Input not supported Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heey mensen,

Ik heb zojuist eens Ubuntu geinstalleerd op mijn systeem. Heb een klein beetje linux kennis dus dacht probeer het gewoon eens.
Nu is de installatie gewoon correct verlopen alleen tijdens het booten krijg ik de melding: "input not supported" en krijg ik niets op mijn scherm. Ik kan wel de terminal in maar heb eigenlijk geen idee hoe ik dit probleem op moet lossen.

Ik heb hiermee even op internet gezocht nu en kwam tot het volgende:
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Maar zodra ik dit uitvoer veranderd er niets in mijn xorg.conf en blijven de video settings op default staan. Het gaat hierbij om een Acer 1916C LCD en een 6800 LE

Hoop dat iemand even kan helpen.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

ik heb zelf ongeveer dezelfde configuratie (Acer AL1916W, breedbeeld dus, let op!) en een Nvidia Geforce 6200, wil je mijn Xorg.conf? wellicht krijg je dan iig beeld en kun je het fixen...

Input not supported houdt gewoon in dat je beeldscherm de ingestelde resolutie niet kan weergeven. Deed mijn Acer ook als ik hem op de verkeerde resolutie had staan.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nja ik heb dus die reconfig gedaan maar hij vraagt mij helemaal niets over video settings dus beetje vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 10:11
Het probleem zit hem geloof ik in dat in je xorg.conf je grafische instellingen op 32bit staan i.p.v. 24bit en je resolutie staat fout.

Dit kan je gewoon aanpassen in je xorg.conf maak alleen wel eerst eventjes een backup.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

mjah ik ken het probleem, beetje achterlijk. Ik heb dus zelf in mn xorg.conf zitten hakken en alle andere resoluties dan 1440x900 er gewoon uitgesloopt zodat hij niets meer kon veranderen.

LET OP: dit zal alleen werken als je ook de drivers van Nvidia hebt gedownload en gecompileerd etc.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
# nvidia-xconfig: X configuration file generated by nvidia-xconfig
# nvidia-xconfig:  version 1.0  (buildmeister@builder3)  Thu Feb 14 18:20:37 PST 2008

Section "ServerLayout"
    Identifier     "Layout0"
    Screen      0  "Screen0"
    InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
    InputDevice    "Mouse0" "CorePointer"
EndSection

Section "Files"
    RgbPath         "/usr/X11R6/lib/X11/rgb"
EndSection

Section "Module"
    Load           "dbe"
    Load           "extmod"
    Load           "type1"
    Load           "freetype"
    Load           "glx"
EndSection

Section "InputDevice"
    # generated from default
    Identifier     "Mouse0"
    Driver         "mouse"
    Option         "Protocol" "auto"
    Option         "Device" "/dev/psaux"
    Option         "Emulate3Buttons" "no"
    Option         "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

Section "InputDevice"
    # generated from default
    Identifier     "Keyboard0"
    Driver         "kbd"
EndSection

Section "Monitor"
    Identifier     "Monitor0"
    VendorName     "Acer"
    ModelName      "AL1916W"
    HorizSync       30.0 - 110.0
    VertRefresh     50.0 - 150.0
    Option         "DPMS"
EndSection

Section "Device"
    Identifier     "Device0"
    Driver         "nvidia"
    VendorName     "NVIDIA Corporation"
EndSection

Section "Screen"
    Identifier     "Screen0"
    Device         "Device0"
    Monitor        "Monitor0"
    DefaultDepth    24
    SubSection     "Display"
        Depth       24
    EndSubSection
EndSection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
richardboer schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:51:
Het probleem zit hem geloof ik in dat in je xorg.conf je grafische instellingen op 32bit staan i.p.v. 24bit en je resolutie staat fout.

Dit kan je gewoon aanpassen in je xorg.conf maak alleen wel eerst eventjes een backup.
Nja hier staat niets over in mijn xorg.conf :S

Alles staat op default:

Section "Screen"
Indentifier "Default Screen"
Monitor "Configured Monitor"
Device "Configured Video Device"

En zo staat het overal behalve voor mn video kaart?

EDIT:
Zojuist gecheckt maar hij zegt dat hij geen nvidia drivers heeft. Echter met een apt-get geeft die terug dat ik de laatste heb?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Probeert die van de nvidia site eens:

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Lees ook de readme's die erbij zitten even goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Vicarious schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:09:
Probeert die van de nvidia site eens:

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Lees ook de readme's die erbij zitten even goed door.
Dan maak je het moeilijker dan nodig is. Zeker voor iemand met beperkte Linux kennis! Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Immers, alles is al voorgecompileerd in de repo's.
Gewoon
sudo aptitude install nvidia-glx-new
en
sudo shutdown -r now
om te rebooten.
Het klopt dat in je Xorg.conf tegenwoordig niks meer staat. In Gutsy was dit nog wel zo, maar sinds een update van X in Hardy is dit verleden tijd. De precieze reden weet ik niet, maar het komt erop neer dat hij tracht de native resolutie te zoeken en je te dwingen die te gebruiken. (Anders onnodig kwaliteitsverlies he. Fonts e.d. kan je gewoon vergroten of gewoon de DPI setting omhoog schroeven.)
Wel stom dat het soms mis gaat bij de detectie van de native resolutie... Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt dat het mis ging en ik heb toch al aardig wat verschillende hardware geïnstalleerd met Ubuntu inmiddels.
Als het werkt kan je een bugreport plaatsen op Launchpad om het voor andere gebruikers met dezelfde betreffende hardware te helpen. Ik vermoed dat je beeldscherm gewoon verkeerde waarden geeft via EDID (of de open source Nvidia driver kan er niet mee overweg).

