• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hey,

Opeens kwam bij mij op om eens te kijken naar tekentablets (vooral de Wacom tekentablets) om te gebruiken bij mijn webdesignactiviteiten. Nu ben ik geen hele goede tekenaar, maar ik wil wel wat meer effecten stoppen in mijn designs, waardoor ik dacht aan een tekentablet.

Nu zijn er een aantal onduidelijkheden / vragen omtrent de aanschaf van een tekentablet:
- Is een tekentablet ook geschikt voor webdesign? En gebruiken jullie ook een tekentablet voor deze werkzaamheden?
- Is het lastig om aan te leren (gemiddeld gezien)?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Lees wat reviews. Lijkt het je wat, koop er een en test. Lijkt het je nog steeds wat. Houden. Zo niet, doorverkopen.

Tuurlijk is het geschikt voor webdesign. Het is wat anders dan een muis, maar je wilt toch tekenen?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ja en nee.. :)

Leen er 1 van iemand als dat kan. Kleine zijn leuk en goedkoop, maar wil je echt tekenen dat wil je toch wat groter dan A5

Ik gebruik een oude graphire als muis vervanger en kleine photoshop dingen. Wil je echt veel tekenen dan zou ik voor een a4 of groter gaan.

specs

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11-2025

Clay

cookie erbij?

Een tablet is overal goed voor; van dagelijks gebruik van je OS, via design, tot games (inc die-hard shoot 'em ups). Ik heb geneens een normale muis meer. :P

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ken er wel een leuk voorbeeld van. Dapperkonijntje heeft een mooie layout voor zijn website... en volgens mij getekend met een wacom.

Had je verder nog ideeën? Code kloppen doe ik zelf het liefst met een fysiek toetsenbord, en van Wacom-extensies voor Frontpage en Dreamweaver heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik vind het eerlijk gezegt geen handigheid bij webdesign.. Daar doe je het meeste toch met relatief simpele tekeningen, en vooral veel precies vectorwerk.

Maar het komt zeker wel eens handig te pas :)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Bedankt voor de reacties! Ik heb inmiddels een Wacom Bamboo aangeschaft en ik moet zeggen dat het allemaal erg lekker en prettig werkt. Ook bijvoorbeeld het Extraheren in photoshop gaat veel makkelijker met een pen, aangezien je een stuk preciezer kan omlijnen. Super dingetje en inderdaad is het makkelijker dan een muis, door de vele verschillende sneltoetsen die op het tablet aanwezig zijn. Top dus!!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
Zelf heb ik ook een Bamboo, en bij Photoshop, Illustrator, enz. is het echt een topding. Ik raad je wel aan je muis te houden, als ik aan het scripten ben (php, css, html) is het toch handiger als je selecties enzo kan maken met de muis, omdat je dan niet de pen eerst op moet pakken.
Pagina: 1