tag&rename voor Mac?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dit geweldige programma dat op Windows werkt zou ik eigenlijk ook wel voor Mac willen hebben, echter kan ik nergens een vinden die ook album informatie van Amazone haalt en alle handige tag&rename foefjes.

Nu zie ik dat veel mensen hiernaar opzoek zijn maar blijkbaar bestaat dit nog niet, of toch wel?

En is er anders een mogelijkheid dit programma te emulelren oid, dat hij ook op Mac draait zonder een hele virtual machine te moeten starten? bedankt.
Afbeeldingslocatie: http://static.rbytes.net/full_screenshots/t/a/tagandrename.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
haha, een beetje dezelfde vragen op Tweakers en OMT stellen he :P
Hier weer hetzelfde antwoord: Media Rage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

sjaakaq

It might get loud

http://peippo.eu/musorg/ biedt een aantal van de mogelijkheden van T&R, werkt fijner dan Media Rage IMHO.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Ik gebruik altijd Name Mangler. Goede Mac interface met voldoende opties. Maar misschien is het te basic voor jou.

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar wat ik vewacht van zo'n programma, is dat ik daar album informatie mee kan ophalen.

Je selecteerd een album en haalt de informatie op, hij schrijft de titels over, voegt er een plaatje aan toe, informatie bij extra, exacte data van uitgave enz....

Dat kan niet met deze genoemde programma's....

Dus is er een mogelijkheid om het programa tag&rename te emuleren voor Mac, zonder een hele VM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
autoratex
tritag
musorg

om te emuleren kan je mss wine proberen.

[ Voor 47% gewijzigd door lowfi op 06-08-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
Ik pak vaak Renamer4Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
genoeg programma's, maar geen enkel kan albuminformatie ophalen. dat kan tag&rename wel.

Maar hoe werkt Wine precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
musorg & autoratex kunnen dat zeker wel.

Misschien ben je te gefocused (??) op t&r en moet je eens de tijd nemen om je in een programma te verdiepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mosorg gedownload, maar ik kan geen albuminfo ophalen van een database...

en autoratex bestaat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
in musorg staat een cd icoontje met daaronder lookup

en autoratex is mijn fout :P dat is autotagx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Tag&Rename werkt nog niet volledig onder Wine. Net even getest. Er doet zich een fout voor met het gedeelte van waar de mp3's worden weergegeven.

Ik zag nog wel een alternatief:

http://easytag.sourceforge.net/

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00
Gewoon starten in VMWare Fusion in Unity mode. Met een snelkoppeling op je dock. Virtuele windows starten duurt ongeveer 10 seconden en dan loopt het programma al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
DRvDijk in "ID3tag rename software": Media Rage

offtopic:
Oops, was al gesuggereerd :)

[ Voor 12% gewijzigd door DRvDijk op 07-08-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Heb MediaRage geprobeerd maar dat beviel mij niet. Te onoverzichtelijk, teveel dubbele opties en bij elk scherm moet je apart aangeven op welke map de wijzigingen van toepassing zijn. Dit vergeet je erg snel, waardoor je soms ongewenst de tags van een ander album vern**kt.

Op aanraden van lowfi heb ik autotagx geprobeerd en gelijk aangeschaft! Heerlijk eenvoudig programma en werkt lekker snel!

Mijn vraag: als ik in de Finder naar een album toega en ik wil van dat album (map) de tags aanpassen, kon je in Windows met rechtermuistoets het juiste programma openen (bv mp3tag). In OSX ben ik dit nog niet tegengekomen. Ik moet nu dus apart het progje (autotagx) starten en dan de map toevoegen aan dat programma. Is het mogelijk om de "Windows-manier" te gebruiken?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

1 url voor je: http://www.beatunes.com/

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik gebruik gewoon TnR in VMware. Enige tagprog die ik ken met ondersteuning voor Amazon.co.jp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Pinata schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:12:
Ik gebruik gewoon TnR in VMware. Enige tagprog die ik ken met ondersteuning voor Amazon.co.jp.
Da's 79 dollar voor VMWare, 219 dollar voor een Windows die als VM gedraait mag worden en 23 euro voor T&R. Duur geintje. Ja, er zijn mensen die alles legaal willen hebben.

(en zo'n 70% van de volstrekt legale CD's in een doos op zolder (nouja, vijf dozen eigenlijk) is niet in IMDB te vinden.. je wilt niet weten wat voor rare muziek ik heb..)

