Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Surfgedrag extern bespioneren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de indruk dat mijn surfgedrag extern wordt bekeken. Hoe kan ik zien of anderen inbreken in mijn PC of controle hebben over mijn internetverkeer?
Is een firewal voldoende?
Dank

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:29:
Ik heb de indruk dat mijn surfgedrag extern wordt bekeken. Hoe kan ik zien of anderen inbreken in mijn PC of controle hebben over mijn internetverkeer?
Dank
Waarom heb je dat idee?
Google doet het in ieder geval, via de ads, daar kan je volgens mij niet zo veel tegen doen.
Behalve ze uitschakelen of blokkeren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:24
Als ze tussen jou en de provider zitten dan zou je dat kunnen zien door een traceroute, alhoewel dat nog weinig duidelijkheid geeft.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ietwat meer informatie over je situatie zou handig zijn:
• Bedrijfsnetwerk?
• Wifi?
• ISP/Router?
• Netwerkcapaciteiten van je PC
• VPN

Etc..

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb het idee dat je eerst moet beschrijven waarom je het idee hebt dat je surfgedrag wordt bekeken, want anders is het behoorlijk koffiedik kijken. Hoewel ik vermoed dat zelfs met uitleg het glazen bollen niveau erg hoog blijft ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Termi schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:31:
Als ze tussen jou en de provider zitten dan zou je dat kunnen zien door een traceroute, alhoewel dat nog weinig duidelijkheid geeft.
Hoezo? Waarom zou een "iets" wat tussen jou en je provider zit en het liefst "stealth" wil blijven in vredesnaam ICMP-pakketjes met 'TTL expired' naar je terug gaan sturen? Nee, die stuurt natuurlijk gewoon de IP-pakketjes met een onveranderde TTL door en leest de pakketjes alleen om er iets mee te doen.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:29:
Dank
Mocht het echt het geval zijn dat je dataverkeer wordt bekeken dan zul je daar zelf nooit wat 'zichtbaars' van zien. Instanties die mogen zullen dat nooit openlijk doen...

Het kan wel zijn dat je besmet bent met een dataminer (verzameld gegevens en stuurt deze door), keylogger o.i.d.
Om hier zeker van te zijn raad ik je aan om bij de bron te beginnen: je pc / netwerk.
Zorg dat je pc('s) schoon zijn, dat er virusscanners geïnstalleerd zijn, zorg voor een degelijke firewall (nee Windows Firewall = geen firewall).
Zodra je dat 100% op de rit hebt kun je verder gaan kijken.

Ik mis een concreet voorbeeld van de verdenking waarom jij denkt dat je verkeer bekeken wordt?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Apprenti, welkom op GoT! :)

We denken graag met je mee, maar met het kleine beetje informatie in de topicstart lijkt het een (met alle respect) groot aluminiumhoedjesgehalte hebben en dat is vast niet je bedoeling ;)

Waarom denk je dit? Uit welke relevante elementen bestaan je systeem en je netwerk? En welke maatregelen heb je al genomen om het tegen te gaan en om uit te zoeken hoe dan? Er zijn op dit fourm al veel tips gegeven hoe spyware te ontdekken, neem die tips alvast mee uit andere topics.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Jongens wat een reacties! Bedankt in ieder geval.
Ik zit op een frans netwerk (orange/wanadoo). Op mijn adsl-modem zit een netgear websafe router RP114. Daaraan zitten twee PC en een Belkin voor wifi.
Soms heb ik de indruk dat mijn muis beweegt zonder dat ik hem gebruik of stopt plotseling de browser (firefox en explorer). Vandaar dat ik denk dat iemand via mijn IP-adres binnenkomt, ook als ik de Belkin afsluit.
Dank nogmaals

