Toon posts:

[FreeBSD] NIC ondersteuning Acer X3200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ter vervanging van mijn oude P4 2,8 heb ik vorige week een schattig klein systeem aangeschaft: Een Acer Aspire X3200. Een mooi klein compact systeem 320GB hdd, 2GB geheugen en een AMD64 dualcore cpu.
In plaats van hier Vista op te draaien besloot ik FreeBSD te installeren als server OS. Tijdens de installatie viel me iets vreemds op: De netwerkkaart werd niet ontdekt...

Na de installatie heb ik dmesg opgevraagd en inderdaad op pci0 wordt een netwerkkaart gedetecteerd maar: no driver attached.
Met pciconf kon ik vaststellen dat het een netwerkkaart van nvidia moet zijn. Een tripje op google en op freebsd.org leerde dat deze kaarten ondersteund worden dmv de nfe (of nve <7.0).

Daarna geprobeerd met kldload de nfe driver te laden, blijkbaar was deze al geladen. met ifconfig zie ik de kaart nog steeds niet.
De oude nve driver in de kernel compilen had ook niet het gewenste resultaat.

Aangezien kldload niet het gewenste resultaat bracht heb ik nog getracht dmv ndisgen een bsd driver te genereren, ook dit mocht niet baten.

Verder heb ik verschillende versies gebruikt ivm 64bit compatibiliteit:
FreeBSD7.0-RELEASE en STABLE (voor i386 en amd64) en tot slot PC-BSD 1.5 (gebasseerd op 6.3-RELEASE)

Nu zit ik met de volgende vragen:
- Na het uitvoeren van kldload <driver> hoef ik toch niks meer uit te voeren? kldload if_nfe.ko of mijn custom driver geven geen meldingen in dmesg.
- Kent iemand dit systeem en weet wat voor NIC type gebruikt wordt? Google brengt geen uitkomst. Ik heb het sterke vermoeden dat het bordje gebasseerd is op de nvidia m/gpu 8200.
- Heeft iemand een tip om mij verder te helpen, ik zit eigenlijk een beetje door mijn opties heen.

relevante dmesg en of pciconf output kan ik leveren, helaas nu niet maar vanavond wel.