8800gt AA in crysis wil niet werken, grote blokken in beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 16:50
Hoi,

Heb een 8800gt met de 175.19 drivers. Als ik geen AA op zet in crysis dan haal ik zo'n 30-40 fps met alles op high, 1280x1024 als resolutie. Nu als ik AA op ga zetten, 2x,4x,8x,16x alles lukt maar fps daalt niet enkel krijg ik grote vierkanten blokken op de achtergrond. Lijkt dat er iets is met m'n driver ofzo? Andere spellen werken wel naar behoren.

Wat kan ik doen? Welk is de beste driver voor crysis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Heb je een screenshotje om het wat duidelijker te maken ?

Overigens:
Welke hardware heb je nog meer?
Welk OS draai je?
Welk SP niveau?
Welke Crysis updates?
Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?

[ Voor 57% gewijzigd door Mike2k op 06-08-2008 16:15 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nr. 9
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-01-2022
Dat had je waarschijnlijk beter in Spielerij - Problemen & Vragen gepost.

Ik heb ook een 8800GT en had een gelijkaardig probleem met Crysis. Blijkbaar draait de ventilator van de 8800GT (de mijne althans) standaard op 29% en gaat die automatisch hoger wanneer de gpu warmer wordt. Ik denk ergens gelezen te hebben dat dit niet zo goed werkt en de kaart overhit wordt en er dus artifacts komen.
Anyway, ik heb rivatuner geïnstalleerd en de ventilator speed manueel op 100% gezet. Dit loste alle problemen ivm artifacts op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Fastex schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:14:
Heb je een screenshotje om het wat duidelijker te maken ?

Overigens:
Welke hardware heb je nog meer?
Welk OS draai je?
Welk SP niveau?
Welke Crysis updates?
Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?
Intel Q6600
Kingston HyperX 8000
XFX 8800GT
XP SP2
Crysis 1.2
Nr. 9 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:16:
Dat had je waarschijnlijk beter in Spielerij - Problemen & Vragen gepost.

Ik heb ook een 8800GT en had een gelijkaardig probleem met Crysis. Blijkbaar draait de ventilator van de 8800GT (de mijne althans) standaard op 29% en gaat die automatisch hoger wanneer de gpu warmer wordt. Ik denk ergens gelezen te hebben dat dit niet zo goed werkt en de kaart overhit wordt en er dus artifacts komen.
Anyway, ik heb rivatuner geïnstalleerd en de ventilator speed manueel op 100% gezet. Dit loste alle problemen ivm artifacts op.
heeft niks met artifacts te maken denk. Heb er een zalman op zitten en word echt niet warmer dan 70°. :)

Nu kan ik weer instellen tot x16 zonder daling van de fps.

Dit zou x16 zijn volgens crysis..

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/ad1e7r.jpg

Het lukt me niet om daar een screenshot van te nemen maar als je de voorste bomen bekijkt, die zijn iets donker. Om de 0.5 seconden word dat terug lichter en donker. Als ik AA afzet is dat niet.

En als je naar die palmboom kijkt lijkt het niet dat dat x16 aa is. :p

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/108d95d.jpg

edit:

ALs ik inzoom op die palmboom en ik ga AA veranderen dan zie ik toch enig verschil, maar ik wil dat geflikker niet op m'n achtergrond. :o

[ Voor 13% gewijzigd door blubbers op 06-08-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Edit: heb gevonden waarom het flikkert. was in het veld waar al die codes te zijn aan het kijken en er stond dat een restart van het spel noodzakelijk was. En jawel als ik m'n AA verander en ik start m'n spel opnieuw op dan flikkert het niet meer. Maar ik vind het zo raar dat m'n fps perfect hetzelfde blijft of ik nu 0x neem of 8x ??? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Als je nou eens PNG'tjes upload, of tenminste JPG's met een quality van >90, dan zouden we dat gelijk op je screenshots kunnen zien.
Het Lijkt erop dat het aanstaat, maar dat kan net zo goed de JPG compressie zijn.

En trouwens, bij 16x AA zou (afaik) elke 512MB kaart rond de 5fps zitten, aangezien dan het geheugen vol zit, en hij rustig met je intern geheugen/harddisk gaat swappen.

[ Voor 27% gewijzigd door SirNobax op 06-08-2008 16:54 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Het lijkt erop dat het nu wel werkt. Heel raar dus, als ik nu m'n settings ga veranderen tussen 0 en 4 dan zie je de fps hard dalen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gek he? Nu werkt de AA wel, en voorheen niet ;)

Anyway, dit staat in het verkeerde subforum, en ik mis toch wel heel veel inzet. Als je na het instellen een topic geopend hebt nog VOORDAT je het spel opnieuw opgestart hebt heb je zeker zelf niet veel gedaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.