwoord kun je de virusscanner dan niet uitzetten.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Indien je pc in een bedrijf gebruikt wordt dan vind ik het niet normaal dat er kinderen met de pc werken.

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
jan99999 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 03:18:
Indien je pc in een bedrijf gebruikt wordt dan vind ik het niet normaal dat er kinderen met de pc werken.
Wie heeft het over een bedrijf? :?

Laat die man een fatsoenlijke virusscanner bij je kopen die de boel niet zo ontzettend vertraagt, en geef 'm de tip mee die kinderen een draai om de oren te geven :D Jij blij, hij blij, kinderen niet.