fl. 5000 besteedbaar, maar wat moet ik nou nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Enver595
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10-2025
Kan via een pc priveeee project tot 5000 gulden een systeempje kopen, van een aantal onderdelen weet ik al wat ik wil hebben maar van de rest kweet ik nog niet zeker. 1) welke andere onderdelen zal ik kopen, 2) bij welke winkel kan ik het beste 't systeem halen? Omgeving Amsterdam

De volgende onderdelen zijn al zeker :
Ati Radeon 64 MB DDR vivo
Sony 17 inch A220
Plextor 16x10x40
Printer en HD van 80 GB heb ik al.\
Geen zachtewaren!

Intel of AMD?
welke cooler?
hoeveel intern geheugen?

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:50
TB 1200, koeler hangt natuurlijk af van het overclocken (hoe snel ben je tevreden) en hoeveel lawaai je nog acceptabel vindt.
Wat er dan nog overblijft (financieel gezien dan) geef je uit aan geheugen (256mb) en eventueel extra harde schijf (dezelfde en dan in RAID-config), natuurlijk wel icm raid-mb.

mocht je dan nog geld over hebben, neem dan meteen een dvd-speler erbij (is altijd leuk).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Ja, een dvd-speler, daar heb je altijd plezier van!

• THIJZEL
  • Niet online
een encoreset dvd, is mooie kwaliteit, zit een speciaal kaartje bij en een afstandbediening...(kost wel F700..)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Wanneer je 5 mille aan een PC gaat spenderen moet je toch voor minstens 19" gaan, en niet het 17" kijkdoosformaat.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

als het even kan de 1200 tb
met de asus mobo a7v133 en een leuke of twee hd s raid laten rennen
en een goeie en stevige internet toetsenbord
maar ga vooral voor een dvd dat is pas het einde
en ja ook voor de superorb die cooled wie de nete maar de buren vinden het minder
maakt veel lawaai

of ruig doen en geen cooler erop maar dat vind proc. niet zo fijn
wat kan het jou schelen je hebt toch pieken genoeg voor nog een LOL :9

Verwijderd

hoeveel intern geheugen?
Nou, zoveel mogelijk natuurlijk... 128 minimaal, met win2k min 256 eigenlijk.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Intel of AMD?
welke cooler?
hoeveel intern geheugen?

ADM, waarom? Het is goedkoper en presteerd over hte algemeen evengoed.

Als je niet overklokt dan een coolermaster, ga je overklokken een FOP 32.

Intern geheugen, 256 MB PC 133. Dane-Elec is super en niet duur(ziiten infineonchips op :9, heb ik hier ook :), ze makne ook gebruik van andere chip, hyundai en nog een, ben de naam effe kwijt).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Enver595
Wil graag dat de cooler erg stil is, wil dat ding aan laten staan en 's nachts toch kunnen slapen. Huidige bak maakt me toch een rot herrie. Met een 1,2 TB ben ik niet van plan om te overclocken :9 hehe, is al snel genoeg.

En HD's heb ik al, twee maxtors, een is ata-100 ander ATA-66, yup I know das minder, samen 80 GB.

Oh trouwens keyboard en muis heb ik al.
En aangezien ik geen surrounds speakers heb en hier ook niet geld aan wil uitgeven lijkt me een Soundblaster Live 5.1 eigenlijk overbodig of hoor je met 2 boxen ook een duidelijk verschil als je het met een Soundblaster 128 pci vergelijkt?

19 inch lijkt me wel vet maar bureau is beetje klein en ik kan niet al te veel afstand nemen (anders zit ik in mijn bed, kleine kamer) van de monitor en dat is wel nodig als ik een grotere scherm neem, toch?
Maar als ik toch besluit om een 19 inch te nemen welke? Die Sony a220 17 inch (heel licht blauw) is toch wel gruwelijk mooi eigenlijk, vette design.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Tb1200 met Silverado koeler. Als je niet overklokt kun je de koeler aansluiten met (bijgeleverde) 6V adapter. Ik heb hem zelf op 12v draaien en ik hoor hem nog nouwelijks, dus op 6v hoor je niks. Hij koelt heel goed bij iedereen (behalve bij mij LOL) kijk maar eens rond als je er meer over wilt weten. Hij was laatst ook in het nieuws bij tom's hardware koeler test hield ie een TB1gh (dacht ik) op 37 graden, dus dan zit overklokken er zelfs nog wel in

Geen inspiratie

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

verder (ff vergeten sorry) 256 mb dane-elec geheugen (schijnt heel goed te zijn, en niet heel duur)
2 ibm schijfjes in raid geschakeld op een abit kt7a-raid of asus a7v133-raid.

Geen inspiratie

Verwijderd

Ati Radeon
ROFLOLPIMP!!!!!!
Waarom geen gf2 of een ultra!!! Das 3x zo snel :)

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

je kunt bijvoorbeeld voor een philips 19" gaan met xsd, extra space design. Die monitoren zijn best wel klein in verhouding tot andere, en philips is altijd behoorlijk goed in monitoren. Andere merken zullen ook wel zoiets hebben8-)

• BenJoep
  • Laatst online: 23:06
:? waarom altijd deze vraag

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Ga van dat geld lekker op vakantie want PC prive bestaat toch niet meer voor de belasting. Iedereen mag namelijk zijn PC van de belasting aftrekken in 3 jaar.

