Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TV-Kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views

• Niekk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-04-2021

Niekk

Human-readable is relatief

Topicstarter
Hey :)

Ik zou graag een tv kaart willen, maar ik heb geen idee hoe die dingen precies werken. Ik wil graag via mijn computer dingen kunnen kijken die op dat moment op TV zijn. Dat is opzich nog niet het punt (een vriend van em doet dit ook onder ubuntu, en ik draai ook ubuntu).
Wat ik nou ook wil, is CBS ontvangen. Zenders ontvangen zal niet het punt zijn, maar laat CBS nu net een amerikaanse zender zijn .. ;)
Is het mogelijk om vanaf 'hier' (nederland, eindhoven) Amerikaanse zenders te kunnen ontvangen ? of moet ik echt gaan verhuizen naar amerika ?

Bedankt !
Niek.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een TVkaart is niets meer dan een tuner geprikt op een stukje PCB die je in een ISA/PCI/PCIe/AGP slot kunt duwen. De tuner werkt verder op eenzelfde manier zoals een los TV toestel dat doet.

Waar je misschien beter naar kan kijken is een satelliet icm een leuke decoder. Dan kun je veel Amerikaanse zenders ontvangen (weet niet of CBS erbij zit). Dan kun je of een satelliet kaart in je systeem duwen, of je koopt een dreambox als decoder en streamt het geheel over je netwerk, zodat je die vanaf iedere pc kunt bekijken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met overige hardware te maken. Ga eens in LPPR kijken. En verdiep je een beetje in de techniek. Om een zender met een TV kaart te kijken moet je aanvoersignaal die zender ook leveren. Erg logisch. Ga eens kijken naar hoe je die zender aangeleverd krijgt en in welke vorm. Als je dat weet, weet je gelijk welke eisen je hebt aan je TV-kaart.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.