Toon posts:

Gastgebruikers op MacBook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort met vrienden op vakantie en dan doet mijn Macbook dienst als Mediaplayer. Nou hebben de meesten geen ervaring met OSX en heb ik geen zin dat er zomaar dingen verwijderd worden of dat er iets anders mee gebeurd. Ik heb een mooie iTunes-bibliotheek opgebouwd en ik wil niet dat ie verloren gaat.

Wat raden jullie mij aan om te doen? Een gast-account instellen en daar alle muziek inslepen (zonder dat iTunes op mijn eigen account in de war gaat).

Of zijn er nog andere handige opties?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 13:28

Zoefff

❤ 

Je kan je library delen op het lokale netwerk (iTunes -> Preferences -> Tabje 'Sharing' -> Share my library on my local network'). Vervolgens switchen van jouw account naar een andere, of de gastaccount (waarbij jij dus ingelogd blijft). Als je iTunes daar start zie je de playlist(s) die je net gedeeld hebt onder het kopje 'Shared' tevoorschijn komen, waar je ze wel kan afspelen / doorzoeken, maar verder niets aan kan wijzigen omdat het niet meer is dan een simpele playlist :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tip! Werkt prima idd. Alleen je moet steeds bij het opnieuw opstarten die procedure van iTunes doorlopen (hij herkent iTunes bij het opstarten steeds als nieuw programma).

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 17:09:
Thnx voor de tip! Werkt prima idd. Alleen je moet steeds bij het opnieuw opstarten die procedure van iTunes doorlopen (hij herkent iTunes bij het opstarten steeds als nieuw programma).
Waarom start je je notebook dan ook steeds opnieuw op? Of heb je het echt alleen over iTunes.

[ Voor 5% gewijzigd door SpoekGTi op 06-08-2008 17:25 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:31

BCC

Een backup wegschrijven via timemachine lijkt me ook niet overbodig voordat je op vakantie gaat...

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen externe schijf waar ik me backup kan zetten, helaas.

@ Spoek: idd, ik zet hem ook eigenlijk altijd in slaapstand.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21
http://www.michaelsmac.co...News&file=article&sid=394

Hier staat hoe je een guest account kan aanpassen. Daarmee kan je dus oa verkomen dat itunes als iets nieuws wordt gezien ;)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 13:28

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 17:09:
Dat klopt inderdaad ja, zodra je uitlogt uit het gast account wordt alles wat je daarin gedaan hebt, dus ook de iTunes ALV accordatie, weggegooid. Je kan dat voorkomen door de aanpassingen hierboven door te voeren, of door gewoon een losse account aan te maken. Noem hem 'Muziek' o.i.d, laat het paswoord weg, geeft dat account alleen standaardrechten zodat je er geen gekke dingen mee kan doen, en je hebt vrijwel hetzelfde als een gastaccount. Kan je na je vakantie ook eenvoudig weggooien :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de info! Ik heb een los account aangemaakt, werkt prima allemaal!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

En een tip: je zegt dat je geen externe HD hebt. Koop die zo snel mogelijk want stel dat je MacBook of de HDD het begeeft, dan ben je dus veel data kwijt, ook je iTunes library als je die niet als back up ergens anders hebt staan ;)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:31

BCC

Inderdaad. Als de laptop gejat wordt op je vakantie, dan ben je ook mooi zuur.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1