Ik heb de indruk dat mijn surfgedrag extern wordt bekeken. Hoe kan ik zien of anderen inbreken in mijn PC of controle hebben over mijn internetverkeer?
Is een firewal voldoende?
Dank
Dank
Waarom heb je dat idee?Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:29:
Ik heb de indruk dat mijn surfgedrag extern wordt bekeken. Hoe kan ik zien of anderen inbreken in mijn PC of controle hebben over mijn internetverkeer?
Dank
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Hoezo? Waarom zou een "iets" wat tussen jou en je provider zit en het liefst "stealth" wil blijven in vredesnaam ICMP-pakketjes met 'TTL expired' naar je terug gaan sturen? Nee, die stuurt natuurlijk gewoon de IP-pakketjes met een onveranderde TTL door en leest de pakketjes alleen om er iets mee te doen.Termi schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:31:
Als ze tussen jou en de provider zitten dan zou je dat kunnen zien door een traceroute, alhoewel dat nog weinig duidelijkheid geeft.
Mocht het echt het geval zijn dat je dataverkeer wordt bekeken dan zul je daar zelf nooit wat 'zichtbaars' van zien. Instanties die mogen zullen dat nooit openlijk doen...Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:29:
Dank
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Ehh koop eens een nieuwe muis en kijk dan nog eens of je het hebt?Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:23:
Jongens wat een reacties! Bedankt in ieder geval.
Ik zit op een frans netwerk (orange/wanadoo). Op mijn adsl-modem zit een netgear websafe router RP114. Daaraan zitten twee PC en een Belkin voor wifi.
Soms heb ik de indruk dat mijn muis beweegt zonder dat ik hem gebruik of stopt plotseling de browser (firefox en explorer). Vandaar dat ik denk dat iemand via mijn IP-adres binnenkomt, ook als ik de Belkin afsluit.
Dank nogmaals
Ook als je je router uitzet komen ze binnen? Dat is simpelweg onmogelijk.Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:23:
Jongens wat een reacties! Bedankt in ieder geval.
Ik zit op een frans netwerk (orange/wanadoo). Op mijn adsl-modem zit een netgear websafe router RP114. Daaraan zitten twee PC en een Belkin voor wifi.
Soms heb ik de indruk dat mijn muis beweegt zonder dat ik hem gebruik of stopt plotseling de browser (firefox en explorer). Vandaar dat ik denk dat iemand via mijn IP-adres binnenkomt, ook als ik de Belkin afsluit.
Dank nogmaals
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
smvs schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:31:
Het muispijltje kruipt in Windows XP sowieso soms spontaan omhoog als je een optische muis hebt. Volgens mij is dit een bug sinds SP2.
Alles kan stuk.
[ Voor 1% gewijzigd door pasta op 07-08-2008 01:23 . Reden: Microsoft spel je niet met $ ]
De computers zijn via WiFi verbonden, dat er één router uit staat sluit niet uit dat er niet op een andere manier een verbinding wordt gemaakt.remco_k schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:36:
@Apprenti:
Als jij je router uitzet en het gebeurd allemaal nog steeds, dan zijn het in ieder geval geen mensen die vanaf een andere lokatie aan het inbreken zijn bij je.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
[ Voor 24% gewijzigd door Palomar op 07-08-2008 00:38 ]
Als de router uit is gezet, gaat de Wifi link down en dan valt er niets meer te verbinden, aangezien een laptop of computer dan niet vanzelf als access point gaat werken...Johnny schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 00:23:
[...]
De computers zijn via WiFi verbonden, dat er één router uit staat sluit niet uit dat er niet op een andere manier een verbinding wordt gemaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 07-08-2008 12:01 ]
Alles kan stuk.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq