Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop downgraden naar XP

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een nieuwe laptop nodig voor mijn werk. Nu werken wij allemaal nog met XP en hebben onlangs een prachtig CRM systeem in werking voor ons klantenbestand ook met XP.

Nu wil ik een nieuwe laptop en deze moet helaas op XP draaien omdat anders ons prachtige CRM systeem niet werkt......ik vind dit zeer belachelijk :( maar oke...!!

Wie kan mij hierin adviseren waar ik op moet letten. Niet alle merken ondersteunen namelijk drivers voor deze downgrade ( sony b.v.) Ik ben op zoek naar een goede laptop met Blu-ray en HD scherm om even een idee te geven.

Is misschien een dual iets een idee??? help mij alsjeblieft!

Groet,

Yoeri

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Welke laptops heb je zelf op het oog?

Veel laptops worden gewoon (optioneel) geleverd met XP mogelijkheden, of iig drivers beschikbaar. Je moet dan wel bij de business modellen kijken.

enne, Sony werkt prima onder XP, staan zelfs voor veel businessmodellen complete guides op hun site how-to install de rommel onder XP.

Maarre... wtf moet een werklaptop met Blueray, HD enz? Misschien handiger als je eerst ff de benodigde eisen neerzet voor de laptop.
"om een idee aan te geven"

tja, om een idee aan te geven, neem een simpele celeron met 1Gb, kun je ook filmpjes kijken... ow nee, doe toch maar een C2D met 8Gb.... hoe moeten wij nu weten wat je nodig hebt?

[ Voor 60% gewijzigd door DJSmiley op 06-08-2008 21:36 ]

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je kan ook gewoon "kale" laptops kopen waar dus geen besturings systeem op zit.
Deze worden geleverd met de drivers voor XP en vista zodat je niet verplicht bent te downgraden.
XP pakketjes zijn zat te koop.
DJ,je was me net voor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 06-08-2008 21:34 ]

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Volgens mij worden er nog wel laptops verkocht aan bedrijven met xp erop....

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
XXODD ondersteund nog gewoon XP en Vista, maar bij bijna elke laptop zijn wel driver beschikbaar voor XP. Bijvoorbeeld chipset drivers zijn van Intel of AMD meestal videokaart drivers ATi of nVidia site. Maar zoek gewoon een leuke laptop uit en zoek van te voren de XP drivers erbij. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Bij fatsoenlijke winkels kun je gewoon Windows XP laten installeren. (Uiteraard wel legale software leveren of bij de betreffende winkel aanschaffen)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je beste gok is een laptop die zonder OS geleverd wordt, zoals mijn Ahtec of een BTO.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lenovo ondersteunt ook gewoon XP. Zo zijn er meer merken die dat doen. Gewoon even de beoogde laptops vergelijken dus, lijkt me niet zo'n groot karwei.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Overige Hardware is geen dumpbak
2) dit is sowieso een softwarevraag, geen hardwarevraag
3) we verwachten op GoT dat je zelf de nodige inzet doet voor je een topic opent - en dat dat in je topicstart terug te lezen is. Je post hier niets over waar je gezocht hebt, op welke termen, wat je toen wel vond en hoe je toen verder gekeken hebt als het niet precies was wat je wilde vinden. Zonder die info komt je vraag over als een helpdeskvraag en dat is op GoT niet de bedoeling :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.