SB Live Platinum te oud?

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 23:15
Ik heb zo'n (leek mij) leuk kaartje in handen gekregen en dacht da's wel leuk voor zoonlief in z'n pc.
Op zich verliep de installatie ok maar na rebooten komt de melding DEVLDR.
En zo'n beetje alle features (AudioHQ etc) doen niks :(
Volgens MS Knowledgebase hoor je dan andere drivers te installeren.
Zo gezegd zo gedaan, drivers gevonden op de Creative-site (6jr oud) en die erop gezet maar de melding blijft komen.
Tevens heb ik het idee dat het frontpaneel ook niks doet, ik neem aan dat er een paar ledjes dienen te branden? Maar dat terzijde.
Is dat kaartje dusdanig verouderd dat het niet goed meer functioneerd op XP sp3?

Wat ik evt kan doen is de onboard geluidskaart gebruiken maar die heeft maar 1 speakeruitgang en het 4.1setje (ook van Creative) heeft 2 minijacks, 1 voor speakers, 1 voor sub.
Kan ik die desnoods via zo'n dubbel-minijack naar minijack-adaptertje aansluiten?
Deze
Of geeft dit baggergeluid?

TIA

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ScooBY_DoO schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:26:
maar na rebooten komt de melding DEVLDR.
Ik durf te wedden van niet ;) Dat is nog maar het topje van de ijsberg lijkt me. "DEVLDR" is nogal een karige foutmelding ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ScooBY_DoO
Wat durf je te wedden van niet?

Verwijderd

Creative is dan ook berucht om zijn slechte ondersteuning van oude producten. Dan koop je wel een nieuwe zal de gedacht vast zijn.

Wat al mijn Soundblaster Live problemen destijds heeft opgelost was het installeren van nieuwe drivers:

http://kxproject.lugosoft.com/

niet officieel, niet microsoft certified, maar het werkt al jaren zonder problemen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat dat de complete melding zou zijn. Zoals ik al zei, "DEVLDR" is nogal een karige foutmelding, er staan vast meer woorden in die zin ;)

Verder werkt die kaart AFAIK gewoon in XP (ook met SP3) maar pin me er niet op vast.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ScooBY_DoO
RobIII schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:53:
[...]

Dat dat de complete melding zou zijn. Zoals ik al zei, "DEVLDR" is nogal een karige foutmelding, er staan vast meer woorden in die zin ;)

Verder werkt die kaart AFAIK gewoon in XP (ook met SP3) maar pin me er niet op vast.
Daarom had ik ook de verwijzing naar microsoft knowledge base erbij gezet.
Bij afsluiten geeft ie de melding DEVLDR kan niet worden beindigd.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
dze foumeldign vindt je echt honderden keren terug via google.

Oplossing: oublechekc of je de juiste drivers gebruikt. Een Live! is iets anders dan een Live! Platinum of een Live! Platinum 5.1 of een Live! 24bit.

• ScooBY_DoO
the_stickie schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:16:
dze foumeldign vindt je echt honderden keren terug via google.

Oplossing: oublechekc of je de juiste drivers gebruikt. Een Live! is iets anders dan een Live! Platinum of een Live! Platinum 5.1 of een Live! 24bit.
Dat snap ik.
Je kunt op de site van creative alleen oude drivers d/l en daar heb ik voor platinum gekozen.
Krijg maar 1 optie om te d/l.

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:47:
Creative is dan ook berucht om zijn slechte ondersteuning van oude producten. Dan koop je wel een nieuwe zal de gedacht vast zijn.

Wat al mijn Soundblaster Live problemen destijds heeft opgelost was het installeren van nieuwe drivers:

http://kxproject.lugosoft.com/

niet officieel, niet microsoft certified, maar het werkt al jaren zonder problemen.
Ik heb je drivers geprobeerd maar niks dan vastlopers 8)7

Heb net in de stad een verloopje gekocht en de zooi op de onboard soundmax gezet.... _/-\o_

Creative kaart eruit ge^*#&^#*^^@ en komt er ook nooit meer in.
Nou weet ik weer waarom ik destijds afgestapt was van Creative.... zal voor anderen de wereld betekenen maar voor mij geen Creative meer.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02 07:48

mr.paaJ

generatie cmd+z

ach ja, als het werkt zijn het mooie dingen, maar anders...

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1