Toon posts:

Hoe vind ik het juiste moederbord.

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Aldi-PC staan uit 2002 en heb sterk het vermoeden dat het moederbord of de voeding de geest heeft gegeven, aangezien ik een soort brandlucht ruik (verbrand plastic). Nu zit er een Gigabyte GA-85661FXM moederbord in. Ik weet dat er 256MB DDR PC2700 CL2.5 geheugen in zit en een Pentium IV 2.66GHz en een AGP videokaart.

Ik weet alleen niet hoe ik moet zoeken voor een compatibel moederbord en of deze uberhaupt nog te krijgen zijn. Wie kan me verder op weg helpen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tenzij je gehecht bent aan deze PC zou ik er niet al teveel aan spenderen. Je kunt het beste een willekeurig en gebruikt MB zoeken dat geschikt is voor de CPU etc.

http://tweakers.net/aanbod

ARME AOW’er

Verwijderd

Elk moederbord met dezelfde socket zo in principe moeten werken, als die maar een AGP slot heeft.
En DDR geheugen ondersteund, maar dat is volgens mij elk mobo met die socket.
Ik dacht socket 478 maar kan weinig info vinden over jouw mobo. ;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
1 tip, niet doen!

Neem een mobo+cpu+gpu+ram upgrade, voor 250 euro heb je een P35 chipset met 2,5Ghz+ dual core. Kan je geen buil aan vallen. :)

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-05 16:32

Plato112

Da is toch nie normaal!

Er wordt weinig info gevonden over je mobo omdat je GA-85661FXM opgegeven hebt maar het moet GA-8S661FXM zijn. Weet je zeker dat er geen andere vermeldingen achter FXM staan? Als je dit zeker weet heb je namelijk een socket 478 CPU en mobo en kun je daar makkelijk op verder zoeken.

Speed limits are like herpes.

• Dofke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
Vermoed dat de "5" wel eens een "S" zou kunnen zijn

http://www.giga-byte.com/...4&ProductName=GA-8S661FXM

Deze komt in de buurt.

Kans is echter groot dat er nog wat de geest heeft gegeven...je kunt beter een upgrade setje nieuw of tweedehands aankopen.
Sheelt je een hoop ergernis...en vermoedelijk nog een hoop geld op het eind.

Zoek maar eens bij aanbod bij upgradesetjes...er zijn er verschillende die voor jouw in aanmerking komen

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Zie de tips en trucs die door je medegotters gegeven worden :)

Kijk bij V&A of op marktplaats o.i.d. of je nog een 2e hands moederbord kan kopen en wat je bereid bent er voor uit te geven. Anders moet je eens kijken naar een upgrade.

Dit topic is eigenlijk een wat moet ik kopen topic en daarom gaat hij op slot

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.