Verwijderd

Topicstarter
Ik wil "3D" foto's gaan maken van (veel) producten. Een tweetal voorbeelden: hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.ortery.com/3Dturntable/images/car.gif

Er bestaat een aparaat als de Packshot Creator 3D. Nadeel hiervan is dat de gefotografeerde objecten maximaal 40x40x40cm mogen zijn. Ook biedt het aparaat geen ondersteuning voor Mac noch voor Nikon DSLR's, wat voor mij essentieel is.

Ik zal zelf iets in elkaar moeten prutsen dus. Iets als de EZspin 14" turntable is een optie, al is 14 inch wat aan de kleine kant. Ook een PhotoCapture 360 lijkt handig, ware het niet dat ook dit apparaat geen ondersteuning voor Mac biedt. Zijn er kant-en-klare alternatieven voor deze 'turntables'?

Het belangrijkste voor nu is de software. Ik heb een (OSX) programma nodig, dat van een x aantal losse foto's een interactieve flash animatie maakt, zoals bij het eerder genoemde voorbeeld. Het is voor mij belangrijk dat de output in flash (swf) formaat is. Het zou tevens fijn zijn als dmv controls in- en uitgezoomd kan worden op het object.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:34

ThunderNet

Flits!

Je zou de Manfrotto 300N panoramakop kunnen gebruiken, die dan op 5 graden instellen. Gaat dan handmatig dus ben je geen software voor nodig, maakt dus ook niet uit met welke camera je de foto's maakt.

En om alles bij elkaar te doen. Flash is daar echt geschikt voor ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:39:
Je zou de Manfrotto 300N panoramakop kunnen gebruiken, die dan op 5 graden instellen. Gaat dan handmatig dus ben je geen software voor nodig, maakt dus ook niet uit met welke camera je de foto's maakt.
Zo'n panoramakop lijkt me meer iets voor 360 graden panorama's zoals deze. Ik wil 3D product foto's maken, zoals deze (maar dan mooier ;)).

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Zet je object op een draaischijf en je camera op een statief? Na elke foto de schijf een beetje draaien. Liefst markeringen op de schijf maken zodat je elke keer precies even ver draait. Een witte wand er om heen en lichten zodat de belichting constant blijft. Hoe groot de bjecten kunnen zijn hangt af van hoe groot jij je draaischijf en wand maakt.. Zorg er wel voor dat je object precies in het midden staat. ;) en dan met bijvoorbeeld flash in elkaar prutsen. Hoef je niet eens heel handig voor te zijn.

Afijn, daar was je zelf ook wel achter eigelijk :p

[ Voor 37% gewijzigd door jdm8 op 06-08-2008 15:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
jdm8 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:59:
Zet je object op een draaischijf en je camera op een statief? Na elke foto de schijf een beetje draaien. Liefst markeringen op de schijf maken zodat je elke keer precies even ver draait. Een witte wand er om heen en lichten zodat de belichting constant blijft. Hoe groot de bjecten kunnen zijn hangt af van hoe groot jij je draaischijf en wand maakt.. Zorg er wel voor dat je object precies in het midden staat. ;) en dan met bijvoorbeeld flash in elkaar prutsen. Hoef je niet eens heel handig voor te zijn.

Afijn, daar was je zelf ook wel achter eigelijk :p
Het eerste deel van je verhaal was me al duidelijk inderdaad ;)

Echter, dat 'in elkaar prutsen met Flash', daar heb ik geen kaas van gegeten. Ik kan prima overweg met photoshop en illustrator. Valt er met Adobe Flash CS3 gemakkelijk iets te knutselen dat maakt wat ik wil? En is dit ook bij grote hoeveelheden handig?

Ik ben eigenlijk opzoek naar kant-en-klare software, waar je 25 foto's in kan pleuren, en waar vervolgens een keurig interactief .swf bestand uit komt rollen.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:34

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:54:
[...]

Zo'n panoramakop lijkt me meer iets voor 360 graden panorama's zoals deze. Ik wil 3D product foto's maken, zoals deze (maar dan mooier ;)).
Monteer een plank op de kop-aansluiting van de panorama head, ipv een normale kop erop te zetten. Et voila, dan heb je een plank welke je precies elke 5 graden kunt draaien.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:38

Garyu

WW

Dit is gewoon een animated gifje met alle foto's van het ronddraaiende object achter elkaar. Dat kan je heel makkelijk zelf maken in Adobe ImageReady of wat daar ook voor in de plaats is gekomen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:57

Zoefff

❤ 

Workflow momentje -> FGW :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:49:
Monteer een plank op de kop-aansluiting van de panorama head, ipv een normale kop erop te zetten. Et voila, dan heb je een plank welke je precies elke 5 graden kunt draaien.
Met als nadeel dat die kop slechts 14kg kan handelen. Ook zal die panoramakop een (zwaar) asymetrisch object niet trekken ben ik bang. Die 5 graden stops zijn echter wel erg handig...
Garyu schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:52:
Dit is gewoon een animated gifje met alle foto's van het ronddraaiende object achter elkaar. Dat kan je heel makkelijk zelf maken in Adobe ImageReady of wat daar ook voor in de plaats is gekomen?
Ik wil niet gewoon een animated gifje, maar een interactieve flash applicatie.

Verwijderd

Topicstarter
En gedaan is het met de reacties ;)

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Is 14 kg niet genoeg dan?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01 12:28
wij hebben laatst zoiets gedaan voor een aantal producten van een electronica fabrikant. 5 weken rotoscopen in shake... Ik vraag me af of de klanten afwisten van die packshot 3D creator....

Verwijderd

spam

[ Voor 97% gewijzigd door ThunderNet op 06-02-2009 13:43 ]

Verwijderd

Is het je al gelukt? Ik wil namelijk ook zoiets doen.
Na lang zoeken heb ik een gratis tool ondekt, maar dan krijg je een logo op je animatie:
http://www.yofla.com/flash/3d-rotate/features.php

Niet zo mooi dus. Is er geen andere tool?

Ik kan bijv niet uitvinden hoe het hier wordt gedaan
http://bonsai-onlineshop....blct8944smbsn33un0op0j4r3

Hoop dat iemand kan helpen,
Oscar

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Schiet me ineens te binnen... eigenlijk moet je voor zoiets je schijf voorzien van een aantal contactjes, en dan een sleepcontact over de rand van de schijf laten gaan. Dan rustig draaien, en elke keer als je schijf met zo'n contact langs dat sleepcontact komt drukt je cam af.

Verder heb ik geen idee over software of iets, maar dit was zomaar een brainfart die ik even moest delen :+

Verwijderd

@henk: dat is lang geen gek idee, een goedkope afstandbediening (voor de camera) van ebay oid, een oud roterend plantetafeltje en wat prutsen met een sleepcontact ipv het knopje op de AB, en dan gaat igg het foto's maken vanzelf.

Verwijderd

Goed idee inderdaad. Maar mijn enige echte probleem zit hem in de software (heb geen enkele kennis van flash).. Iemand een idee?

Verwijderd

Iemand?

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:22

Ethirty

Who...me?

Het is niet echt de bedoeling om jezelf binnen 24u al te kicken. Geef de mensen even de kans om je bericht te lezen.

Je zou natuurlijk je even kunnen verdiepen in flash. Heb er al in geen jaren meer wat mee gedaan, maar volgens mij is een serie foto's achter elkaar afspelen binnen niet zo ingewikkeld en heb je dat binnen no-time onder de knie.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

Pagina: 1