• almeerder
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-05-2023
Hoi allen,

Ik heb sinds kort een Samsung LE40A552 40" LCD scherm, welke full-hd ondersteunt, nu wil ik deze optie graag benutten, dus heb ik mijn pc (E6600 dual core/ 8600GTS/ 2 Gb mem) gekoppeld via een DVi naar HDMI omzetter naar de pc, het geluid gaat via de SPDIF out naar mijn versterker.

Nu loop ik tegen enkele probleempjes aan, allereerst als ik de schermresolutie op 1920x1080 zet, dan zie ik niet meer het volledige beeld op de TV (aan elke kant verdwijnt een stukje, aan de onderkant bv de startbalk), het tweede probleem waar ik tegen aan loop is, dat als ik een FULL HD Demo van Sony afspeel, het beeld soms schokkerig gaat. Ik vraag me nu af of ik nog instellingen niet goed heb staan? of dat mijn pc toch niet krachtig genoeg is.

Alle tips zijn welkom,

Excuses als ik dit op de verkeerde plaats post, of als dit onderwerp reeds is behandeld, ik heb het niet zo 1,2,3 kunnen vinden.

Gr
John

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarchijnlijk doe je tv aan overscan

je moet even op zoek naar een instelling waarmee je dat uit kanzetten
normaliter word elk beeld een beetje geknipt .. teletekst/tijdcodes/kopeerbeveiligengen e.d. wil je niet zien

het schokkegere is een gebrek aan kloten op je pc. er zijn wel een paar beruchte scenes waar bijna elke player moeite heeft hoor

en post even je volledige part nummer

is het LE40A552 ?

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 06-08-2008 20:13 ]

Iperf

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Verder is ook belangrijk welk programma je gebruikt om HD-materiaal af te spelen.

.

Verwijderd

Heb hier hetzelfde scherm, en je moet bij het Beeldformaat (even zoeken in de instellingen) Just scan kiezen ;) Dan krijg je perfect, pixel voor pixel, het beeld van je PC.

Geef eens wat meer detail over het schokkerige beeld; zijn bewegingen altijd schokkerig, of zie je het alleen als de camera beweegt?

• almeerder
.

[ Voor 99% gewijzigd door almeerder op 06-08-2008 20:42 ]

• almeerder
fish schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:06:
waarchijnlijk doe je tv aan overscan

je moet even op zoek naar een instelling waarmee je dat uit kanzetten
normaliter word elk beeld een beetje geknipt .. teletekst/tijdcodes/kopeerbeveiligengen e.d. wil je niet zien

het schokkegere is een gebrek aan kloten op je pc. er zijn wel een paar beruchte scenes waar bijna elke player moeite heeft hoor

en post even je volledige part nummer

is het LE40A552 ?
Het is inderdaad de LE40A552, ik ga morgen weer even de pc aansluiten op mijn scherm (pc staat boven/ scherm beneden), dan ga ik even op zoek naar de overscan.
ruyckske schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:19:
Verder is ook belangrijk welk programma je gebruikt om HD-materiaal af te spelen.
Ik gebruik Power DVD/ of Mediaplayer, zijn er betere programma's? Ik wil mijn huidige pc eigenlijk ombouwen naar de Media Center edition, ik neem aan dat dit de prestaties ook wel positief beinvloed.
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:24:
Heb hier hetzelfde scherm, en je moet bij het Beeldformaat (even zoeken in de instellingen) Just scan kiezen ;) Dan krijg je perfect, pixel voor pixel, het beeld van je PC.

Geef eens wat meer detail over het schokkerige beeld; zijn bewegingen altijd schokkerig, of zie je het alleen als de camera beweegt?
Ik neem aan dat je de instelling op de tv bedoeld? (beeldformaat), ik ga hier dan morgen even naar kijken. De schokkerige beelden zijn inderdaad vooral bij het draaien van de camera.

super al die reacties binnen een half uur :-)

• almeerder
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:24:

Just scan gevonden! super thnx ;-)

• almeerder
ruyckske schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:19:
Ik ben even aan het stoeien geweest, ik gebruik nu Media Player Classic of Power DVD ultradeluxe 7_3 , ik ben er wel achter dat je qua instellingen een hoop kan aanpassen (verbeteren of verslechteren).

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-02 20:26
Probeer deze eens: Media Player HomeCinema http://mpc-hc.sourceforge.net/

Die heeft ook hardware ondersteuning voor hd films (H.264).
Pagina: 1