[Vista] Maxtor Basics 500Gb issue "unformatted partition"

Pagina: 1
Acties:

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 22:05
Ik heb hier een Maxtor Basics 500Gb externe drive. Als ik mijn pc boot wordt de drive wel herkend, maar als ik hem wil benaderen zie ik 1 partitie, waarna hij ook vraagt of ik de drive wil formatteren.

Als ik vervolgens de voeding eruit haal en er weer in stop, ziet ie ineens wel de 2 partities die ik heb aangemaakt in computerbeheer-discmanagement en zijn de 120Gb Mp3's die erop staan ineens ook weer benaderbaar.

Is hier een patch voor? Op verschillende fora was het probleem wel bekend, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:34
Als je de externe drive via apparaat beheer veilig verwijderd en dan opnieuw aansluit werkt het dan ook niet?
Andere USB poort geprobeerd? Zet je de drive aan nadat je geboot hebt of staat deze constant aan?

Specs

• MacDokie
asfaloth_arwen schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:39:
Als je de externe drive via apparaat beheer veilig verwijderd en dan opnieuw aansluit werkt het dan ook niet?
Andere USB poort geprobeerd? Zet je de drive aan nadat je geboot hebt of staat deze constant aan?
Ook met veilig verwijderen werkt het niet goed. Als ik de drive inderdaad aan laat staan en ik boot mijn pc werkt ie niet. Als ik de stekker van de drive eruit haal en ik stop hem er weer in als de pc eenmaal draait, werkt ie prima. Heel vreemd dus.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:34
Hier en hier al gekeken?

[ Voor 26% gewijzigd door asfaloth_arwen op 07-08-2008 12:28 ]

Specs

• MacDokie
We gaan het eens proberen, maar dit probleem komt denk ik niet helemaal overeen, daar de drive wel herkend wordt, maar de partities etc niet.

• MacDokie
-=Kick=-

Bovenstaande oplossing heb ik geprobeerd, maar niets helpt. Ik heb Vista SP1 geinstalled, ook geen succes.

Ik ga maar eens naar Seagate schrijven.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 16:53
De schijf is nog wel helemaal in orde? Doe eens een uitgebreide chkdsk op beide partities en eventueel een bad sector scan. Iets lijkt er niet 100% te kloppen in de partitietabel.

• MacDokie
Fauna schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:09:
De schijf is nog wel helemaal in orde? Doe eens een uitgebreide chkdsk op beide partities en eventueel een bad sector scan. Iets lijkt er niet 100% te kloppen in de partitietabel.
Nou dat heb ik dus wel gedaan. De twee partities zijn 100% in orde nadat ik de schijf even van de stroom af haal. Boot ik echter de PC, dan heb ik in Vista gewoon weer 1 unformatted partitie.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

behoorlijke kick maar met reden. Ik heb hetzelfde probleem met diverse maxtor hd's maar wel een oplossing gevonden. zie onderstaande. Bij mij werkt het nu prima!

My solution was to go into my computers "Computer setup", and stop the PC from recognizing the USB drive as a Hard Drive/Bootable Device.

My computer has an AMI Bios and under the settings for bootable HD devices, I could see two, my internal direct attached SATA and the Maxtor Basics USB drive. I simply disabled the Maxtor Basics drive from being bootable, which did the trick and don't have the problem anymore.

With other BIOS Computer Setup settings, you could try similar settings or possibly disable USB booting. I guess your mileage will vary as it's called different things depending on the bios vendor.
Pagina: 1