Scantools.nl laat niets meer horen

Pagina: 1
Acties:

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Na goede ervaringen met mijn ElmScan5 USB en PCMScan (te gebruiken om OBD-II data van een auto uit te lezen icm laptop/carPC), besloot ik om dit programma voor 99 euro aan te schaffen bij Scantools.nl. Dit was op zondag 27 juli 2008.

Op de website (http://www.scantools.nl/shop/index.php?cat=4&sid=5) kun je het softwarepakket aanschaffen. Eerst heb ik op de site een account aangemaakt, gegevens allemaal netjes ingevuld, en vervolgens op de link "In Winkelwagen" gedrukt.

Vervolgens op de knop "Afrekenen" gedrukt en gekozen voor betaling per PayPal.

De "eindafrekening" zoals die op de website stond:
Adresgegevens

//

Betaalinformatie

Paypal

Middels uw paypal account stuurt u de betaling naar payment@scantools.nl
(Verzendinformatie)

Productinformatie

PCMSCAN V2 €99,95

Factuur informatie

Sub-Totaal ex. btw: €80,96
BTW (19%) €18,99
Sub-Totaal incl. btw: €99,95

Verzendkosten: €7,50

Totaal: €107,45
Onder de link "Verzendinformatie" staat met betrekking tot betalen met PayPal de volgende informatie:
Ondersteunde betaalmethodes

Rembours (alleen Nederland)
Paypal ()
Bank transfer (zie hieronder)

Vooraf betalingen dienen te worden voldaan middels de volgende 2 mogelijkheden:

Rekeningnummer 11.43.48.847 ten name van Scantools.nl, te Mantgum.

Betalingen vanuit het buitenland:
IBAN: NL78RABO0114348847
BIC/Swift: RABONL2U
Niets bruikbaars dus.

Goed, de bestelling bevestigd. Dan krijg je de melding dat er een bevestigingsmail naar mijn e-mailadres is gestuurd.
Geachte heer/mevrouw,

U heeft een bestelling geplaatst op Scantools.nl. Uw bestelnummer is:

[bestelnummer]

De gekozen betalingsmethode:

Paypal

Middels uw paypal account kunt u het bedrag overmaken op dit paypal adres van Scantools.nl:
payment@scantools.nl
Uw bestelling:

PCMSCAN V2 €99,95

Sub-Totaal ex. btw: €80,96
Btw. (19%) €18,99
Sub-Totaal incl. btw: €99,95

Verzendkosten: €7,50

Totaal: €107,45

etc.
Het verbaasde mij eigenlijk dat ook hier verzendkosten werden gerekend, aangezien op de website het volgende staat:
Wijze van levering

PCMScan wordt geleverd via internet. U betaalt (een) licentie(s), programma downloaden, installeren en na activatie van de licentie worden automatisch alle programmafuncties actief.

Daarmee zijn er geen verzendkosten gebonden aan PCM Scan.
Het leek me handig om dus maar eens een mailtje te sturen. (Via het formulier op de website) Inmiddels wel al betaald (stom, ik weet het, maar ik wilde de software graag snel hebben... Maar ja, haastige spoed.. etc)
Hallo, Klopt het dat bij het aankopen van PCMScan via internet op uw website, een tarief van 7,50 euro aan verzendkosten wordt gerekend?... Vriendelijke groet, [naam]
Waarna ik de dag erop (maandag om 12.38 uur) een mail terugkreeg. Wat ik vreemd vond, het mailtje kwam van een Gmail adres, "On behalf of Scantools.nl Sales (sales@scantools.nl)"
Geachte heer,

Dat is een foutje in de software. Is binnenkort verholpen, u mag de verzendkosten er aftrekken bij het betalen van de bestelling.

Met vriendelijke groet,

[medewerker]

Scantools.nl
Direct daarop heb ik een mail teruggestuurd aan het Gmailadres EN aan sales@scantools.nl met daarin de mededeling dat ik het bedrag reeds betaald had, en de vraag hoe we dat het beste kunnen oplossen. Ook vroeg ik of de medewerker enige indicatie had hoe lang het ongeveer zou duren voor ik de licentiegegevens zou ontvangen.

Op vrijdag 1 augustus had ik nog steeds geen antwoord ontvangen, dus heb ik dezelfde tekst die in de mail stond, even gemaild via het formulier op de website. Geen reactie.

Afgelopen maandag om 8.44 uur dezelfde mail die hierboven staat geforward naar sales@scantools.nl, zonder er verder begeleidende tekst bij te zetten. Geen reactie.

