Is er nog ergens een Mercury mailserver tutorial te vinden? De standaard help die erbij zit doet het niet in Vista. Ik ben nieuw op dit gebied maar zou er graag mijn domeinnaam aan willen hangen. Ik geloof dat je dan een MX record moet instellen, hoe moet je dit instellen, met welke data etc. etc. Als er ergens een basic document is dan houdt ik mij aanbevolen.
Ik heb bijv een info@domein.nl adres. Nu wil ik dat alle mailtjes die daarop worden ontvangen niet meer op de server van het domein worden ontvangen maar op mijn thuismailserver. Ik snap alleen niet precies hoe dat allemaal werkt.
Verder snap ik wel dat ik mijn mail programma bijv in moet stellen als 127.0.0.1 als in en uitkomende servers en dat ik poorten op de router moet openen. Maar de rest vanaf het internet naar thuis is vaag.
Ook zie ik veel begrippen die mij vaag doen zijn. Graag jullie hulp.
Ik heb bijv een info@domein.nl adres. Nu wil ik dat alle mailtjes die daarop worden ontvangen niet meer op de server van het domein worden ontvangen maar op mijn thuismailserver. Ik snap alleen niet precies hoe dat allemaal werkt.
Verder snap ik wel dat ik mijn mail programma bijv in moet stellen als 127.0.0.1 als in en uitkomende servers en dat ik poorten op de router moet openen. Maar de rest vanaf het internet naar thuis is vaag.
Ook zie ik veel begrippen die mij vaag doen zijn. Graag jullie hulp.
[ Voor 22% gewijzigd door m.theloosen op 06-08-2008 20:45 ]