Toon posts:

Hardisk foetsie (vaag probleem!!!!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem:
Mijn PC wil niet meer opstarten. Ik krijg de volgende foutmelding
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Heel vervelend.

Wanneer ik vervolgens een opstart diskette gebruik blijkt dat ik niet in dos mijn harde schijf kan benaderen. Vervolgens heb ik FDISK erop losgelaten die mij meldde dat er geen hardeschijven aanwezig waren.
Ik heb toen diezelfde HD (ps. ik had er maar 1 inzitten) als xtra HD in een andere PC gedouwt en toen Easy Recovery gebruikt van ONTRACK. Die herkende de Quantum Fireball Ka9 wel maar kon het file systeem niet herkennen. Zo kon FDISK ook de HD zien als andere schijf maar er niks mee doen (patitie's maken, activeren etc.)

Hij zit nu weer in de andere PC en heb geprobeerd om FDISK /MBR te gebruiken maar weer krijg ik de melding dat er geen vaste schijven zijn.

<edit>
Mijn BIOS ziet hem wel hij herkent type cylinders etc.
</edit>

Wat staat mij nu in gods naam te doen??

Kan ik het zelf nog fiksen?

Weet iemand een goede reparateur? Zo ja wat kost dat??

Hoe kan ik mijn bestanden nog redden??

Iemand met suggestie??

Graag een reply (met zoveel mogelijk suggestie's (meel anders bvennik@wanadoo.nl)

TIA

BAS

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

En een programma als Norton Disk Doctor, kan die er nog iets mee? Het lijkt wel een beetje alsof alle partitiegegevens pleite zijn. Dan is er volgens mij niks meer aan te doen

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Heeft Quantum op haar site geen speciaal programmaatje waar je nog iets mee kunt? Repareren door een erkend reparateur kun je wel schudden, dat schijnt klauwen met geld te kosten....ze doen dat in professionele laboratoria....

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
probeer em es in een andere computer te hangen en hem daar met fdisk in stellen als actieve partitie... vervolgens weer terug hangen in je eigen computer... give it a try... :)

Verwijderd

POST hij wel?
Zo niet is hij kapot of zijn de kabels losgeraakt. Post hij wel dan is je MBR kaduuk. Volgens mij is het in DOS dan MBR/restore.

Verwijderd

Kan ook zijn dat je opstartfiles onder c: weg zijn. Door te deleten of een virus. Als c: in DOS niet meer te benaderen is is de schijf in ieder geval gewist. Als hij dan wel POST heb je of iets doms gedaan of een bootvirus.

Verwijderd

Nou nou nou wat is lezen toch moeilijk er wordt hier gezegd dat de schijf niet meer via fdisk te benaderen is :Z :Z :Z

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Op woensdag 21 februari 2001 01:16 schreef Keescpk het volgende:
Nou nou nou wat is lezen toch moeilijk er wordt hier gezegd dat de schijf niet meer via fdisk te benaderen is :Z :Z :Z
goed lezen is geen probleem, maar een tweede test in een andere comp is alijd te proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 februari 2001 01:02 schreef snnasss het volgende:
POST hij wel?
Zo niet is hij kapot of zijn de kabels losgeraakt. Post hij wel dan is je MBR kaduuk. Volgens mij is het in DOS dan MBR/restore.
Wat is POST?? En wordt het dan FDISK /MBR/restore??????????? Kan iemand misschien nog wat meer uitleggen ten aanzien van MBR

verder info; Op die andere PC zag fdisk hem wel als andere HD maar ik er NIKS mee doe( dus niet activeren, partitie of stations maken)

Ik weet 100% zeker dat de dat er nog opstaat maar(proggie Easy Recovery heeft 8.8 GB ingelezen om mij vervolgens te vertellen dat het filesysteem niet herkent word?.

Op de quantum site hebik geen zinnige programma's gevonden.

Ik denk inderdaad dat het probleem hem zit in de partitie gegevens/structuur die hij niet meer ziet (waren er dus 2; één van 3.1 GB en één 6.1 GB)

Graag reactie's en suggestie's ik probeer alles!

Gr.

BAS

Verwijderd

Topicstarter
hey ik wordt al geholpen
sitecheck voor SOS gevallen zeer sterk!!

DIYDataRecovery

thx voor suggestie's

Gr.

BAS
Pagina: 1