• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 12:49
Hallo,

Ik heb thuis een 24" LG L246WH-BN staan, en vandaag heb ik mijn splinternieuwe Playstation 3 binnen gekregen. De monitor is voorzien van HDMI en kan ook overweg met HDCP, dus het aansluiten van de PS3 op deze monitor zou geen probleem moeten zijn; dat is dus mijn bedoeling.

Nu vraag ik me een ding af, ik wil natuurlijk ook geluid krijgen, en ik heb een simpel Creative P380 2.1 setje staan, dat alleen een 3,5mm minijack uitgang heeft. Ik vraag me dus af, hoe ik de Playstation 3 met beeld en geluid aangesloten kan krijgen op mijn beeldscherm en speakerset...
Het enige goede idee wat ik tot nu toe heb kunnen bedenken is dat ik de PS3 via HDMI-HDMI aansluit op de monitor, en aangezien de monitor ook een minijack uitgang heeft, dat ik de speakerset dan op deze uitgang aansluit. Maar dan is de grote vraag dus of de monitor het geluid dat hij van de HDMI kabel aangeleverd krijgt ook wel naar de minijack uitgang stuurt, of dat hij er gewoon niks mee doet... :|

Ter informatie: de monitor heeft HDMI, analoog en composiet aansluiting, en daarnaast dus nog een minijack ingang en aan de zijkant nog een minijack uitgang.
Hier onder staat een schematische tekening van de speakerset 8)

Afbeeldingslocatie: http://files.carlobernardini.nl/audioset.gif

De flatscreen:
Afbeeldingslocatie: http://files.carlobernardini.nl/flatscreen.gif

Heeft iemand hier suggesties over, of ervaringen mee? Dat zou ik enorm waarderen!

Alvast bedankt,

Carlo

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-02 13:13
*kick* niemand? :/
(oeps, cbernardini hier onder account van collega)

[ Voor 57% gewijzigd door Thysiej op 06-08-2008 16:05 ]

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-02 21:23
Eh, je hebt die monitor al staan, en vandaag die PS3 binnen? Waarom probeer je het niet gewoon zoals je zelf voorstelt, je 2.1 setje op monitor aansluiten en geluid dus via hdmi laten verlopen?

Oh je bent waarschijnlijk nog op je werk. Nou ja, geen reden om te denken dat het niet zo zal werken, waarom probeer je het niet eerst voor je een topic opent?

[ Voor 29% gewijzigd door !null op 06-08-2008 16:11 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Thysiej
GreenSky schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:08:
Eh, je hebt die monitor al staan, en vandaag die PS3 binnen? Waarom probeer je het niet gewoon zoals je zelf voorstelt, je 2.1 setje op monitor aansluiten en geluid dus via hdmi laten verlopen?
Ik zit nu nog op kantoor, dat is waarom het voorlopig nog even moet blijven tot het bedenken van verschillende mogelijke scenario's, testen zit er vanavond pas in.. :)

• !null
Haha wat ik al dacht. Ik snap niet waarom je een heel topic met tekeningen etc zou maken voor iets wat je vanavond kan testen en waarschijnlijk gewoon meteen werkt.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

GreenSky schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:19:
Haha wat ik al dacht. Ik snap niet waarom je een heel topic met tekeningen etc zou maken voor iets wat je vanavond kan testen en waarschijnlijk gewoon meteen werkt.
Dan heb je wat te doen op het werk he? ;)

• Thysiej
jdm8 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:22:
[...]

Dan heb je wat te doen op het werk he? ;)
(carlo heeft 'm stiekem al aangesloten op de bedrijfsbeamer O-) )
En o wat is GT5 Prologue mooi, zelfs op een gare 800x600 dell beamer..

Maargoed ik probeer het thuis even en dan laat ik nog wel van me horen.
Wat betreft het uitgebreide topic met tekeningen; ik kon het gewoon niet laten het zo overzichtelijk voor te stellen als mogelijk :p

[ Voor 25% gewijzigd door Thysiej op 06-08-2008 16:26 ]

• !null
Ik vind het allemaal prima hoor (en wat anders, ik ben geen admin ofzo), maar ikzelf zou er gewoon vanuit gaan dat het direct werkt, als je weet dat de aansluitingen er zitten. Veel plezier ermee iig.

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 12:49
Inderdaad, het werkt uitstekend!
Toch bedankt!
Pagina: 1