Dinsdag om 22.35 uur nog maar eens een mail gestuurd, deze keer naar het sales adres EN het Gmail adres:
Geachte heer/mevrouw,

Denkt u dat ik nog antwoord krijg? Ik vind het zeer klantonvriendelijk dat het zo lang duurt voor ik überhaupt een antwoord krijg.

[naam]
En inderdaad... Tot op heden nog steeds niets gehoord. In totaal is het nu negen dagen geleden dat ik iets gehoord heb...

Wat kan ik hier nu het beste mee doen?...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt betaald met paypal, makkelijke daarvan is dat je je betaling nog ongedaan kunt maken, door een geschil te openen via paypal (duurt mogelijk wel even, maar als de verkoper ook daar niet reageert zal het doorgaans niet zo'n probleem zijn om je geld in elk geval terug te krijgen).

• ProCal
Terw_Dan schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:00:
Je hebt betaald met paypal, makkelijke daarvan is dat je je betaling nog ongedaan kunt maken, door een geschil te openen via paypal (duurt mogelijk wel even, maar als de verkoper ook daar niet reageert zal het doorgaans niet zo'n probleem zijn om je geld in elk geval terug te krijgen).
Ah okee... Nou, dan wacht ik het nog even af, zeg, tot vrijdag. En als ik dan nog niets heb ontvangen dan laat ik de betaling ongedaan maken.

Ik vind het echt super klantonvriendelijk zoals men daar omgaat met klanten...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

op sidn kun je de gegevens voor het domein opvragen. wel even uitgebreid aanklikken
http://www.sidn.nl/ace.ph...ng=NL&domein=scantools.nl

dan kun je ze even bellen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 06-08-2008 22:07 ]

Iperf

• ProCal
fish schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:07:
op sidn kun je de gegevens voor het domein opvragen. wel even uitgebreid aanklikken
http://www.sidn.nl/ace.ph...ng=NL&domein=scantools.nl

dan kun je ze even bellen :)
Ah wat stom. Niet eens bij stil gestaan. De contactpersoon die bij SIDN vermeld staat is dezelfde als die van het GMailadres. Eénmans bedrijfje dan misschien... Een 084-nummer.. hmm... Dat belooft niet veel goeds

Ach, Detelefoongids.nl werkt toch ook goed :) Gewoon telefoonnummer, 06-nummer, faxnummer. Beter...

Nouja, ik wacht wel even tot vrijdag in ieder geval, en anders ga ik maar eens bellen :)

[ Voor 15% gewijzigd door ProCal op 06-08-2008 22:12 ]

• ProCal
Ik heb eigenlijk geen zin om die persoon te bellen, kost mij alleen maar weer extra tijd en geld dus ik heb een geschil bij PayPal gemaakt... Kijken of daar iets uitkomt...

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01 04:29

MadMan

What the....

Dat geschil zal langer duren dan gewoon even bellen neem ik aan. Als je belt en die persoon eraan krijgt is het misschien binnen een minuutje opgelost....

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• ProCal
MadMan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:01:
Dat geschil zal langer duren dan gewoon even bellen neem ik aan. Als je belt en die persoon eraan krijgt is het misschien binnen een minuutje opgelost....
Dat maakt me niet uit. Ik wacht wel... En ik heb geen zin om nog veel meer tijd (en geld om te bellen) en vooral ergernis eraan te besteden...

Ik heb die persoon genoeg gelegenheid gegeven om even te reageren en daar heeft 'ie niets mee gedaan. Dan maar zo...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 21:11
MadMan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:01:
Ik zou het niet slim vinden als hij ging bellen met een telefoonnummer genoemd in een whois- record. Die mag volgens de SIDN alleen namelijk gebruikt worden voor doeleiden die te maken hebben met DNS. Dus als er nergens anders een telefoonnummer vermeld is, kun je daar wel problemen mee krijgen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:20
houd er wellicht rekening mee.... eenmanszaakje, vakantietijd. Misschien is de beste man gewon met vakantie. 2 weken is nu niet echt een eeuwigheid ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@Jaap-jan, realistisch gezien heeft de SIDN wel meer regeltjes waar 90% van hun klanten zich niet aan houden. Ik als particulier heb ook meerdere .nl domeinen onder eigen beheer.
Denk jij nou echt dat ik eventjes een aparte telefoon ga aanschaffen? Waarschijnlijk is die telefoon duurder dan mijn domeinen...

Wel even realistisch blijven dus...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-01 21:11
Gomez12 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 23:23:
@Jaap-jan, realistisch gezien heeft de SIDN wel meer regeltjes waar 90% van hun klanten zich niet aan houden. Ik als particulier heb ook meerdere .nl domeinen onder eigen beheer.
Denk jij nou echt dat ik eventjes een aparte telefoon ga aanschaffen? Waarschijnlijk is die telefoon duurder dan mijn domeinen...