[ Voor 17% gewijzigd door gertvdijk op 07-08-2008 15:09 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je xorg.conf hoort inderdaad vrij leeg te zijn. Het is de bedoeling dat xorg.conf in de latere releases van X.org zelfs compleet verdwijnt. Alles zou dan automatisch moeten gaan waardoor het handmatig instellen met behulp van xorg.conf niet meer nodig is. Sommige distro's zijn al overgestapt op dit principe (waarvan Ubuntu er dus eentje is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Laat me raden, Ubuntu 64-bit ;) Heb ik zelf ook niets anders dan problemen mee gehad.
Ben daarom lekker op 32-bit gebleven.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Sebazzz schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:21:
Laat me raden, Ubuntu 64-bit ;) Heb ik zelf ook niets anders dan problemen mee gehad.
Ben daarom lekker op 32-bit gebleven.
Wat heeft dat ermee te maken? Xorg functioneert hetzelfde voor amd64 en i386... Hooguit closed drivers kunnen wat raar zijn of niet aanwezig, maar dat is nu niet aan de orde. (geen closed driver geïnstalleerd en Nvidia closed driver werkt prima in 64-bit)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:18:
Je xorg.conf hoort inderdaad vrij leeg te zijn. Het is de bedoeling dat xorg.conf in de latere releases van X.org zelfs compleet verdwijnt. Alles zou dan automatisch moeten gaan waardoor het handmatig instellen met behulp van xorg.conf niet meer nodig is. Sommige distro's zijn al overgestapt op dit principe (waarvan Ubuntu er dus eentje is).
Waardoor je dus het spreekwoordelijke bokje bent als die automatische detectie niet lukt. Waarom niet gewoon een GUI-tooltje bouwen waarin je dit soort onzin makkelijk kunt instellen? Maargoed, die discussie hebben we in het vorige topic al gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

gertvdijk schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:03:
[...]

Dan maak je het moeilijker dan nodig is. Zeker voor iemand met beperkte Linux kennis! Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden. Immers, alles is al voorgecompileerd in de repo's.
Gewoon
sudo aptitude install nvidia-glx-new
en
sudo shutdown -r now
om te rebooten.
Die nvidia-glx-new installeert hij toch automatisch bij de installatie van Ubuntu al als hij merkt dat je een nvidia kaart hebt? Dat dacht ik tenminste, vandaar dat ik hem aanraadde om ze dan maar zelf van de Nvidia site af te trekken.

Overigens ben ik zelf ook redelijk Linux-leek maar toch is het me gelukt om die drivers van de Nvidia site af te halen, te compileren en werkend te krijgen. In de readme staat gewoon stap voor stap uitgelegd welke commando's je moet intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

gertvdijk schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:40:
[...]

Wat heeft dat ermee te maken? Xorg functioneert hetzelfde voor amd64 en i386... Hooguit closed drivers kunnen wat raar zijn of niet aanwezig, maar dat is nu niet aan de orde. (geen closed driver geïnstalleerd en Nvidia closed driver werkt prima in 64-bit)
Zelfs zonder speciale dingen in mijn installatie heb ik alleen maar problemen gehad met 64-bit t/m Gutsy. Van Hardy verwacht ik niet veel beters gezien de problemen die ik heb al vanaf mijn eerst Ubuntu installatie, 6.06 LTS voorkomen. Dit is onder andere problemen met Xorg, geen bootscreen, kernel alive meldingen en daarna vastlopen net voor het bootscreen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai zelf al enkele jaren Gentoo 64 bit en hier nog nooit tegen problemen aangelopen. Mijn vriendin draait nu een jaar Ubuntu 64 bit en ik heb bij haar ook nog nooit problemen opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Envy installeren in textmode(zie envy site voor uitleg), dan videokaart driver verwijderen, dan onderstaande uitvoeren(fix x server), dan driver installeren, of via envy of met de hand.

Dit is te vinden op de ubuntu forum, hierbij wordt de videokaart en monitor opnieuw herkent en cd xorg vernieuwd, daarna de driver installeren van videokaart.

With ubuntu 8.04, dpkg-reconfigure xserver-xorg is not the same anymore, now you can install your keybord and more with this.
But your videocard and monitor goes like this,
start in safe mode,
choose the last options with the "Try to fix X-server",
Here ubuntu will search and identify your monitor and videocard, so you have all your posssible settings.
Then reboot and install your videcard driver.(i use envy for this).
Pagina: 1