Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 20:58
Is er nog ergens een Mercury mailserver tutorial te vinden? De standaard help die erbij zit doet het niet in Vista. Ik ben nieuw op dit gebied maar zou er graag mijn domeinnaam aan willen hangen. Ik geloof dat je dan een MX record moet instellen, hoe moet je dit instellen, met welke data etc. etc. Als er ergens een basic document is dan houdt ik mij aanbevolen.

Ik heb bijv een info@domein.nl adres. Nu wil ik dat alle mailtjes die daarop worden ontvangen niet meer op de server van het domein worden ontvangen maar op mijn thuismailserver. Ik snap alleen niet precies hoe dat allemaal werkt.

Verder snap ik wel dat ik mijn mail programma bijv in moet stellen als 127.0.0.1 als in en uitkomende servers en dat ik poorten op de router moet openen. Maar de rest vanaf het internet naar thuis is vaag.

Ook zie ik veel begrippen die mij vaag doen zijn. Graag jullie hulp.

[ Voor 22% gewijzigd door m.theloosen op 06-08-2008 20:45 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

m.theloosen schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:41:
Is er nog ergens een Mercury mailserver tutorial te vinden? De standaard help die erbij zit doet het niet in Vista.
Gebruikt iemand dat oude geval nog? :P

In ieder geval: wat jij zoekt is de losse WinHelp installer download op de MS download site, de .hlp bestanden worden standaard niet meer ondersteund in recente Windows versies.
terecht ook, HTMLhelp files zijn toch wat handiger.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Gebruikt iemand dat oude geval nog?
offtopic:
Dacht ik ook gelijk aan. Dat kreng kan niet eens als een service draaien. Toen ik MailEnable ontdekte, ben ik gauw daarop overgestapt :P

日本!🎌

• m.theloosen
Wat raden jullie dan aan om te gebruiken? Daarnaast zou ik ook graag willen weten hoe ik mijn MX record moet instellen. Ik heb begrepen dat je in de MX record geen ip adres naar mijn computer mag staan? ik heb daar nu thuis.domein.nl in staan. Daarna een A Host record gemaakt genaamd "thuis" gekoppeld aan mij thuis ip.

Ik heb ook al de wiki gelezen. http://translate.google.n...hl=nl&ie=UTF8&sl=en&tl=nl

Toch is het lastig voor een lake om alle termen te begrijpen. Ik hoop op jullie hulp.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 16:24
Welke provider heb je? De meeste providers blokkeren poort 25 namelijk.
Kijk ook eens naar hMailServer als vervang van Mercury.
De gratis versie van MailEnable ondersteunt geen IMAP, hMailServer wel :)

Je moet inderdaad een A record maken, bijv met de naam mail
Dan krijg je dus mail.jouwdomein.nl

Dan maak je een mx record aan naar mail.jouwdomein.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Flappie op 07-08-2008 14:52 ]

• m.theloosen
Ik heb nu dan toch maar MailEnable gekozen. Mercury ziet er ook wel omslachtig uit.
Alleen nu heb ik dat dus geinstalleerd. Ik heb in PostOffice een "postmaster" office gemaakt. Bij domains heb ik dus mijn "domein.nl" staan. Ik heb een mailbox "Postmaster" en "test". Dus test@domein.nl wil ik gebruiken om te testen.

Bij SMTP DNS Host heb ik de Dns adressen van planet.nl staan, mijn provider.

SMTP Configuration Test
The following table outlines critical security settings for Inbound SMTP conversations.
Test Detail Test Data Test Response Status
SMTP DNS Host HIER STAAN 2 DNS NRS MET SPATIE ER TUSSEN VAN PLANET Success Pass
Listening Port 25 Success Pass
Restrict Number of Inbound Recipients Disabled Success Pass
Maximum Receive Threads 32 Success Pass
Require valid DNS PTR record Disabled Success Pass
Sender Policy Framework Validation Disabled Success Pass
Local Domain Name DOMEIN.nl Success Pass
Resolve Sender Domain Off Success Pass
DNS Library Enhanced Multithreaded Success Pass
SMTP Authentication Source Using MailEnable Authentication Credentials Success Pass
Notification sender address POSTMASTER@MIJNDOMEIN.nl Success Pass
SMTP Access Control List Length 0 item(s) listed in SMTP Inbound Blocked IP Address Register Success Pass

VERDER:
Als ik een mailtje probeer te versturen met test.mijndomein.nl dan geeft hij dit:
The socket connection to the remote host failed. The host was either not contactable or it rejected your connection.
It may be that this server is offline or that you are redirecting Spam to this server and you have been blacklisted. To determine who is redirecting mail to this domain, you should use the Redirection Query Utility. See Also: KB: ME020207.

