Poll op de frontpage

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:35
Hey jongens,

Op de frontpage hebben we vaak een Poll. Al enkele keren merk ik op dat ik niet mijn specifiek juiste antwoord kan kiezen... Ik heb dit wel eens in de Poll aangegeven, maar heel terecht word mij dan verteld dat er niet voor iedereen het juiste antwoord tussen kan staan.

Toch vind ik dit jammer. Opzich vind ik onze poll heel interessant. Maar omdat ik zelf al niet het juiste antwoord vind, en in de reacties veel te vaak "IK heb maar voor a/b/c gekozen want... " zie staan, durf ik onze Poll niet te vertrouwen.

Ik probeerde een manier te bedenken om de poll secuurder te maken, maar dit is nog niet zo makkelijk als dat het lijkt.

Ik vroeg me af hoe jullie een Poll opgezeten. Dus hoe kom je aan de vraag en hoe kom je aan de antwoorden. Na het bekijken van oudere polls, kwam ik erachter dat het moeilijk is de motivatie voor een bepaalde Poll of antwoord van tweakers.net te vinden.

Ik zou heel graag een nauwkeurigere poll zien, maar hoe weet ik nog niet. Wel wil ik alvast voorstellen om bij elke Poll de motivatie van tweakers.net terug te laten komen.

dus
Waarom kiezen jullie voor deze vraag?
Waarom kan ik kiezen uit de 4 betreffende antwoorden. (motivatie per mogelijk antwoord) ?
Naar welke informatie waren jullie op zoek?

Zo krijg je een beetje meer achtergrond info over de Poll, en is het misschien duidelijker waarom jullie voor bepaalde antwoorden hebben gekozen.

Ik weet ook niet in hoeverre wij als tweakpubliek voorstellen mogen doen voor Polls. Ofwel kunnen wij input geven over mogelijke Polls en antwoorden die gekozen kunnen worden.

Al bij al, Ik vind de Poll echt een meerwaarde hebben, maar ik mis nog iets....

*edit: Thanks voor edit
**edit Misschien kun je er standaard alvast het antwoord "mijn antwoord staat er niet bij" bij zetten..

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 06-08-2008 12:30 ]

FreeReef.nl

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Lieve Adjes >> Geachte Redactie

+ titel edit

[ Voor 10% gewijzigd door Erkens op 06-08-2008 12:26 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De polls hebben geen enkele wetenschappelijke pretentie en zijn niet bedoeld om inhoudelijke analyses mogelijk te maken. Alleen al het feit dat mensen zelf mogen beslissen of ze wel of niet meedoen betekent dat de wetenschappelijke waarde nul is, en dat wij dat ook weten mag blijken uit de antwoorden die we regelmatig verzinnen, zoals in de poll "Wat is dé must-have voor de hippe Tweaker van deze zomer?": "Een vriendin". Dat gaan we dus niet motiveren. Nee, aandringen helpt niet :)

Lies, damned lies and statistics - we proberen om redelijk volledig te zijn in het geven van antwoordopties, maar als we dat niet zijn is het ons ook goed. Het is multiple choice, en dat is per definitie onzuiver, dus als je niet tussen de opties kan kiezen, kies dan niet. Discussie over elke poll kan in de bijbehorende reactiedraad gevoerd worden, dat lezen we heus en met een beetje mazzel leren we daarvan, zodat een volgende poll weer wat beter/leuker/interessanter* wordt.

*) kies maar >:)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
De polls hebben geen enkele wetenschappelijke pretentie en zijn niet bedoeld om inhoudelijke analyses mogelijk te maken
Naar mijn bescheiden mening, mag T.net de lat best wat hoger leggen wat de polls betreft :P. Wat hebben we aan een poll waaruit je geen enkele conclusie mag trekken? (want mensen zullen dit toch wel doen denk ik... zie de discussies bij de pools)

Een verbetering zou kunnen zijn: likert scales gebruiken bij sommige (serieuzer bedoelde) polls. Bijv. de vraag 'Windows 7 moet gebruiksvriendelijker worden. Geloof jij het?' veranderen in 'Windows 7 wordt gebruikersvriendelijker' en dan

1 helemaal mee oneens
2 mee oneens
3 neutraal
4 mee eens
5 helemaal mee eens

Je hebt gelijk dat deze manier van pollen nog lang niet de toets van wetenschappelijkheid kan doorstaan (veel wetenschappelijk onderzoek ook niet trouwens), de resultaten worden voor mij in ieder geval een stuk interessanter.

[ Voor 4% gewijzigd door Rekcor op 31-10-2008 11:42 . Reden: toevoeging ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Het is onbegonnen werk om alle antwoorden te proberen bedenken én vermelden. Dus dat proberen we niet eens :P