[ISDN]Storing Siemens Gigaset bij aansluiten fax via Moduvox

Pagina: 1
Acties:

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 23:14
Ik heb een probleempje met het volgende ISDN systeem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
lijn--------------[1000 ISDN LP ADSL]-------------[Speedtouch ISDN modem]--------[Asus Wireless router]
                              |
                              |
                              |
                          [NT1 ISDN s3]-------------------------------[ISDN Moduvox]-----------[gewone telefoon]
                              |                                              |
                              |                                              |
                              |                                           [fax]
                   [Siemens Gigaset 4135 ISDN]

Regelmatig komt er op de Gigaset "storing" te staan en is er niet meer mee te bellen of gesprekken te ontvangen.
Na alles 1 voor 1 aansluiten ben ik er achter gekomen dat het probleem zich alleen voordoet op het moment dat de fax aangesloten is op de Moduvox, ongeacht welke poort van de moduvox of de NT1 is gebruikt.
De NT1 is vervangen door een ander exemplaar, maar dit lost het niet op.
De Gigaset is vervangen door een ander exemplaar, maar dit lost het ook niet op.
De NT1 heb ik ook van stroom voorzien, maar dit lost het probleem ook niet op.
De gewone telefoon achter de Moduvox werkt wel altijd. Internet werkt ook altijd prima.

Nu las in een oud topic om een RJ45 splitblokje achter de NT1 te hangen en alleen de rechter uitgang van die NT1 te gebruiken.
Dus op deze manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
lijn--------------[1000 ISDN LP ADSL]-------------[Speedtouch ISDN modem]--------[Asus Wireless router]
                              |
                              |
                              |
                       [NT1 ISDN s3]-------------[splitblokje]-------------[ISDN Moduvox]-----------[gewone telefoon]
                                                        |                           |
                                                        |                        [fax]

Het probleem blijft zich echter voor doen.
Iemand die een oplossing weet :? ? Of is de fax misschien op een andere manier aan te sluiten?

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:39
En als je een PSTn telefoon aansluit ipv. van de fax?
Zou mogelijk een aarde probleem kunnen zijn.

• -DG-
shaiwa887 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:38:
En als je een PSTn telefoon aansluit ipv. van de fax?
Zou mogelijk een aarde probleem kunnen zijn.
Wat is een PSTn telefoon precies? Volgens mij heb ik niet zoiets hier liggen. Als ik dus alleen een gewone telefoon op die moduvox aansluit is er geen enkel probleem.
De apparaten (en de fax) zijn inderdaad niet geaard, er zijn uberhaupt geen geaarde stopcontacten hier.

• -DG-
Nog iemand die een idee heeft wat het kan zijn? Of nog beter, een oplossing?
Ik heb nog geprobeerd de fax direct op de inkomende lijn aan te sluiten, maar dat werkt niet omdat die niet op een isdn lijn werkt. De rest blijft wel werken dan.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
1. Wat voor afstanden zijn de kabels? Kan zijn dat verkeerde terminating roet in t eten gooit

2. Quattrovox scoren voor 15-20 eur 2ehands? Kan zijn dat die moduvox brak is. zoiezo stamt die moduvox uit de oertijd (of ver daarvoor)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:24
3. Gooi die gewone telefoon er eens af, kan zijn dat zowel de moduvox als de telefoon een afsluitweerstand hebben. En misschien zit er ook nog eentje in een eventuele wandcontactdoos. Sluit dan zowel de moduvox als de gigaset eens rechtstreeks op je nt1 aan.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

-DG- schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:51:
Het probleem blijft zich echter voor doen.
Iemand die een oplossing weet :? ? Of is de fax misschien op een andere manier aan te sluiten?
Je NT1 heeft twee uitgangen. Sluit het eens zo aan:

code:
1
2
3
4
5
                       [NT1 ISDN s3]------------------[ISDN Moduvox]-----------[gewone telefoon]
                              |                         [fax]

Dus gebruik beide uitgangen van je NT1. Als dat niet helpt zul je aan de terminators moeten. ISDN is een bus en moet dus terminators hebben.

(zie http://www.telecomwereld.nl/sbusm.htm voor een uitleg over bussen en terminators..)

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 14-08-2008 23:35 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• -DG-
DJSmiley schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:13:
1. Wat voor afstanden zijn de kabels? Kan zijn dat verkeerde terminating roet in t eten gooit
Hooguit 5 meter p/s, dus dat kan volgens mij niet echt een probleem zijn.
2. Quattrovox scoren voor 15-20 eur 2ehands? Kan zijn dat die moduvox brak is. zoiezo stamt die moduvox uit de oertijd (of ver daarvoor)
We hadden al een andere moduvox van marktplaats geplukt voordat je dit bericht schreef, dat blijkt echter ook niet te werken. Misschien dat zo'n Quattrovox het wel doet.
Ik heb KPN net ook erover gebeld en nu beweren ze dat die Moduvox niet meer wordt ondersteund terwijl ik al 2 keer eerder heb verteld dat er een Moduvox aan hing en ze toen niks daarover zeiden. :?
Zo'n Quattrovox zal ik dus ook maar eens proberen, hopenlijk lost dat het op.
nescafe schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:28:
3. Gooi die gewone telefoon er eens af, kan zijn dat zowel de moduvox als de telefoon een afsluitweerstand hebben. En misschien zit er ook nog eentje in een eventuele wandcontactdoos. Sluit dan zowel de moduvox als de gigaset eens rechtstreeks op je nt1 aan.
Het probleem is er alleen als de fax is aangesloten, onafhankelijk van of de gewone telefoon aangesloten is of niet.
De Moduvox en de Gigaset zijn nu rechtstreeks op de NT1 aangesloten (zie het eerste systeempje).
burne schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:31:
[...]

Je NT1 heeft twee uitgangen. Sluit het eens zo aan:

code:
1
2
3
4
5
                       [NT1 ISDN s3]------------------[ISDN Moduvox]-----------[gewone telefoon]
                              |                         [fax]

Dus gebruik beide uitgangen van je NT1. Als dat niet helpt zul je aan de terminators moeten. ISDN is een bus en moet dus terminators hebben.

(zie http://www.telecomwereld.nl/sbusm.htm voor een uitleg over bussen en terminators..)
Dat helpt dus helaas niet want is het nu aangesloten. (zie dus het 1e systeem in de SP)
Ik zal straks dat stukje over terminators eens doorlezen.

Maar ik ga dus eerst een Quattrovox proberen. :)
Pagina: 1