Toon posts:

[Airtunes]Muziek afspelen via netwerk op Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis onderhand een behoorlijk leuk netwerk opgebouwd, die bijna aan al mijn wensen voldoet. netwerk bestaat uit:
Zyxel Modem/Router
2 x Airport Express (één is B/G, andere is N-only)
3Com Gigabit switch
Linux Server met AFP shares (iets van 2TB +)

Ik kan dus van de ene machine naar de andere machine via het netwerk(bedraad of draadloos), ook heb ik op één airport express airtunes aangezet met een kabel van de locatie van de airport express naar de huiskamer zodat ik lekker draadloos muziek kan luisteren. (voornamelijk leuk als je alleen thuis ben, lekker makkelijk: laptop op de tafel met muziek aan(A))

Het enige wat ik nog zou willen is dat ik op de speakers van de machine in het kantoor ook via het netwerk muziek kan afspelen. De machine is een Apple PowerMac G5, en draait OSX 10.5(.4)
Heb zelf wat afgezocht maar kan maar niets vinden of ik iets van een airtunes server kan "faken" op deze machine zodat muziek kan luisteren op zijn speakers.

wat ik wel heb gevonden is:

Airtunes without Aiport Express? echter is dit iets heel anders.
hits op google op "airtunes server"

Zoals jullie misschien kunnen zien, niet helemaal wat ik zoek. Het lijkt mij dat ik niet zo uniek ben hierin, of koopt iedereen die dit wilt gewoon nog een Airport Express ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is dat, hoewel de airport express units prima met andere applicaties aan te sturen zijn, iTunes weigert te spelen naar iets anders dan een airport express... Een airport express in software emuleren blijkt op een of andere manier nogal lastig te zijn, anders zou 't wel al gemaakt zijn (ik zou 't zelf namelijk ook graag willen hebben)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Airfoil is een optie, helaas niet gratis, zie: http://rogueamoeba.com/airfoil/, in combi met Airfoil Speakers http://www.rogueamoeba.com/airfoil/speakers.php

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 20:10 ]