Raar vraagje, hoe werkt het eigenlijk bij providers als je bv een Duits nummer belt (mobiel) terwijl de persoon+telefoon in Nederland is. Technisch bel je gewoon naar Nederland, betaal je dan ook normaal? Of buitenlands tarief? (Ik heb T-Mobile)
Buitenlands tarief, het gaat eerst van jou naar Duitsland en dan weer terug naar NL.
[ Voor 63% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 06-08-2008 13:06 ]
Jij betaalt het tarief voor bellen naar een duits mobiel nummer, ongeacht van waar die telefoon zich bevindt. Gelukkig ook maar, want zou je het tof vinden als je meer betaalt wanneer die duitser ergens in China zit? 
Daar bovenop betaalt die "duitse persoon" ook nog eens een bepaald bedrag voor "gebeld worden in het buitenland".
Niet altijd even handig he? Op dit moment zit mijn broer toevallig ook in NL met een Noors nummer, voor ons beide een (relatief) duur grapje als ik hem nu bel.
Daar bovenop betaalt die "duitse persoon" ook nog eens een bepaald bedrag voor "gebeld worden in het buitenland".
Niet altijd even handig he? Op dit moment zit mijn broer toevallig ook in NL met een Noors nummer, voor ons beide een (relatief) duur grapje als ik hem nu bel.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Nederlandse prepaid sim is natuurlijk zo aangeschaftXander schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:08:
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Inderdaad, heb ook gewoon een Orange simkaart gekocht voor die paar maal per jaar dat ik in NL ben. Orange immer als enige oneindig houdbaar prepaid tegoedGunner schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:09:
[...]
Nederlandse prepaid sim is natuurlijk zo aangeschaft
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Snap ik. Maar dat moet je mijn broer vertellen, mij niet.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Helaas zijn onze europese netwerken daar niet slim genoeg voor. Als je hier een +49 nummer belt stuurt de lokale telco dat daadwerkelijk eerst naar duitsland, en die zoekt 't dan verder uit.
In sommige landen (vb: Indonesie) krijg je als je telefoon zich meldt op het netwerk ook een lokaal nummer. Dan kun je dat gebruiken om gebeld te worden zonder dat je daar zelf voor betaalt. (Uiteraard betaalt iemand die je op dat nummer belt dan het tarief om naar Indonesie te bellen, maar da's jouw probleem niet
)
In sommige landen (vb: Indonesie) krijg je als je telefoon zich meldt op het netwerk ook een lokaal nummer. Dan kun je dat gebruiken om gebeld te worden zonder dat je daar zelf voor betaalt. (Uiteraard betaalt iemand die je op dat nummer belt dan het tarief om naar Indonesie te bellen, maar da's jouw probleem niet
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dit heeft meer met providers dan met GSM's te maken.
Een move dus naar TP
Een move dus naar TP
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Pagina: 1