Na goede ervaringen met mijn ElmScan5 USB en PCMScan (te gebruiken om OBD-II data van een auto uit te lezen icm laptop/carPC), besloot ik om dit programma voor 99 euro aan te schaffen bij Scantools.nl. Dit was op zondag 27 juli 2008.
Op de website (http://www.scantools.nl/shop/index.php?cat=4&sid=5) kun je het softwarepakket aanschaffen. Eerst heb ik op de site een account aangemaakt, gegevens allemaal netjes ingevuld, en vervolgens op de link "In Winkelwagen" gedrukt.
Vervolgens op de knop "Afrekenen" gedrukt en gekozen voor betaling per PayPal.
De "eindafrekening" zoals die op de website stond:
Goed, de bestelling bevestigd. Dan krijg je de melding dat er een bevestigingsmail naar mijn e-mailadres is gestuurd.
Op vrijdag 1 augustus had ik nog steeds geen antwoord ontvangen, dus heb ik dezelfde tekst die in de mail stond, even gemaild via het formulier op de website. Geen reactie.
Afgelopen maandag om 8.44 uur dezelfde mail die hierboven staat geforward naar sales@scantools.nl, zonder er verder begeleidende tekst bij te zetten. Geen reactie.
Dinsdag om 22.35 uur nog maar eens een mail gestuurd, deze keer naar het sales adres EN het Gmail adres:
Wat kan ik hier nu het beste mee doen?...
Op de website (http://www.scantools.nl/shop/index.php?cat=4&sid=5) kun je het softwarepakket aanschaffen. Eerst heb ik op de site een account aangemaakt, gegevens allemaal netjes ingevuld, en vervolgens op de link "In Winkelwagen" gedrukt.
Vervolgens op de knop "Afrekenen" gedrukt en gekozen voor betaling per PayPal.
De "eindafrekening" zoals die op de website stond:
Onder de link "Verzendinformatie" staat met betrekking tot betalen met PayPal de volgende informatie:Adresgegevens
//
Betaalinformatie
Paypal
Middels uw paypal account stuurt u de betaling naar payment@scantools.nl
(Verzendinformatie)
Productinformatie
PCMSCAN V2 €99,95
Factuur informatie
Sub-Totaal ex. btw: €80,96
BTW (19%) €18,99
Sub-Totaal incl. btw: €99,95
Verzendkosten: €7,50
Totaal: €107,45
Niets bruikbaars dus.Ondersteunde betaalmethodes
Rembours (alleen Nederland)
Paypal ()
Bank transfer (zie hieronder)
Vooraf betalingen dienen te worden voldaan middels de volgende 2 mogelijkheden:
Rekeningnummer 11.43.48.847 ten name van Scantools.nl, te Mantgum.
Betalingen vanuit het buitenland:
IBAN: NL78RABO0114348847
BIC/Swift: RABONL2U
Goed, de bestelling bevestigd. Dan krijg je de melding dat er een bevestigingsmail naar mijn e-mailadres is gestuurd.
Het verbaasde mij eigenlijk dat ook hier verzendkosten werden gerekend, aangezien op de website het volgende staat:Geachte heer/mevrouw,
U heeft een bestelling geplaatst op Scantools.nl. Uw bestelnummer is:
[bestelnummer]
De gekozen betalingsmethode:
Paypal
Middels uw paypal account kunt u het bedrag overmaken op dit paypal adres van Scantools.nl:
payment@scantools.nl
Uw bestelling:
PCMSCAN V2 €99,95
Sub-Totaal ex. btw: €80,96
Btw. (19%) €18,99
Sub-Totaal incl. btw: €99,95
Verzendkosten: €7,50
Totaal: €107,45
etc.
Het leek me handig om dus maar eens een mailtje te sturen. (Via het formulier op de website) Inmiddels wel al betaald (stom, ik weet het, maar ik wilde de software graag snel hebben... Maar ja, haastige spoed.. etc)Wijze van levering
PCMScan wordt geleverd via internet. U betaalt (een) licentie(s), programma downloaden, installeren en na activatie van de licentie worden automatisch alle programmafuncties actief.
Daarmee zijn er geen verzendkosten gebonden aan PCM Scan.
Waarna ik de dag erop (maandag om 12.38 uur) een mail terugkreeg. Wat ik vreemd vond, het mailtje kwam van een Gmail adres, "On behalf of Scantools.nl Sales (sales@scantools.nl)"Hallo, Klopt het dat bij het aankopen van PCMScan via internet op uw website, een tarief van 7,50 euro aan verzendkosten wordt gerekend?... Vriendelijke groet, [naam]
Direct daarop heb ik een mail teruggestuurd aan het Gmailadres EN aan sales@scantools.nl met daarin de mededeling dat ik het bedrag reeds betaald had, en de vraag hoe we dat het beste kunnen oplossen. Ook vroeg ik of de medewerker enige indicatie had hoe lang het ongeveer zou duren voor ik de licentiegegevens zou ontvangen.Geachte heer,
Dat is een foutje in de software. Is binnenkort verholpen, u mag de verzendkosten er aftrekken bij het betalen van de bestelling.
Met vriendelijke groet,
[medewerker]
Scantools.nl
Op vrijdag 1 augustus had ik nog steeds geen antwoord ontvangen, dus heb ik dezelfde tekst die in de mail stond, even gemaild via het formulier op de website. Geen reactie.
Afgelopen maandag om 8.44 uur dezelfde mail die hierboven staat geforward naar sales@scantools.nl, zonder er verder begeleidende tekst bij te zetten. Geen reactie.
Dinsdag om 22.35 uur nog maar eens een mail gestuurd, deze keer naar het sales adres EN het Gmail adres:
En inderdaad... Tot op heden nog steeds niets gehoord. In totaal is het nu negen dagen geleden dat ik iets gehoord heb...Geachte heer/mevrouw,
Denkt u dat ik nog antwoord krijg? Ik vind het zeer klantonvriendelijk dat het zo lang duurt voor ik überhaupt een antwoord krijg.
[naam]
Wat kan ik hier nu het beste mee doen?...