• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Systeem
P5E
E8400
2 x 1 GB Geil PC8500 Ultra Low Latency
Coolermaster 520 Watt
8800 GT
4 HD's + DVD-RW

Probleem
Afgelopen vrijdag zat ik op mijn PC een film te kijken en plotseling kreeg ik een BSOD. Daarna wilde mijn PC niet meer booten. Vervolgens heb ik de twee RAM modules eruit gehaald en vervangen door andere en toen deed ie het weer.

Voorgeschiedenis
Dit had ik echter al een paar keer eerder gehad en vaak deed mijn RAM het de volgende dag wel weer. Snap niet hoe dat kan maar het was wel zo. Ik heb het al een keer getest met Memtest maar daar kwamen geen fouten uit.

Nieuwe situatie
Ondertussen heb ik het na 48 uur rust de mogelijk kapotte modules er weer in gedaan. Een module doet het wel en de andere niet. Als ik beide modules erin doe start mijn PC op en ik hoor de HD's opspinnen maar ik krijg geen beeld. Wat moet ik nu doen? RMA, op andere PC testen of week wachten en dan nog eens testen?

Specs

Verwijderd

Op een andere PC testen lijkt mij het makkelijkst. Asus moederborden doen namelijk nogal eens moeilijk over geheugen. Dus dan kun je het geheugen wel RMA sturen, maar als het aan het mobo ligt schiet je er ook niks mee op. :)

• Kwak
Ik had voor deze P5E een MSI P35 en daar had dit geheugen ook wel eens deze kuren.

Specs

Verwijderd

Kwak schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:51:
Ik had voor deze P5E een MSI P35 en daar had dit geheugen ook wel eens deze kuren.
En gaf Memtest86+ daar ook fouten weer?

• Kwak
nee geen fouten, wel een keer dag dat ie steeds vast liep na enkele seconden maar een week daarna kon ik uren lang memtest draaien

Specs

Verwijderd

Kwak schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:03:
nee geen fouten, wel een keer dag dat ie steeds vast liep na enkele seconden maar een week daarna kon ik uren lang memtest draaien
En waarom denk je dan aan het geheugen, zou het niet iets anders kunnen zijn?

• Kwak
Als ik mijn andere geheugen er nu in stop draait ie prima. Helemaal foutloos. Helaas is dat PC6400 en ik wil graag PC8500 zodat ik wat meer kan overklokken.

Zodra ik mijn PC8500 er in doet start ie niet meer op. Als ik dan mijn andere geheugen erin doe zegt ie dat er OC-error was en gaat ie terug naar default. Maar zelfs als ik mjn BIOS instellingen op default zet wil die niet opstarten.

Specs

Verwijderd

Kwak schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:42:
Als ik mijn andere geheugen er nu in stop draait ie prima. Helemaal foutloos. Helaas is dat PC6400 en ik wil graag PC8500 zodat ik wat meer kan overklokken.

Zodra ik mijn PC8500 er in doet start ie niet meer op. Als ik dan mijn andere geheugen erin doe zegt ie dat er OC-error was en gaat ie terug naar default. Maar zelfs als ik mjn BIOS instellingen op default zet wil die niet opstarten.
Dan ligt het dus waarschijnlijk wel aan het geheugen. ;)

• Kwak
ja dat klopt, dat had ik al wel ontdekt maar bedankt voor het uitvragen hoor ;)

Specs

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

welk voltage heb je dit geheugen op lopen? pc 8500 geheugen wil vooral op asus bordjes vaak wel 2,4 volt

Speedydown.nl !!!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 21:13

K4F

2.4 lijkt me erg overdreven, natuurlijk zal het werken, voor even.

• Kwak
Het geheugen mag je belasten tot 2,4V en dat heb ik ook geprobeerd maar dat lost niets op. Ook bij lagere voltages bv 1,9V doet hij niets. Wat ik mij nu ineens bedenk was dat toen ze het nog wel deden een module wel wilde booten op 1,9V maar de andere niet. Ik weet niet of dat normaal of toevallig is en of dat uberhaupt iets zegt.

Specs

• Kwak
Ik doe ze wel RMA, volgens mij moet dat lukken

Topic kan dicht wat mij betreft

Specs

Pagina: 1