[testcase] Black vs White

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
01
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj26/Mennt/wandelpadI.jpg

02
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj26/Mennt/wandelpadII.jpg

03
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj26/Mennt/wandelpadIII.jpg

04
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj26/Mennt/wandelpadIV.jpg

Graag jullie commentaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind persoonlijk de zwartwit conversie niet zo, te weinig contrast naar mijn mening. Wellicht ook wat te donker.

Maar wat wil je weten van ons? Anders gezegd:
FGS Policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dan wel geen kenner, maar ik vind (zeker de eerste twee) ze nogal donker. Misschien een paar tintjes lichter?

Verder vind ik 4 de "beste"
Alleen jammer van dat paaltje bij die rechterboom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil de gemiddelde NL'er nu weten wanneer hij zijn foto's hier plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 22:13

Karel V

Een simpele ziel

Het thema Black vs white komt niet echt duidelijk uit. Te veel zwart zeg maar.
Leuk dat je probeert steeds een weggetje het beeld in te laten lopen.
Bij 3 (de storende paaltjes niet meegenomen) en 4 heb je dat best goed gedaan.
Bij 1 valt er echter weinig te zien, op een saai watertje na.
Bij 2 ziet het er wel leuk uit maar er mist nog een zon of iets spannends bij het doorkijkje.
Het huisje op de achtergrond is dat nou niet...

Alleen wat wil je met je foto vertellen? Wat wil je duidelijk maken? Wat wil je laten zien?
t'Mist een onderwerp of een verhaal en dat is best jammer.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:09

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:04:
Met zo'n bijdehandte opmerking nodig je nou niet echt mensen uit om serieus commentaar te geven op je foto's.

Ik ben het helemaal met Herelam eens; wat wil je horen? Je foto's hebben geen onderwerp en zijn daardoor m.i. niet interessant om naar te kijken. Simpelweg een aantal z/w foto's plaatsen en aan het publiek overlaten wat ze er mee moeten of wat ze er over moeten zeggen is naar mijn mening wat te kort door de bocht.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 21:31
Het inderdaad niet een serie met een duidelijk onderwerp. Ik denk dat als je deze serie zou overschieten om een flink zonnetje aan de hemel, je alwelicht mooi speels licht krijgt.
Dit zal naar mijn idee bij het omzetten naar z/w een leukere plaat opleveren meer contrast. Maar ja dat ben ik.

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 13:38

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:04:
Het is aan jou om ons te vertellen wat je precies wilt weten, niet een leuk goktaakje voor ons. Zoals ook beschreven in de FGS Policy willen we graag dat je bij een testcase een korte uitleg geeft van jou idee achter de foto's. Deels voor ons zodat duidelijk is wat je visie is, deels voor jezelf omdat er op die manier gerichter en bruikbaarder commentaar kan worden gegeven.

Ik vind het eerlijk gezegd niet echt netjes dat je op deze manier reageert op een toch normale vraag.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de harde reactie, ik heb mijn bericht aangepast.

@allen, ik probeer de sfeer vast te leggen, meer niet. Veel meer hoef je er niet achter te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 16:30

ThunderNet

Flits!

Ik denk dat de zwart/wit conversies een stuk beter kunnen. Hoe heb je ze geconverteerd?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met lightroom heb ik ze omgezet naar grayscale en daarna gerommeld aan de schuifjes. Normaal gebruik ik ps, daar heb ik meer ervaring mee.
Pagina: 1