• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik ben lekker bezig mijn GA-MA78GM-S2H m-atx mobo in mijn HTPC kast (Chieftec HiFi Media HT-01B Black) aan het bouwen.
Nu begint de electronica van de kast zelf (voedingsdraden naar Infraroodmodule en kaartlezer) te smelten bij het aanzetten van de kast.
Gelijk uitgezet naartuurlijk. Balen !!!!!! met een beetje pech mobo + voedingskabele naar irmodule,kaartlezer en lcd scherm naar de maan :-(
Toch alles nagelopen ,Alles staat netjes op pilaren ,nergens een los schoefje of verkeerd aangsloten. Maar toch twijfel ik aan het PWR-SW aansluiting ,die kan namelijk met rood op 1 -of met zwart.....
Zou dit de oorzaak kunnen zijn van de doorgefikte kabel ?
Onderstaande foto zie je de "aftakking" van Chieftec voor stroom naar voorkant kast.
[img=http://img59.imageshack.us/img59/5303/p1070741hl0.th.jpg]

specs:
Form-Faktor:
mATX
Abmessung (TxBxH):
410mm x 350mm x 136mm
Gewicht:
6 kg
Laufwerkseinschübe extern:
1x 5.25"
Laufwerkseinschübe intern:
3x 3.5" 2x 2,5"
Netzteil:
300W (DPS-300AB-9C)
Frontanschlüsse:
1x USB 2.0, 1x IEEE 1394 Firewire, Mic-in, Audio-out. HD Sound (Azalia)
Besonderheiten:
Aluminium Frontblende Design
Attraktiver HTPC (Home Theater Personal Computer) in schwarz oder silber erhältlich
56-in-1 Kartenleser bereits eingebaut.
Lieferumfang:
CD/DVD Aluminiumblende, Standardschrauben, Mainboard Abstandshalter, iMON Modul, 1x 60mm Lüfter
Optionale Lüfter:
1x 60mm

[ Voor 30% gewijzigd door Qubitzz op 06-08-2008 22:49 ]

Verwijderd

Je foto is wel erg klein, maar een omgedraaide powerswitch zou het probleem niet moeten zjin.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je stilstaat bij wat de power switch doet weet je al je antwoord...

Het verbindt simpelweg als je indrukt de twee kabeltjes. Dat heeft niets met polariteit te maken, dus maakt het in het geheel niet uit hoe je dat doet.

Ook zou je kunnen bedenken dat een stroom dat in staat was plastic te laten smelten bij dikke kabels zoals in de ATX stekker al lang zo'n dun kabeltje helemaal doorgesmolten zou hebben :o

Dit lijkt veel meer op gevolg van een forse kortsluiting - bouw de boel even uit de kast op een niet-geleidend ondergrond en kijk wat er dan gebeurt. Is het dan opgelost, controleer afstandsbusjes enzo in de kast. Zo niet zou ik een andere voeding proberen. Sowieso hoor je volledige specs te geven, doe dat eens (incl voeding!).

Oslik blyat! Oslik!

• Qubitzz
plaatje beter zo.
Ik baal echt alseen stekker. die kast koste echt de hoofdprijs zeg.
Ik probeer het op DOA te gooien, dan gaan ze direct vergoeden ipv garantie gedoe.

• Qubitzz
voeding zit bij de kast geleverd ..
SPECS
Modbreak:Doe eens ff gewoon volledige specs in platte text in-topic plaatsen, en gebruik de edit-knop als je iets toe te voegen hebt voor een ander reageert op je post.

[ Voor 28% gewijzigd door een moderator op 06-08-2008 22:44 ]

• Qubitzz
ik bouw niet elke dag een pc ,maar toch wel enige ervaring met pc-tjes bouwen.
Zou er een fout in de bekabeling van dat toch wel delicate voorpaneel kunnen zitten ?
Ik kan toch echt niets vinden wat ik fout zou hebben gedaan.
p.s. ik heb helaas geen m-atx voeding op de reservebank liggen op mijn mobo te testen.
Maar als ik nu die "aftakking" van chieftec ff niet aansluit gebeurt er nix..ik vrees ook voor mijn mobo ...
Modbreak:Ook hier: editen. Het meermaals onnodig omhoogschoppen van je topic zoals je hier (mogelijk onbewust) doet wordt niet op prijs gesteld :o

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 06-08-2008 22:44 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:45
Heb je de kaartlezer niet op de firewire poort aangesloten? Fysieke pinnen zijn hetzelfde namelijk

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

carpetburn schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:39:
p.s. ik heb helaas geen m-atx voeding op de reservebank liggen op mijn mobo te testen.
ATX voeding werkt ook gewoon, kan je gewoon mee testen als je die wel heb liggen. ;)

Verwijderd

Bij de firewirepoort, of de kabel ervan zit vaak ook een aardingskabeltje. Wat betreft dat kabeltje bij en firewirepoort: altijd aansluiten.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
Vraagje tussendoor

Heb je tussen je moederbord en je backpanel/motherboard tray... van die busjes zitten dat je moederbord het back-panel niet raakt?

[ Voor 5% gewijzigd door World Citizen op 07-08-2008 16:12 ]

• Qubitzz
yep ,alles staat op pilaren, jij noemt ze busjes. (staat op m`n opening)
@disco stu: niet gedaan, zou dat de rede zijn ?

• blspjnl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-02 15:19
Uhm, het lijkt erop dat de stroom..door de kaartlezers naar buiten gaat..zit de stekker van de voeding op een geaard stopcontact? ( pinnetjes aan de boven/onderkant)
edit: Probeer anders de kast te aarden..

[ Voor 11% gewijzigd door blspjnl op 08-08-2008 16:03 ]

• Qubitzz
inmiddels nieuwe gekregen. Alles aangesloten behalve de usb op het mobo. Alles werk goed,geen brand of rook. :)
Kast is nog niet geaard. Heb geen geaard stopcontact in de buurt ,wel een verwarming,maar moet daar eerst wat info over inwinnen voordat ik dat ga doen. Heb wel een aardelusfilter op mijn coaxkabel gezet in verband met aardeproblemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Qubitzz op 19-09-2008 12:06 ]

Pagina: 1