[ Voor 18% gewijzigd door burne op 07-08-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Legale mps komen meestal met de juiste tags :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

burne schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:43:
[...]
(en zo'n 70% van de volstrekt legale CD's in een doos op zolder (nouja, vijf dozen eigenlijk) is niet in IMDB te vinden.. je wilt niet weten wat voor rare muziek ik heb..)
Cd's moet je ook niet (laten) zoeken in IMDB, maar in CDDB ;)

Ik heb voor het taggen van m'n cd's gewoon iTunes gebruikt. De taginformatie en albumart worden opgehaald van CDDB, maar ik controleer eerst alle informatie op spelling en consistentie. Later opnieuw tags bewerken gaat ook snel in iTunes. En de bestandsnamen worden ook automatisch gezet dan wel aangepast aan de hand van de taginformatie.

Tag&Rename heb ik weleens geprobeerd, maar ik zie geen toegevoegde waarde ten opzichte van iTunes.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Canaria schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:08:
En Kiem van Kiem staat daar wel in? (linkje) Of anders Luke Hansen? Of Judith Zuijderhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Canaria schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 23:08:
[...]

Ik heb voor het taggen van m'n cd's gewoon iTunes gebruikt. De taginformatie en albumart worden opgehaald van CDDB, maar ik controleer eerst alle informatie op spelling en consistentie. Later opnieuw tags bewerken gaat ook snel in iTunes. En de bestandsnamen worden ook automatisch gezet dan wel aangepast aan de hand van de taginformatie.

Tag&Rename heb ik weleens geprobeerd, maar ik zie geen toegevoegde waarde ten opzichte van iTunes.
Probleem van iTunes is vaak dat als je bijvoorbeeld een verzamelalbum hebt dat bestaat uit 1 mp3. Wanneer je deze mp3 gaat knippen (dmv cue-sheet) hebben vaak de nieuwe (losse) bestanden niet de juiste tag/bestandsnaam. Wanneer je dat dan importeert in iTunes staan die bestanden all over the place. Natuurlijk kan je ze vinden met de playlist "onlangs toegevoegd", maar dan nog. Dan moet je ook elk nummer handigmatig gaan nummeren enzo. Vind ik teveel werk!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sluuz schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:33:
[...]
… Wanneer je dat dan importeert in iTunes staan die bestanden all over the place. Natuurlijk kan je ze vinden met de playlist "onlangs toegevoegd", maar dan nog. …
offtopic:
Om die reden heb ik een playlist "import" om nieuwe albums in te zetten! Het blijft idd een workaround (en ik snap niet waarom nummers niet gewoon verwijderd kunnen worden –uit de Library– vanuit een playlist).

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

tonyisgaaf schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:47:
[...]

offtopic:
Om die reden heb ik een playlist "import" om nieuwe albums in te zetten! Het blijft idd een workaround (en ik snap niet waarom nummers niet gewoon verwijderd kunnen worden –uit de Library– vanuit een playlist).
offtopic:
alt-backspace, of nog beter alt-cmd-backspace ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 09-08-2008 01:00 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
joint_me in "Onmisbare tools / software - deel 4"

Ik kwam deze tegen, is denk wel een apparte manier van werken.

Hello fellow humans

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

burne schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:43:
[...]

Da's 79 dollar voor VMWare, 219 dollar voor een Windows die als VM gedraait mag worden en 23 euro voor T&R. Duur geintje. Ja, er zijn mensen die alles legaal willen hebben.

Voor alleen een tag progje niet erg handig maar ik gok erop dat iemand die VMware Fusion gebruikt en een Windows vm heeft het voor meer gebruikt dan alleen domweg een tag progje. Zo heel erg gek is die optie niet maar je moet het inderdaad wel in perspectief zien.
burne schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 01:24:
[...]

En Kiem van Kiem staat daar wel in? (linkje) Of anders Luke Hansen? Of Judith Zuijderhoudt?
Ik denk dat het zoeken in iets wat hoofdzakelijk een movie database is je niet bepaald veel results gaat opleveren voor muziek dus de kans dat je in de CDDB wat vindt m.b.t. muziek is toch wel wat groter. Het probleem is altijd dat een database nooit compleet is, het maakt dus geen zak uit welke je gebruikt omdat je altijd het probleem zult blijven houden dat bepaalde zaken niet gevonden worden (en dat kunnen de complexe maar ook vrij simpele dingen zijn). Een combinatie is wat handiger.

Je kunt ook gebruik van freedb (min of meer de "open source" concurrent van cddb) of musicbrainz (en daar zijn ook tools van, ook voor de Mac). Misschien dat daar wel iets tussen zit wat de ts handig vindt.
Pagina: 1