Wel even realistisch blijven dus...
Ik heb het niet over een aparte telefoon, ik bedoel dat het niet slim is om de verkoper te contacteren, als hij geen telefoonnummer heeft vermeld ergens. Als de verkoper dan verbaasd reageert hoe jij aan zijn nummer komt, is dat whois- record een slecht excuus.

Voor de duidelijkheid, ik bedoel niet dat dat telefoonnummer nergens anders voor gebruikt mag worden, ik bedoel alleen maar dat de whois- database van SIDN niet voor andere doeleinden dan DNS- zaken gebruikt mag worden. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01 04:29

MadMan

What the....

Problemen krijg je echt niet als je dat nummer belt. Daarbij, als iemand niet via de normale weg reageert zou het mij niets interesseren of hij er niet van gediend is. Dan moet hij maar reageren.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Hier staat een telefoonnummer...

Verwijderd

Ik zit in hetzelfde schuitje als ProCal

http://www.internetoplichting.nl/index.php?topic=13939.0

• ProCal
Erg vervelend, ook voor jou. Tot op heden heb ik nog steeds niets gehoord van Scantools. Wel heb ik een week geleden inmiddels (14 augustus) het probleem opgewaardeerd naar claim. Daar heb ik nog niets van gehoord maar ik heb het volste vertrouwen dat dat goedkomt.

Wat heb jij er inmiddels van gehoord/mee kunnen doen?

• ProCal
KVK:
Naam: Scantools.nl
Vestigingsadres: Gibbeflecht 35
Vestigingsplaats: 9022AG Mantgum
Internetadres: www.scantools.nl
KvK-nummer: 01110372 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

Whois:
Domeinnaam scantools.nl
Status actief
Houder TRO002330-MIHOS
*knip persoonsgegevens*
info@scantools.nl

Telefoongids:
*knip persoonsgegevens*
Fax 058 2501886

*knip persoonsgegevens*

Er zijn dus nog wel wat meer mensen met problemen. Buiten Sinistra, die hierboven al postte dat hij ook nog niets ontvangen heeft (20 augustus 2008):

Op een autoforum: (4 mei 2007 (!))
Ik heb een scanner besteld bij Scantools.nl. Aangezien ik al weken niets gehoord heb van scantools (hij reageert niet op mails) en de levertijd van drie dagen al een paar weken voorbij is heb ik scantools in gebreke gesteld en het kleinnood afbesteld. Ook hier reageert scantools niet op. overigens is de levertijd (nadat ik besteld had) veranderd naar twee tot drie weken.

Scantools is trouwens een bedrijf uit de huiskamer. Kijk maar eens met Google Earth naar het adres...

Overigens heb ik bij een automaterialenzaak een Autel Geniscan 400 gekocht. Werkt prima. Was iets duurder, maar ik heb hem wel.
Op een ander autoforum: Vrijdag 25 januari 2008:
Is er iemand bekend met het bedrijf scantools.nl?

Ik heb nu 2 weken geleden iets besteld,en betaald.Maar tot op heden nog niks ontvangen.

Ook word er op de mails niet gereageerd.....
Bovenstaande even om te voorkomen dat mensen gaan zeggen dat 'ie misschien op vakantie is :) Sinds 4 mei 2007... Best lang dan.
Modbreak:Het integraal publiceren van persoonsgevens zoals NAW, telefoon en E-mail van individuen is niet toegestaan.

[ Voor 63% gewijzigd door Rukapul op 22-08-2008 20:21 ]

• ProCal
ProCal schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:28:
...etc...
[modbreak]Het integraal publiceren van persoonsgevens zoals NAW, telefoon en E-mail van individuen is niet toegestaan.[/]
Zucht... Daar was ik al bang voor. Waarom mag dat niet? Dat is ook te vinden met wat zoekwerk. Nu heb ik andere mensen het zoeken bespaard. Als iemand niet bekend wil zijn op internet, moet 'ie maar zorgen dat z'n persoonlijke gegevens niet zo te vinden zijn...

Verwijderd

Heel simpel, omdat Tweakers.net er uiteindelijk op aan kan worden gesproken. Overigens, als je er al bang voor was, waarom overleg je dan niet even vooraf met een moderator?

Dus als iemand een verkeerde ervaring met jou heeft, wat volledig op een misverstand kan berusten, en al jou gegevens op internet zet terwijl die eerder niet te vinden waren dan had jij maar moeten zorgen dat je persoonlijke gegevens niet te vinden zijn? ...

