Laptop valt uit bij nieuwe installatie

Pagina: 1
Acties:

• noeltie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-02-2025
Ik heb een Acer Aspire 3000 series laptop en wil deze opnieuw installeren met originele bijgeleverde cd-rom's. Als ik de systeem cd plaats doet deze het, vervolgens moet je recovery cd 1 van 3 plaatsen en na ongeveer 3 minuten gaat mijn laptop uit. Als ik bovenstaande stappen direct weer uitvoer gebeurt hetzelfde weer. Het is geen koelingsprobleem, hier heb ik al na gekeken/schoongemaakt. Drive voor CD is ook goed, want afspelen CD, DVD en branden gaat gewoon goed. Harde schijf op fouten controleren ook gedaan en volgens windows geen fouten.

Zijn dit voortekenen van een stervende harde schijf? En wat voor schijf zit hierin zodat ik eventueel een nieuwe kan bestellen?

Verwijderd

Welk OS probeer je te installeren? Waarom moet je een recovery CD gebruiken? Het OS staat in principe gewoon op 1 CP, doe anders eerst eens een format.

• noeltie
OS staat voorgeïnstalleerd op de harde schijf, en ik heb een sytem cd erbij voor opstarten en vervolgens moet ik er 3 recovery cd's instoppen. Er staat XP home op.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-01 22:52

TheBorg

Resistance is futile.

Weet je heel zeker dat het geen koelings probleem is? Draait de ventilator maximaal? Heb hier 3 Acer's gehad met dit probleem. Tijdens de setup werkt PowerNOW niet en kan de notebook uit gaan door oververhitting. Bij 1 is de ventilator vervangen, bij de andere 2 was schoonmaken voldoende (en daar moeten ze echt helemaal voor uit elkaar).

• noeltie
maar nu zit ik al 2 uur achter dezelfde laptop te internetten en dan heb ik géén uitval. Als ik hem bijvoorbeeld nu uitzet en probeer bovenstaande vliegt hij er op precies hetzelfde moment weer uit.

???

Ik kan natuurlijk morgen eens hem helemaal uit elkaar halen en schoonmaken.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-01 22:52

TheBorg

Resistance is futile.

Je kan ook de setup starten en een tijdje op het begin scherm laten staan. Als jouw notebook hetzelfde probleem heeft dan gaat ie na een tijdje uit. Zo niet, dan is het iets anders.

• noeltie
Ik ga hier morgen even mee aan de slag, toch denk ik dat het de schijf is.
Waar kan ik vinden welk type erin zit? Volgens mij een ATA/100??
Anders kijk ik morgen wel even op de schijf...

• noeltie
O ja, hij staat ook wel eens de hele nacht + dag aan te neerladen met newsleecher en dan gaat hij ook niet uit....

Verwijderd

noeltie schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:54:
maar nu zit ik al 2 uur achter dezelfde laptop te internetten en dan heb ik géén uitval.
Ehmm... je hebt toch alleen uitval bij het installeren (dat is tenminste wat de TS en de TT suggereert)?

En die HDD is heus niet kapot hoor, het is vast iets anders...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:31
Als je HDD stervende is dan krijg je of errors of een hele trage PC, of beide. Heb het 2 weken geleden met mijn PC gehad. Als je gewoon in windows normaal kan werken is er echt niets aan de hand.

Probeer eens te kijken of er een optie is als Speedstep, EIST of Cool'n'Quiet in je BIOS en zet deze eens uit. Probeer verder eens een Ubuntu Live CD te booten (die installeert Linux verder niet, die doet niks met je systeem verder).

Mocht dat goed gaan dan adviseer ik een Windows XP Home CD in handen te krijgen en daarmee te installeren ipv een brakke recovery te doen.

• noeltie
Allen bedankt voor de info, dit bericht wordt verstuurd vanaf een schone installatie op de laptop.
Ik schaam me ten diepste, ik had mijn laptop niet goed genoeg schoongemaakt.

Ik weet niet hoe het hier werkt maar hier mag een slotje op.
Pagina: 1