VS klaagt elf mensen aan in creditcardfraudezaak

Pagina: 1
Acties:

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
nieuws: VS klaagt elf mensen aan in creditcardfraudezaak

Hierin staat dat de """hackers""" bij bedrijven inbraken door rond te rijden met laptops en rond te zoeken naar onbeveiligde netwerken.
Volgens de bron:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7544083.stm
En volgens de NOS (http://www.nos.nl/nos/art...000001C8F758CB22B49E.html)
Staat er niks over hoe ze bij de bedrijven inbraken, dat rondrijden met laptops deden ze bij particulieren.
They allegedly hacked into the computer systems of several major US retailers and installed software to access account details and passwords.
The 11 suspects are alleged to have obtained card numbers, account information and password details by driving around neighbourhoods and hacking into wireless equipment.
De groep hackte computers van winkels en banken en installeerde software om de nummers te achterhalen. Ook reden ze door woonwijken om in te breken op computers met draadloze verbindingen.

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:19

JME

zeg maar Jamie

Inbroken?? ;)

Sorry dat ik inbreek, deze "moest" even. Ik breek in, ik brak in, ik heb ingebroken... :+

[ Voor 22% gewijzigd door JME op 06-08-2008 12:09 ]

• thegve
Ja sorry, ik had hem zelf al gelezen inderdaad, en ik dacht "dit is fout". Maar door een gebrek aan koffie was ik even kwijt wat het moest zijn, en dacht ik "ah, boeie, fuck it". Ik ga koffie halen :P

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Helemaal duidelijk is het niet, maar uit de tekst van Associated Press blijkt dat ze wel degelijk bij draadloze netwerken van bedrijven inbraken door te wardriven:
Sullivan said the alleged thieves weren't computer geniuses, just opportunists who used a technique called "wardriving," which involved cruising through different areas with a laptop computer and looking for accessible wireless Internet signals. Once they located a vulnerable network, they installed so-called "sniffer programs" that captured credit and debit card numbers as they moved through a retailer's processing networks

• thegve
Duidelijk, tweakers is ook gewoon beter dan de NOS en de BBC, altijd al geweten. Als AP het goed heeft natuurlijk. De NOS lijkt het redelijk overgenomen te hebben van de BBC, bijna letterlijk vertaald nieuwsbericht, dus dat maakt dat tot 1 bron.