Hij zie mijn Mx record automatisch. Ik heb de routerpoorten openstaan.

Hoe kan ik het wel laten werken? Er komt niks binnen en er gaat niks uit.

• Flappie
Als je probeert een mail te versturen als test@domein.nl en het account test bestaat niet, dan zal hij dit weigeren. Logisch.

• m.theloosen
Die bestaat dus wel. 'domein' is dus nu even fictief. Ik zend hem van mijn hotmail naar het test@domein.nl adres. En het komt niet aan.

• Flappie
Ik denk dat poort 25 wordt geblokkeerd. Heb je dat al nagekeken? Wie is de provider?
Geef me even je IP adres dan kijk ik even of poort 25 bereikbaar is met telnet :)

• m.theloosen
Planet.nl Nu kpnvandaag denk ik. Maar we we gebruiken nog een mail.planet.nl voor pop en smtp. Ik denk dat hij dan ook geblokt is. Ik ben nog even iets aan het proberen, ik hou je op de hoogte.

[ Voor 34% gewijzigd door m.theloosen op 07-08-2008 15:22 ]

• Flappie
Oke, even gecheckt. Poort 25 is dicht. Zie ook hier.

Wat je nu dus moet doen is de mailrelay van Planet gaan gebruiken voor inkomende mail. Dus je MX records wijzigen

10 mail.domeinnaam.nl
20 mailrelay.planet.nl

Waarbij 10 en 20 voor prioity staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Flappie op 07-08-2008 15:31 ]

• m.theloosen
Waar pas ik dit aan? Ik ben nieuw op dit gebied dus kan nog niet alles goed vinden.

• Flappie
m.theloosen schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:36:
Waar pas ik dit aan? Ik ben nieuw op dit gebied dus kan nog niet alles goed vinden.
In je DNS instellingen bij de provider waar je domeinnaam is geresgistreerd :)
Daar heb je vast een of ander control panel voor dns instellingen.

Verwijderd

Veel e-mailproviders, bijvoorbeeld GMX.net, weigeren mail afkomstig van een domein waarvan de Reverse DNS entry niet gelijk is aan de domeinnaam.

Dat wil zeggen, als jij een mail stuurt vanaf jouw mailserver op mijndomein.nl (ip 123.123.123.123), dan moet er voor het IP-adres 123.123.123.123 een RDNS zijn die verwijst naar mijndomein.nl.

Dit is het probleem waar ik tegen aan liep toen ik mijn eigen mailserver wilde draaien. Hoe je een RDNS kan verkrijgen weet ik niet.

Misschien krijg je hier ook mee te maken. Er zal vast iemand zijn die hier meer over kan vertellen.

• Flappie
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:46:
Veel e-mailproviders, bijvoorbeeld GMX.net, weigeren mail afkomstig van een domein waarvan de Reverse DNS entry niet gelijk is aan de domeinnaam.

Dat wil zeggen, als jij een mail stuurt vanaf jouw mailserver op mijndomein.nl (ip 123.123.123.123), dan moet er voor het IP-adres 123.123.123.123 een RDNS zijn die verwijst naar mijndomein.nl.

Dit is het probleem waar ik tegen aan liep toen ik mijn eigen mailserver wilde draaien. Hoe je een RDNS kan verkrijgen weet ik niet.

Misschien krijg je hier ook mee te maken. Er zal vast iemand zijn die hier meer over kan vertellen.
Dit geld voor de uitgaande mail. Hiervoor moet de topicstarter ook smarthost.planet.nl gebruiken. Dus zin eigen mailserver de uitgaande mail laten forwarden naar de mailserver van Planet.

• m.theloosen
Ok dat heb ik nu. Ik heb alleen de priority
39 thuis.domeinnaam.nl
40 mailrelay.planet.nl

en 41 mail.domeinnaam.nl Deze bestond al en hoeft denk ik niet weg. Stond al op nr 41. Weet ook niet waarom.