Dus koop er eentje als je hem echt nodig hebt met die onderdelen die je echt wilt.

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 18:33 schreef UltraDEV het volgende:

[..]

ROFLOLPIMP!!!!!!
Waarom geen gf2 of een ultra!!! Das 3x zo snel :)
De beeldkwaliteit van een Radeon is echt veeeel beter dan bij een Geforce 2 (ultra) kaartje, vooral high-res 2d...:9~

Verwijderd

Snass

dat willen ze gaan doen want 1 van die ministers vind dat zo belangrijk maar het komt het komende jaar echt nog niet

Verwijderd

Hangt er nogal af wat je met je PC wil doen hé? Als je een Digitale Video camera hebt kan je er net zo goed meteen een firewire kaartje in hangen. Misschien wil je wel een TV kaart? Ga je photoshoppen? Misschien is een tekentabletje dan wel leuk. Scannertje misschien. 5000 piek is zo op:9!
Neem wel minimaal 256mb, geheugen prijzen zijn nu lekker aan het dalen, en geheugen kan je nooit teveel hebben. Zelfs als je alleen Internet is dat al lekker, zeker met Win2K. Verder sluit ik me aan bij de bovengenoemde 19" tips

• Artcore
  • Niet online
Op woensdag 21 februari 2001 17:55 schreef FrankGuthrie het volgende:
Intern geheugen, 256 MB PC 133. Dane-Elec is super en niet duur(ziiten infineonchips op :9, heb ik hier ook :), ze makne ook gebruik van andere chip, hyundai en nog een, ben de naam effe kwijt).
Ik heb Dane-Elec met Toshiba chips.

• Enver595
ok dus effe samenvattend,het wordt dus ongeveer als volgt...

AMD 1,2 GHZ
Asus a7v133
256 MB Dane-Elec (heb geen win2k draaien)
ATI Radeon 64 MB vivo (goedkoper dan die
geforce GTS 2 en beter kwaliteit in 2D wat voor mij belangrijker is)
19 inch Sony A420 monitor (vet design)
Soundblaster 128 pci (geen surroundboxen dus is voldoende)
Silverado cooler (wil m zeer stil hebben)
DVD speler (ach lijkt me wel leuk)

Denken jullie dat bovenstaand mix tegen de 5000 piek kan?

HD-keyboard-muis-printer al aanwezig

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
AMD thunderbird 1200 ofzo, dan een alpha koelertje van 120 ballen en dat 256 mb van DANE-ELEC te koop bij informatique voor 280 pietermannen, die ruleert echt :7

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Koop een vette AMD AHTLON TUNDERBIRD!! en clock hem dan over!!
Ik zou een 1,4 mhz kopen en dan overclocken!! :)
256 MB DDR geheugen...
64 MB videokaart + TV-out...
CD/RW/Brander 12/4/32 :)...
en een DVD speler.
En... een goed mobo is ook niet af te raden!!!
Koop wat snels in elk geval!!

TFT scherm :) :?

Verwijderd

Zegge geslachtsdeel binnenarchitect...

Wel eens gehoord van de nieuwe belastingwetgeving per 1 januari 2001? Ieder computerbedrijf zegt dat dat zo is want anders zijn ze hun projecten kwijt. Die regeling is trouwens altijd al zo geweest dat je een PC in 3 jaar mocht afschrijven, alleen je had een forfait van ƒ 2.200,- per jaar (minimum aan aftrekposten om van de regeling gebruik te mogen maken). Dat is nu afgeschaft en dus kan iedereen hem aanschaffen en ook gelijk van de belasting aftrekken.

Verwijderd

En enver... bij een PC prive dien je compleet werkend systeem te kopen anders valt het niet onder een pc-privé regeling. Dus een muis en toetsenbord horen daarbij.

Verwijderd

Met zo'n budget zou ik een vet SCSI systeem in elkaar zetten.

Roelen maar!:)

edit:
Oh ja, en een vette 19" Iiyama monitor natuurlijk>:)

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 20:54 schreef The-ZeroCool het volgende:

Ik zou een 1,4 mhz kopen en dan overclocken!! :)
[flauwe mode]

ik zou met zo, n budget voor een processor gaan met een wat hogere kloksnelheid 1,4 MHZ is echt niks meer tegenwoordig >:)

[/flauwe mode]

• Enver595
Yo Snasss
In vorig belastingsstelsel kon je je pc in 3 jaar aftrekken. Maar je moest eerst 10 % restwaarde verminderen van totaalbedrag, vervolgens delen door 3 en dan ook nog het vermenigvuldigen met een percentage (voor hoeveel je het zou gaan gebruiken voor je studie). Ga jij dan de belastinginspecteur dan maar overtuigen dat je het echt 100 procent alleen voor je studie gaat gebruiken... zal dus niet lukken.
En dan kom je volgens mij echt niet goedkoper uit dan bij een pc prive project, of heb ik het nou mis?

In het nieuwe belastingsstelsel is dit volgens mij niet veranderd. Heb het net nog opgezocht. Ik kan het fout hebben.
Pagina: 1