Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Amerikaanse Provider, NL domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op www.discountasp.net een hosting pakket aangemaakt, in de bedoeling om een .NL te hosten. De .NL site wordt al gebruikt, maar moet dus verhuisd worden.

Nu kom ik erachter dat het verhuizen van domeinen via SIDN gaat, en mijn hoster is geen deelnemer van SIDN. Dus was ik ff in lichte paniek.... |:( Dit is de eerste keer dat ik dit doe.

Kan ik nu via een Nederlandse organisatie de naam verhuizen? Ik dacht dat dit bij www.argeweb.nl een optie is.

Verwijderd

Je moet de verhuizing regelen met één van de SIDN deelnemers.

Bij veel deelnemers kun je zelf het DNS beheer doen, wat voor mij een minimale vereiste is om ergens een domeinnaam te registreren.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

In princiepe heb je nooit iets met de SIDN te maken, en hosting heeft ook niets met domein registraties te maken.

Waar is het domein nu geregistreerd? Daar moet de DNS aangepast worden naar je niewe hosting provider. Indien het domein in een "pakket" zit samen met hosting, dan zou ik er voor kiezen om het domein onder te brengen bij bijv. TransIP (goedkoop en volledige controle).

Verwijderd

Topicstarter
Ow ok, dan ben ik gerust gesteld.

Ik heb van mijn provider ook het adres van hun DNS server gekregen. Dus dat adres moet ik dan waarschijnlijk invullen ergens bij de NL organisatie.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Probeer maar es via http://www.openprovider.nl, daar kun je sinds kort ook zelf je DNS beheren (of de nameservers van je US provider instellen).

Verwijderd

IceHeat,

even ter info ...

wat zijn je ervaring met DiscountASP, vooral met betrekking qua snelheid van de website gehost bij hun.

Alvast bedankt,
Pagina: 1