Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

vang java stacktrace op met javascript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Java stacktrace in javascript opvangen en hier een div omheen zetten ( ik kan dit niet serverside doen omdat ik dit moet bereiken via een firefox extensie).

Ik heb wel wat reguliere expressies geprobeerd ik loop echter vast op het feit dat ik niet weet wanneer de exceptie is afgelopen.

voorbeeld stacktrace:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
I'm a client and I never gonna use attachments bla bla, 

De 500 melding:
biz.domain.ManagerException: Failed to save ContentElement
        at
biz.domain.content.managers.ContentElementManager.save(ContentElementManager.java:150)
        at
biz.domain.content.struts.admin.nodes.DossierActions.save(DossierActions.java:400)
        at sun.reflect.GeneratedMethodAccessor7306.invoke(Unknown Source)
        at
sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)
        at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:585)
        at

lot more

org.apache.jk.server.JkCoyoteHandler.invoke(JkCoyoteHandler.java:199)
        at org.apache.jk.common.HandlerRequest.invoke(HandlerRequest.java:282)
        at org.apache.jk.common.ChannelSocket.invoke(ChannelSocket.java:754)
        at
org.apache.jk.common.ChannelSocket.processConnection(ChannelSocket.java:684)
        at
org.apache.jk.common.ChannelSocket$SocketConnection.runIt(ChannelSocket.java:876)
        at
org.apache.tomcat.util.threads.ThreadPool$ControlRunnable.run(ThreadPool.java:684)
        at java.lang.Thread.run(Thread.java:595)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:55

BCC

Eeh, waarom? Het is nou niet bepaald wenselijk dat je error stacktraces client side te bekijken zijn. Waarom wil je ze dan ook nog eens netjes formatten?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor een tracking systeem, somige klanten/managers schijnen niet door te krijgen dat er ook iets is als attachment.

• BCC

BCC

Hoe komen die die dan aan de stacktraces? Of plakken ze een stuk van hun log naar je tracker? Maar een leuke greedy regexp moet dit toch wel redelijk makkelijk oplossen? Kun je de tracker niet aanpassen zodat hij autmatisch code or pre tags eromheen klapt als hij ziet dat er een stacktrace gepaste wordt?

[ Voor 28% gewijzigd door BCC op 06-08-2008 15:30 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit script: (elisp) gevonden, als iemand in staat is dit te vertalen dan ben ik
enorm geholpen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
;;{{{ qflib-stacktrace-error-regexp

(defconst qflib-stacktrace-error-regexp
  (concat "^[\t ]+\\(at \\)?"
      "\\([^(\\$]+\\)"      ; package
      "\\.\\([^\\$\\.]+\\)"     ; class
      "\\(\\$[^\\.]+\\)?"       ; optional inner class
      "\\.\\([^\\.(]+\\)"       ; method
      "\\((\\(.*, \\)?Compiled Code)\\|(\\([^:]+\\):\\([0-9]+\\))\\)") ; line (maybe)
  "Regexp that matches errors in a Java stacktrace")

;;}}}

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vertalen is onnodig:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
var IfYouUseThisYouAreCrazy = new RegExp("^[\t ]+\\(at \\)?" +
      "\\([^(\\$]+\\)" + //package
      "\\.\\([^\\$\\.]+\\)" + //class
      "\\(\\$[^\\.]+\\)?" + //optional inner class
      "\\.\\([^\\.(]+\\)" + //method
      "\\((\\(.*, \\)?Compiled Code)\\|(\\([^:]+\\):\\([0-9]+\\))\\)");

Het feit dat je dit wil is wel een sterke indicatie dat je ergens een serieuze ontwerpfout hebt zitten.
Het is waarschijnlijk beter om serverside een fatsoenlijke error te genereren als iemand "een attachment gebruikt".

[ Voor 33% gewijzigd door Juup op 06-08-2008 17:15 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Juup schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 17:12:
Vertalen is onnodig:

Het feit dat je dit wil is wel een sterke indicatie dat je ergens een serieuze ontwerpfout hebt zitten.
Het is waarschijnlijk beter om serverside een fatsoenlijke error te genereren als iemand "een attachment gebruikt".
Zoals ik al aangaf is het voor een functie in een firefox extensie, dit heeft niks te maken met 'serverside' afvangen hier heb ik namelijk geen enkele controle over. Ik ga kijken of ik hier iets mee kan.

• BCC

BCC

Iets zegt me dat je naar een ander ticketsysteem over wil :)

Pagina: 1