Hoi,
Ik heb een probleem:
Mijn PC wil niet meer opstarten. Ik krijg de volgende foutmelding
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
Heel vervelend.
Wanneer ik vervolgens een opstart diskette gebruik blijkt dat ik niet in dos mijn harde schijf kan benaderen. Vervolgens heb ik FDISK erop losgelaten die mij meldde dat er geen hardeschijven aanwezig waren.
Ik heb toen diezelfde HD (ps. ik had er maar 1 inzitten) als xtra HD in een andere PC gedouwt en toen Easy Recovery gebruikt van ONTRACK. Die herkende de Quantum Fireball Ka9 wel maar kon het file systeem niet herkennen. Zo kon FDISK ook de HD zien als andere schijf maar er niks mee doen (patitie's maken, activeren etc.)
Hij zit nu weer in de andere PC en heb geprobeerd om FDISK /MBR te gebruiken maar weer krijg ik de melding dat er geen vaste schijven zijn.
<edit>
Mijn BIOS ziet hem wel hij herkent type cylinders etc.
</edit>
Wat staat mij nu in gods naam te doen??
Kan ik het zelf nog fiksen?
Weet iemand een goede reparateur? Zo ja wat kost dat??
Hoe kan ik mijn bestanden nog redden??
Iemand met suggestie??
Graag een reply (met zoveel mogelijk suggestie's (meel anders bvennik@wanadoo.nl)
TIA
BAS
Ik heb een probleem:
Mijn PC wil niet meer opstarten. Ik krijg de volgende foutmelding
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
Heel vervelend.
Wanneer ik vervolgens een opstart diskette gebruik blijkt dat ik niet in dos mijn harde schijf kan benaderen. Vervolgens heb ik FDISK erop losgelaten die mij meldde dat er geen hardeschijven aanwezig waren.
Ik heb toen diezelfde HD (ps. ik had er maar 1 inzitten) als xtra HD in een andere PC gedouwt en toen Easy Recovery gebruikt van ONTRACK. Die herkende de Quantum Fireball Ka9 wel maar kon het file systeem niet herkennen. Zo kon FDISK ook de HD zien als andere schijf maar er niks mee doen (patitie's maken, activeren etc.)
Hij zit nu weer in de andere PC en heb geprobeerd om FDISK /MBR te gebruiken maar weer krijg ik de melding dat er geen vaste schijven zijn.
<edit>
Mijn BIOS ziet hem wel hij herkent type cylinders etc.
</edit>
Wat staat mij nu in gods naam te doen??
Kan ik het zelf nog fiksen?
Weet iemand een goede reparateur? Zo ja wat kost dat??
Hoe kan ik mijn bestanden nog redden??
Iemand met suggestie??
Graag een reply (met zoveel mogelijk suggestie's (meel anders bvennik@wanadoo.nl)
TIA
BAS