• Flappie
m.theloosen schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:48:
Ok dat heb ik nu. Ik heb alleen de priority
39 thuis.domeinnaam.nl
40 mailrelay.planet.nl

en 41 mail.domeinnaam.nl Deze bestond al en hoeft denk ik niet weg. Stond al op nr 41. Weet ook niet waarom.
Hmm das niet goed denk ik....
mailrelay.planet.nl moet een lagere waarde hebben dan mail.domeinnaam.nl

mail.domeinnaam.nl moet verwijzen naar jouw IP adres van Planet.
thuis.domeinnaam.nl heb je niet nodig.

Kun je anders effe eens screenshot van je dns instellingen posten?

• m.theloosen
http://www.nmgen.nl/dns.jpg

Hierbij een plaatje. Maak het iets uit of het 40 41 of 42 is. Ja ok ik snap dat 40 meer priority heeft. Maar maakt het cijfer zelf iets uit?

• m.theloosen
1 van die drie kan ik denk ik wel weghalen want die verwijst nog naar de server van mn site zelf.

• Flappie
ik heb het even nagezocht en dit moeten de juiste instellingen zijn:

In het DNS de MX records als volgt richten:

thuisdomein.nl MX 10 smtp.thuisdomein.nl
thuisdomein.nl MX 20 mailrelay.planet.nl

smtp.thuisdomein.nl A 213.10.x.y

Hierbij is 213.10.x.y het IP-adres van de ADSL-verbinding zoals die op internet is te zien. Je moet hier je eigen adres invullen (anders gaat de mail dus naar de eigenaar van dat adres)

Heb ik uit de klantenservice pagina van Planet gehaald, zie hier

• Flappie
Oke, dit moet het worden:

Record type: A Record naam: mail Data:86.95.196.85
Record type: MX Record naam @ Data: mail.nmgen.nl (10)
Record type: MX Record naam: @ Data: mailrelay.planet.nl (20)

Het record mail dat er nu al in staat welke verwijst naar 195.8.208.48 moet er uit!!

[ Voor 16% gewijzigd door Flappie op 07-08-2008 16:07 ]

• Flappie
Oke, nslookup voor nmgen.nl geeft nu dit:

Non-authoritative answer:
nmgen.nl MX preference = 10, mail exchanger = mail.nmgen.nl
nmgen.nl MX preference = 20, mail exchanger = mailrelay.planet.nl

nmgen.nl nameserver = ns2.sohosted12.com
nmgen.nl nameserver = ns1.sohosted12.com
mail.nmgen.nl internet address = 86.95.196.85
mailrelay.planet.nl internet address = 195.121.6.34
ns1.sohosted12.com internet address = 195.8.208.48
ns2.sohosted12.com internet address = 195.8.208.49

Zo te zien is dat allemaal goed :)

• m.theloosen
Ok gedaan. Tot op heden kan ik nog steeds geen mails ontvangen of versturen. Ik denk dat ik de servers in het programma ook nog moet aanpassen? Weet je misschien waar ik dat doe?

• Flappie
Ik denk dat je even moet instellen dat je server mail kan ontvangen van mailrelay.planet.nl
Kijk ook even of je wel je domein heb ingesteld (eigenschappen van SMTP onder connectors)
Probeer anders eens een mail naar jezelf te sturen.. lokaal dus. Gaat dat wel goed?
Heb je je poorten wel geforeward in je router/firewall? Dus poort 25 op het publieke IP doorsturen naar het internet IP van die PC, ook op poort 25

Als ik je IP adres trouwens ping krijg ik antwoord van een direct-adsl aansluiting?
Probeer als mailrelay eens mailrelay.direct-adsl.nl inplaats van mailrelay.planet.nl

[ Voor 81% gewijzigd door Flappie op 07-08-2008 19:29 ]

• m.theloosen
Werkt geloof ik nu.

admin mag de kop wel veranderen naar MailEnable ofzo iets. Ik heb gewoon planet dsl + bellen. Enige wat het nog niet doet is een een online formulier op de site waarvan de mails niet willen binnenkomen. Dit script werkt met phpmailer. Ik weet verder niet waar dat aan ligt. Ik kan daar ook smtp instellingen ingeven maar dat werkt nog niet.

[ Voor 255% gewijzigd door m.theloosen op 07-08-2008 21:59 ]

Pagina: 1