Ik heb een probleempje met het volgende ISDN systeem:
Regelmatig komt er op de Gigaset "storing" te staan en is er niet meer mee te bellen of gesprekken te ontvangen.
Na alles 1 voor 1 aansluiten ben ik er achter gekomen dat het probleem zich alleen voordoet op het moment dat de fax aangesloten is op de Moduvox, ongeacht welke poort van de moduvox of de NT1 is gebruikt.
De NT1 is vervangen door een ander exemplaar, maar dit lost het niet op.
De Gigaset is vervangen door een ander exemplaar, maar dit lost het ook niet op.
De NT1 heb ik ook van stroom voorzien, maar dit lost het probleem ook niet op.
De gewone telefoon achter de Moduvox werkt wel altijd. Internet werkt ook altijd prima.
Nu las in een oud topic om een RJ45 splitblokje achter de NT1 te hangen en alleen de rechter uitgang van die NT1 te gebruiken.
Dus op deze manier:
Het probleem blijft zich echter voor doen.
Iemand die een oplossing weet
? Of is de fax misschien op een andere manier aan te sluiten?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| lijn--------------[1000 ISDN LP ADSL]-------------[Speedtouch ISDN modem]--------[Asus Wireless router]
|
|
|
[NT1 ISDN s3]-------------------------------[ISDN Moduvox]-----------[gewone telefoon]
| |
| |
| [fax]
[Siemens Gigaset 4135 ISDN] |
Regelmatig komt er op de Gigaset "storing" te staan en is er niet meer mee te bellen of gesprekken te ontvangen.
Na alles 1 voor 1 aansluiten ben ik er achter gekomen dat het probleem zich alleen voordoet op het moment dat de fax aangesloten is op de Moduvox, ongeacht welke poort van de moduvox of de NT1 is gebruikt.
De NT1 is vervangen door een ander exemplaar, maar dit lost het niet op.
De Gigaset is vervangen door een ander exemplaar, maar dit lost het ook niet op.
De NT1 heb ik ook van stroom voorzien, maar dit lost het probleem ook niet op.
De gewone telefoon achter de Moduvox werkt wel altijd. Internet werkt ook altijd prima.
Nu las in een oud topic om een RJ45 splitblokje achter de NT1 te hangen en alleen de rechter uitgang van die NT1 te gebruiken.
Dus op deze manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| lijn--------------[1000 ISDN LP ADSL]-------------[Speedtouch ISDN modem]--------[Asus Wireless router]
|
|
|
[NT1 ISDN s3]-------------[splitblokje]-------------[ISDN Moduvox]-----------[gewone telefoon]
| |
| |
| [fax]
[Siemens Gigaset 4135 ISDN] |
Het probleem blijft zich echter voor doen.
Iemand die een oplossing weet