Hallo medetweakers,
Ik heb een vraag over mijn X48 Asus Rampage,
Ik heb één WD 500GB sata HDD, als ik deze inplug op sata poort 3 of 4, dan krijg ik deze melding:
No Master IDE H.D.D. Found! Press F1 To Continue .
Dan druk ik op F1, boot de pc gewoon netjes.
Prik ik de WD 500GB HDD in sata poort 1 dan krijg ik de melding niet, en boot ie ook gewoon netjes.
Ik gebruik maar één HDD, en erger me er ook niet aan, maar vandaag valt mijn pc nog onder DOA, dus zou graag willen weten of dit een defect is, of een normaal iets van dit moederbord.
Verder heb ik geen andere drives of dergelijke aangesloten via sata, alleen de HDD.
Heb zelf uiteraard onderzoek gedaan, heb dit kunnen vinden:
http://forums.techguy.org...t-up-error-no-master.html
Daar wordt gezegd:
''when using the connectors in standard IDE mode, connect the primary (boot) hard disk drive to the SATA 1/2/5 Connector.''
Maar dit gaat niet over het type moederbord dat ik heb, en het staat ook niet in mijn manual.
Heb btw alles standaard staan in het BIOS verder, specs van mijn systeem:
Q9450 @2,66
4GB Corsair DHX
WDC 500GB-AAKS Sata
Antec earthwatts 650w
2 optische drives via oude IDE aansluiting
Ik stel het op prijs als iemand mij kon vertellen of mijn MB doa is of gewoon goed;)
Ik heb een vraag over mijn X48 Asus Rampage,
Ik heb één WD 500GB sata HDD, als ik deze inplug op sata poort 3 of 4, dan krijg ik deze melding:
No Master IDE H.D.D. Found! Press F1 To Continue .
Dan druk ik op F1, boot de pc gewoon netjes.
Prik ik de WD 500GB HDD in sata poort 1 dan krijg ik de melding niet, en boot ie ook gewoon netjes.
Ik gebruik maar één HDD, en erger me er ook niet aan, maar vandaag valt mijn pc nog onder DOA, dus zou graag willen weten of dit een defect is, of een normaal iets van dit moederbord.
Verder heb ik geen andere drives of dergelijke aangesloten via sata, alleen de HDD.
Heb zelf uiteraard onderzoek gedaan, heb dit kunnen vinden:
http://forums.techguy.org...t-up-error-no-master.html
Daar wordt gezegd:
''when using the connectors in standard IDE mode, connect the primary (boot) hard disk drive to the SATA 1/2/5 Connector.''
Maar dit gaat niet over het type moederbord dat ik heb, en het staat ook niet in mijn manual.
Heb btw alles standaard staan in het BIOS verder, specs van mijn systeem:
Q9450 @2,66
4GB Corsair DHX
WDC 500GB-AAKS Sata
Antec earthwatts 650w
2 optische drives via oude IDE aansluiting
Ik stel het op prijs als iemand mij kon vertellen of mijn MB doa is of gewoon goed;)
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 10:28 ]