Toon posts:

Internetconnectie FAIL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje in mijn boot camp partitie met Win XP Pro SP2

Ik kan zonder problemen connecteren met het netwerk, maar ik krijg geen internetverbinding.

Ik heb niets veranderd, TCP/IP settings staan correct, verschillende keren hersteld via cmd.
Ik krijg een IP adres, hij vindt alles zoals het normaal zou moeten.
Voorheen werkte alles perfect.

Mac OS X heeft wel internetverbinding zonder enig probleem.
Ook Parallels desktop for mac, die mijn boot camp partitie aanspreekt, krijgt GEEN internetverbinding.

Wat ook bizar is: de HP laptop van het werk van mijn vader had identiek hetzelfde probleem zondag maar die deed het plots terug.

Aan de router (US robotics) ligt het niet aangezien de iMac/MBP(broer)/HP perfect functioneren. Mijn broer zijn Win XP partitie heeft eveneens geen problemen.

Ik zit op een MacBook Pro 2,5Ghz met Airport extreme 802.11N

Alvast bedankt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 14:39 ]

Verwijderd

Wat zijn je IP settings van je client en je router?
Wat heb je al geprobeerd? Kan je lokale clients pingen maar bv www.google.nl niet???
Ik krijg een IP adres, hij vindt alles zoals het normaal zou moeten.
wat bedoel je daarmee? Wat vindt hij dan?

Heb je de Network Troubleshooting FAQ als eens doorgelopen?? Daar staan veel nuttige tips & hints in.

Overigens vermoed ik dat het om een gateway probleem gaat, alhoewel je te weinig info geeft om dat te staven ;)

Kortom: We hebben wat meer nodig om je te kunnen helpen :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:44:
Wat zijn je IP settings van je client en je router?
Wat heb je al geprobeerd? Kan je lokale clients pingen maar bv www.google.nl niet???
IP etc. worden automatisch toegewezen, zo heb ik het ook altijd gehad. En het probleem is niet dat ik een fout IP krijg, want het klopt allemaal.

Als ik ga pingen naar google en local clients geeft hij juist hetzelfde weer:
Hij pingt wel effectief en ontvangt 4 pakketten en verstuurd er ook 4, geen enkel gaat verloren.

Het rare vind ik net dat alles gebleven is zoals het was, ik ben nergens gaan prutsen en dan nog ken ik mijn weg zeer goed in winxp. En plots heeft hij enkel geen internetconnectie meer.
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:44:
[...]

wat bedoel je daarmee? Wat vindt hij dan?
Ik bedoel hiermee dat de gateway, DNS, subnetmasker etc. zoals normaal worden toegewezen. Ik zie niets wat er op kan wijzen dat hij problemen heeft met het netwerk.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 17:23 ]

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 23:19
Kun je de gateway pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is geen probleem, ook als ik bijvoorbeeld mijn eerste hop van een traceroute ping, in mijn geval dommel, krijg ik respons en gaan er geen pakketten verloren.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:01:
[...]

Ja dat is geen probleem, ook als ik bijvoorbeeld mijn eerste hop van een traceroute ping, in mijn geval dommel, krijg ik respons en gaan er geen pakketten verloren.
Right. Je hebt dus wél een werkende internet-verbinding.

Staat er niet toevallig een proxy ingesteld in IE / je browser naar keuze?
Wat gebeurt er met een telnet www.google.nl 80 in cmd.exe? Failed to connect of blanco zwart scherm?

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:06:
[...]

Right. Je hebt dus wél een werkende internet-verbinding.

Staat er niet toevallig een proxy ingesteld in IE / je browser naar keuze?
Wat gebeurt er met een telnet www.google.nl 80 in cmd.exe? Failed to connect of blanco zwart scherm?
Failed to connect krijg ik dan

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 23:19
En als je telnet 64.233.183.99 80 doet?

Als je daar ook een connectie fout krijgt, dan is er toch echt een soort firewall geïnstalleerd op je pc.

Verwijderd

Topicstarter
Jep heb het gevonden, zonealarm is de schuldige.

Zonealarm er vanaf gesmeten en alle http verbindingen werken weer.

bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:55:
Jep heb het gevonden, zonealarm is de schuldige.

Zonealarm er vanaf gesmeten en alle http verbindingen werken weer.
Ik zou persoonlijk hebben gekozen voor het opnieuw configureren van zonealarm, ervanaf halen werkt natuurlijk wel maar je hebt die firewall tenslotte niet voor niets :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 22:58:
[...]

Ik zou persoonlijk hebben gekozen voor het opnieuw configureren van zonealarm, ervanaf halen werkt natuurlijk wel maar je hebt die firewall tenslotte niet voor niets :P
Ik ga eens een andere proberen, heb zonealarm al een eeuwigheid gebruikt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 23:11 ]

Pagina: 1