Toon posts:

zien wie er gemaild heeft bij inboxvol

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

als je mailbox vol zit (exchange omgeving) is het dan mogelijk om te zien welk email adressen er gestuurd zijn op het moment dat de mailbox vol zat... een soort log file zeg maar... en zoja waar kan je deze vinden

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Doe je Nick eens eer aan en vertel ons eens waar je zelf al naar hebt gekeken? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
maar dat is geen probleem...

ik heb gekeken op de mail server en dan

exchange management console
en dan toolbox

ik had wel het vermoede dat daar iets zou staan.. maar heb nog niet echt iest kunnen vinden

ben toen opzoek gegaan via goolge naar iemand die een soort gelijke vraag stelden
maar kon deze helaas niet vinden vandaar deze vraag..

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15
Je zou op zoek moeten gaan naar de logs met de NDRs denk ik. Welke versie van Exchange praten we trouwens over? Neem aan 2007?

No production networks were harmed during this posting

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan dat misschien in je smtp-logs zien, als dat aan stond. Want er werden ndr's gestuurd.
Maar je kan natuurlijk deze regel ook uitschakelen en een wat praktischere manier gaan zoeken om mailboxen binnen quota te houden, zoals bijvoorbeeld verzenden blokkeren maar mail wel laten binnenkomen.

Hoe dan ook vind ik dat je er wel wat meer moeite voor mag doen, zie [faq]FAQ[/faq]. Dit topic voldoet in de verste verte niet aan de eisen die we hier stellen, dus ik stel voor dat je eerst je Exchangekennis wat bijspijkert en dan eventueel nog eens een wat vollediger topic opent :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.