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:23:
Ik zit op een frans netwerk (orange/wanadoo). Op mijn adsl-modem zit een netgear websafe router RP114. Daaraan zitten twee PC en een Belkin voor wifi.
Soms heb ik de indruk dat mijn muis beweegt zonder dat ik hem gebruik of stopt plotseling de browser (firefox en explorer). Vandaar dat ik denk dat iemand via mijn IP-adres binnenkomt, ook als ik de Belkin afsluit.
Dank nogmaals
Ehh koop eens een nieuwe muis en kijk dan nog eens of je het hebt? :P En anders een nieuwe windows installatie ofzo? Want als je browser 'zomaar' afsluit zal dat wel een crash zijn :P

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:23:
Dank nogmaals
Ook als je je router uitzet komen ze binnen? Dat is simpelweg onmogelijk.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het muispijltje kruipt in Windows XP sowieso soms spontaan omhoog als je een optische muis hebt. Volgens mij is dit een bug sinds SP2.

Verwijderd

of het bureau is niet helemaal recht en de muis kruipt heeel langzaam naar een hoek ofzo? dat is redelijk normaal

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

smvs schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:31:
Het muispijltje kruipt in Windows XP sowieso soms spontaan omhoog als je een optische muis hebt. Volgens mij is dit een bug sinds SP2.
offtopic:
Volgens mij is het een 'bug' in je muis die bij gebrek aan een -goede- muismat nog weleens een vergissing maakt.

@Apprenti:
Als jij je router uitzet en het gebeurd allemaal nog steeds, dan zijn het in ieder geval geen mensen die vanaf een andere lokatie aan het inbreken zijn bij je.
In het slechtste geval draait er wat malifide software op je computer, maar de tips om daar achter te komen zijn reeds gegeven.

Alles kan stuk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

laat me raden een bureau met een houtpatroon en een optische muis ?

Iperf

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 19:11

pcprutser

No message

de goedkope logitech muis die bij elke mycom te krijgen is (nog geen tien euro dacht ik) heeft hier last van :p

Oftewel: mijn laptop wordt ook door iemand in de gaten gehouden :p overigens heb ik hier (zelfde bureau, luchtdruk, temperatuur, luchtvochtigheid, etc.) met mijn M$S muis geen last van op mijn desktop, welke mij destijds 35 euro ofso heeft gekost (optisch en draadloos)...
Koop dus een iets duurdere muis, en je bent van je stalker af (A)

[ Voor 1% gewijzigd door pasta op 07-08-2008 01:23 . Reden: Microsoft spel je niet met $ ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

remco_k schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:36:
@Apprenti:
Als jij je router uitzet en het gebeurd allemaal nog steeds, dan zijn het in ieder geval geen mensen die vanaf een andere lokatie aan het inbreken zijn bij je.
De computers zijn via WiFi verbonden, dat er één router uit staat sluit niet uit dat er niet op een andere manier een verbinding wordt gemaakt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hehe, vind dit wel een grappig topic O+ Als je geen concrete aanwijzingen hebt dan wordt je pc echt niet zomaar extern bespioneerd. En sowieso, als iemand dat wel zou doen dan zou die echt niet het muispijltje laten bewegen ;)
Zorg iig dat je een recente virusscanner hebt en evt. een firewall. Je router functioneert overigens ook al gedeeltelijk als firewall (als ze jouw ip-adres weten komen ze hoogstens op je router uit en niet op je pc).

Zorg trouwens wel dat je zeker weet dat je verbonden bent met je eigen router (of draadloos access point) en niet met die van de buurman (dat gebeurt soms automatisch als die beter bereik heeft en geen wachtwoord). Want dan kan die wel van alles zien als ie dat zou willen (maar nog niet de muis bewegen ;)).

[ Voor 24% gewijzigd door Palomar op 07-08-2008 00:38 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Johnny schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:23:
[...]

De computers zijn via WiFi verbonden, dat er één router uit staat sluit niet uit dat er niet op een andere manier een verbinding wordt gemaakt.
Als de router uit is gezet, gaat de Wifi link down en dan valt er niets meer te verbinden, aangezien een laptop of computer dan niet vanzelf als access point gaat werken...
Dus router uit = alle verkeer uit.

Edit:
Aangenomen dat de router en access point hetzelfde apparaat zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 07-08-2008 12:01 ]

Alles kan stuk.

Pagina: 1