Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Dit regel je serverside neem ik aan, dus welk server OS? W2k3? Bekijk: Windows Clients - Howto's and Guides even (onder kopje Windows 2000 & 2003 server). Je topic hoort ook meer richting Windows Servers en Server-software denk ik
Voorbeeld Runas voor word als local admin... bedoel je zoiets?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Option explicit Dim oShell set oShell= Wscript.CreateObject("WScript.Shell") 'Replace the path with the program you wish to run c:\program files... oShell.Run "runas /noprofile /user:administrator ""C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE""" WScript.Sleep 100 'Replace the string --> yourpassword~ with the 'password used on your system. Include the tilde "~" oShell.Sendkeys "yourpassword~" Wscript.Quit |
[ Voor 91% gewijzigd door asfaloth_arwen op 06-08-2008 11:33 ]
dat hij dan door het script local admin wordt en dan de door ons opgegeven software zelf kan installeren of een zelf meegebrachte CD kan installeren.
De vraag is dus, kun je met een script wat lokaal op de PC afgetrapt wordt de user local admin maken?
Bovenstaande script runt onder 'administrator' en dat willen we dus niet,
wij willen dat het script de user eerst local admin maakt, dan onder de huidige
user gaat installeren, daarna zal de policy na 5 min. de user automatisch de
rechten van de user weer ontnemen.
[ Voor 28% gewijzigd door UniPer op 06-08-2008 11:36 ]
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
De vraag is dan, wil je dat wel?UniPer schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:34:
Nou wij willen gewoon dat de user het script zelf lokaal af kan trappen terwijl hij zelf ingelogt is,
dat hij dan door het script local admin wordt en dan de door ons opgegeven software zelf kan installeren of een zelf meegebrachte CD kan installeren.
De vraag is dus, kun je met een script wat lokaal op de PC afgetrapt wordt de user local admin maken?
Bovenstaande script runt onder 'administrator' en dat willen we dus niet,
wij willen dat het script de user eerst local admin maakt, dan onder de huidige
user gaat installeren, daarna zal de policy na 5 min. de user automatisch de
rechten van de user weer ontnemen.
Lijkt mij het werk van een systeembeheerder. Maar goed, ieder bedrijf zijn policy.
Je kan een batchbestand schrijven hiervoor, met een pauze line, waardoor de batch pauzeert tijdens het uitvoeren van de installatie. Als deze afgesloten is kan je een line toevoegen waar de gewone rechten weer terug gezet worden. Nadeel hiervan is dat je dit per programma moet doen (en met runas werken)
Voor zover ik weet is dit de enige optie naast lokaal het profiel wijzigen naar local admin.
Wabbawabbawabbawabba
http://blogs.msdn.com/aar...ve/2004/07/24/193721.aspx
Lijkt me sterk dat je die niet hebt kunnen vinden
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device