Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] clean install, nu maar 10 updates i.p.v. 52

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een clean install gedaan van XP SP2 Prof. NL, weliswaar met een "foute" licensie key, maar vroeger kreeg ik via Automatic Update altijd 52 updates en nu maar 10.

Weet iemand waardoor dit komt? Zijn die 52 updates van SP2 gecomprimeerd in 10 nieuwe updates?

Reden tot clean install SP2: ik had Vista Ultimate OEM erop, volledig updatebaar en met Office 2007, maar zelfs met 3 GByte RAM en een opgepompte Intel E2160 naar 3.2 GHz (8x400Mhz) op een Asus P5K met een Radeon 3450, vond ik de reactiesnelheid van de Vista raampjes dermate traag, dat ik nu weer terug ben naar XP SP2 Prof met Office 2000. Het is nu weer lekker snel, net zoals "vroeger" ....

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je gaat updaten via Windows update, krijg je dan meer te zien?
En zou je geen SP3 willen installeren?

Maar misschien komt de rest na die 10 updates wel. Want kan me niet voorstellen dat ze 52 updates verkleinen naar 10 stuks terwijl een SP3 klaar staat.

[ Voor 23% gewijzigd door -Skyhawk- op 06-08-2008 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Door de "foute" licensie key kan ik alleen gebruik maken van de Automatic Update.
Tot 6 maanden ging dat allemaal goed: ik kreeg 52 updates, nu maar 10.
XP SP3 heb ik erin gehad (apart gedownload) en mijn systeem werd net zo traag als toen met Vista erop. Dus dat schiet niet op.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dan moet je 's naar je PC kijken. Vista werkt gewoon vlot *sowieso op jouw hardware*, en SP3 hoort niets te vertragen. Zoek daar de oorzaak eens van.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Als je toch al bezig bent met foute licenties, gebruik dan een windows cd'tje met SP3 ingebakken.

Homey — Critics are those without skills to create.

Verwijderd

Topicstarter
Vista werkt inderdaad "vlot", maar XP werkt nog "vlotter".
En dat ligt echt niet aan mijn PC, want ik heb ik zowel Vista als XP op dezelfde machine draaien!
Vista op C:\ en XP op E:\. Enne... XP is echt sneller!

Vista neemt op C:\ met applicaties 9 Gb in beslag!
XP neemt op E:\ met dezelfde applicaties (alleen Office 2000 ipv Office 2007) 3 Gb in beslag.
Swapfiles en Hybernating files zijn hier in beide gevallen van afgetrokken.

En dat SP3 sneller is dan SP2? Dat geloof ik pas, als ik op diversen forums daadwerkelijk dat soort berichten lees. Tot nu heb ik alleen maar doffe ellende gelezen over SP3. Bij mij liep alles weliswaar fluitend, maar de reactiesnelheid was gewoon langzamer.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:56:
Vista werkt inderdaad "vlot", maar XP werkt nog "vlotter".
En dat ligt echt niet aan mijn PC, want ik heb ik zowel Vista als XP op dezelfde machine draaien!
Vista op C:\ en XP op E:\. Enne... XP is echt sneller!

Vista neemt op C:\ met applicaties 9 Gb in beslag!
XP neemt op E:\ met dezelfde applicaties (alleen Office 2000 ipv Office 2007) 3 Gb in beslag.
Swapfiles en Hybernating files zijn hier in beide gevallen van afgetrokken.

En dat SP3 sneller is dan SP2? Dat geloof ik pas, als ik op diversen forums daadwerkelijk dat soort berichten lees. Tot nu heb ik alleen maar doffe ellende gelezen over SP3. Bij mij liep alles weliswaar fluitend, maar de reactiesnelheid was gewoon langzamer.
SP3 draait niet om "sneller" maar wel om up-to-date. en dat is imho weldegelijk belangrijk.

Je zou eigenlijk beter gewoon een legale XP licentie fixen door je Vista OEM te laten downgraden.
en btw: argumenteren dat Vista suckt hoeft niet hoor, als je XP wil gebruiken: je doet maar :) maar je weet vast wel dat tweakers je niet bij het handje gaan houden om je illegale licentie te gebruiken!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:09:
Ik heb gisteren een clean install gedaan van XP SP2 Prof. NL, weliswaar met een "foute" licensie key, maar vroeger kreeg ik via Automatic Update altijd 52 updates en nu maar 10.

Weet iemand waardoor dit komt? Zijn die 52 updates van SP2 gecomprimeerd in 10 nieuwe updates?
Nee, zoals uitermate bekend mag worden verondersteld hoeft MS helemaal geen ali-illegali installs te ondersteunen.

Dat ze dat wel doen met essentiele security updates is imho iets waarvoor je best wel even op je blote knietjes mag.

Voor de rest: als je weet dat je niet legaal bezig bent, ga dan ook niet hier support vragen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.