Ik denk dat de rest van de bezoekers wél blij is dat Tweakers.net zorgvuldig omgaat met ook hun persoonsgegevens.

• ProCal
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:07:
Heel simpel, omdat Tweakers.net er uiteindelijk op aan kan worden gesproken. Overigens, als je er al bang voor was, waarom overleg je dan niet even vooraf met een moderator?
Ja... Had ik kunnen doen.
Dus als iemand een verkeerde ervaring met jou heeft, wat volledig op een misverstand kan berusten, en al jou gegevens op internet zet terwijl die eerder niet te vinden waren dan had jij maar moeten zorgen dat je persoonlijke gegevens niet te vinden zijn? ...
Waar héb je het over? ... Ten eerste berust deze ervaring met de betreffende persoon NIET op een misverstand. Ook niet een klein beetje. Voor info: Zie de links die ik hierboven neergezet heb. Deze meneer is blijkbaar al dik een jaar bezig met deze praktijken.

En verder: Al mijn gegevens op internet zet die eerder niet te vinden waren? Die van mij zijn met enige moeite wel te vinden hoor... En de gegevens van de betreffende persoon zijn dus wél te vinden. SIDN, KVK, telefoongids. Allemaal toegankelijk voor iedereen met internet.
Ik denk dat de rest van de bezoekers wél blij is dat Tweakers.net zorgvuldig omgaat met ook hun persoonsgegevens.
Totaal niet te vergelijken. Uiteraard ga ik ook zorgvuldig om met persoonsgegevens van mijn klanten (of vrienden/kennissen, for that matter). Jij vergelijkt appels met peren. Het is Tweakers.net geraden dat ze zorgvuldig omgaan met NAW-gegevens van klanten. De meneer van Scantools.net echter, is geen klant van mij.

Verwijderd

Jeetje, doe eens kalm...

Je mist de link denk ik. Jij stelt dat iemand er maar voor moet zorgen dat zijn gegevens niet vindbaar zijn - ik stel dat je dat niet altijd in de hand hebt. Met SIDN gegevens is het wel op te zoeken, maar om nou in het algemeen te stellen dat het eigen schuld is als er gegevens staan...

Het "misverstand-voorbeeld" is hier niet van toepassing, maar ik geef dan ook een voorbeeld; waar het om gaat is dat we tig keer tegenkomen dat mensen brand schreeuwen terwijl er weinig aan de hand blijkt. Achteraf staan dan wél allerlei negatieve dingen op internet.
Zoals gezegd hier niet van toepassing, maar het is een illustratie waarom we simpelweg geen persoonsgegevens gepubliceerd willen zien. (afgezien van het wettelijke aspect)

De insteek wat betreft eerst met een moderator overleggen zou overigens niet moeten zijn dat je dat had kúnnen doen, maar dat je dat had moeten doen.

• ProCal
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:23:
Jeetje, doe eens kalm...

Je mist de link denk ik. Jij stelt dat iemand er maar voor moet zorgen dat zijn gegevens niet vindbaar zijn - ik stel dat je dat niet altijd in de hand hebt. Met SIDN gegevens is het wel op te zoeken, maar om nou in het algemeen te stellen dat het eigen schuld is als er gegevens staan...

Het "misverstand-voorbeeld" is hier niet van toepassing, maar ik geef dan ook een voorbeeld; waar het om gaat is dat we tig keer tegenkomen dat mensen brand schreeuwen terwijl er weinig aan de hand blijkt. Achteraf staan dan wél allerlei negatieve dingen op internet.
Zoals gezegd hier niet van toepassing, maar het is een illustratie waarom we simpelweg geen persoonsgegevens gepubliceerd willen zien.

De insteek wat betreft eerst met een moderator overleggen zou overigens niet moeten zijn dat je dat had kúnnen doen, maar dat je dat had moeten doen.
Ik ben de kalmheid zelve.

Verder: Je hebt gelijk .....

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Volgens http://www.internetoplichting.nl/index.php?topic=13939.0 lijkt er iets te gebeuren. Misschien toch een gevalletje vakantie geweest?

"Any sufficiently advanced incompetence is indistinguishable from malice."

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• ProCal
Herko_ter_Horst schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:44:
Volgens http://www.internetoplichting.nl/index.php?topic=13939.0 lijkt er iets te gebeuren. Misschien toch een gevalletje vakantie geweest?

"Any sufficiently advanced incompetence is indistinguishable from malice."
Tja... 16 maanden vakantie. Wie weet... :z
Pagina: 1