Toon posts:

[2003] Bestanden uit EFS kopieeren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Bij een klant van ons is de server gecrashed en het besturingssysteem viel niet meer te redden. Alle data was nog wel te kopieeren met Acronis. Na alles weer terug geinstalleerd te hebben kom ik er achter dat er een map op de server waar veel belangrijke bestanden instaan gebruik maakte van een Encrypted File System.
Nu heeft Acronis alle bestanden wel gekopieerd (DOC RTF PDF bestanden) uit de Encrypted folder, alleen het probleem is als je zo'n bestand opent dan opent die in Word de 'Bestandsconversie' en daar moet je de tekst codering aangeven. Alle tekst coderingen heb ik geprobeerd alleen het blijven allemaal rare tekentjes.

Kan ik dit op een andere manier oplossen of kan je Encrypted files gewoon niet meer openen als je een nieuwe server hebt.

Alvast bedankt.

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
Heb je zelf al gezocht? Op Google is hier veel over te vinden...

Fotosite

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Standalone server? Als het goed is heeft iemand ooit een backup gemaakt van de keys. En dan is het simpel. Anders is de kans op herstel vrij klein. Er zijn wel manieren om de key "te kraken", maar aangezien we hier niet kunnen weten of de data ook echt van jou (resp jouw klant) is gaan we niet al te ver met helpen daarmee.

Hoeveel budget is er om de data te redden? In geld (honderden, duizenden of tienduizenden euro's) en tijd (dagen of weken).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Standalone server (Windows 2003 Enterprise)
Oke, hebben die keys die gemaakt worden een bepaalde extensie zodat ik die kan zoeken ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hmja. Dan doe je [google=windows 2003 backup efs key] en zie je How to back up the recovery agent Encrypting File System (EFS) private key in Windows Server 2003, in Windows 2000, and in Windows XP

Maar dat moet je dus niet aans ons (of Google) vragen, maar aan degene die de server heeft ingericht. Ik mag hopen dat die key niet gewoon op de server zelf stond. En ik zie het gebeuren dat, als dat wel zo is, ook de key encrypted was :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 11:06

rimpeldinky

nani?

ik zou ook even in de oplever-documentatie duiken (als die aanwezig is?) over de betreffende server, wellicht dat er een back-up is gemaakt van de key welke op USB stick, CD-ROM of HDD bij de originele leverancier ligt of bij een werknemer op zijn PC/laptop geplaatst is. (ik hoop het, anders heb je een leuke uitdaging om die data terug te krijgen :X )

*burp*

Pagina: 1