Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers!

Ik heb een GPO Deployment ingesteld op mijn domein, om een bepaald nieuw softwarepakket te installeren. Ik heb om een MSI aan te maken WinInstall LE 2003 gebruikt, en een snapshot gemaakt voor de installatie op mijn testsysteem, dan de installatie uitgevoerd, en de after snapshot gemaakt.
Dit werkte allemaal heel goed, en ik heb een mooi mapje met de MSI-file in gekregen:
06/08/2008 08:31 <DIR> .
06/08/2008 08:31 <DIR> ..
06/08/2008 08:31 <DIR> Documents and Settings
06/08/2008 08:28 1.178 FileErr.TXT
06/08/2008 08:31 <DIR> Program Files
06/08/2008 08:28 278.376 Structuurenquete.msi
06/08/2008 08:28 323.170 Structuurenquete.nai
06/08/2008 08:28 1.070 Structuurenquete.REG
06/08/2008 08:30 <DIR> WINDOWS
4 bestand(en) 603.794 bytes
5 map(pen) 224.357.163.008 bytes beschikbaar
Wanneer ik deze in mijn GPO steek, stelde ik de installatie in als Assigned, en geïnstalleerd bij aanloggen.

Het probleem is echter, wanneer mijn users aanmelden blijkt de installatie wel te starten, een minuutje of zo te lopen, maar achteraf blijkt er niets in program files te staan...
Wanneer ik de resultant set of policies ga bekijken, zie ik dat de GPO deploy een uitroepteken heeft, en volgende gegevens onder het tabblad foutgegevens heeft staat:

Wednesday, August 06, 2008 09:41:15

Het opnieuw installeren van de toepassing Structuurenquete van het beleid Software Installations Via GPO is mislukt. De fout is: Onherstelbare fout bij installatie..

Ik heb de rechten van mijn networkshare waar de msi staat gecheckt, en alle domain users hebben rechten voor lezen en uitvoeren. Ook op hun lokale systemen zijn zij local admin, dus daar kan het probleem eigenlijk ook niet zitten.

Iemand een idee?

[ Voor 159% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 10:17 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Besturingssysteem server? OS clients?
Bekijk: [Windows 2003 Server]Howto:Software Distributie even, of je niet iets mist :)
Heb je op een client getest met een installatie onder de rechten van een normale user? Of heb je je test gedaan met een domain admin account oid?

[ Voor 12% gewijzigd door asfaloth_arwen op 06-08-2008 10:22 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Potjandorie, die had ik met m'n dikke kop nog niet eens gezien :)

De servers draaien op w2k3, clients op XP. Ik heb ondertussen de guide gechecked, en heb behalve het gebruik van users ipv computers eigenlijk niet echt verschillen.

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 18:53
Check ook even het eventlog. Hier zou een melding moeten staan met een foutcode waarom de installatie niet goed verlopen is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die heeft ie al gegeven (tenminste het relevante deel).
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:06:
[....]Wednesday, August 06, 2008 09:41:15

Het opnieuw installeren van de toepassing Structuurenquete van het beleid Software Installations Via GPO is mislukt. De fout is: Onherstelbare fout bij installatie..
Ik zie trouwens nergens dat je de resulterende MSI wel hebt getest of die uberhaupt wel werkt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:48:

[...]

Ik zie trouwens nergens dat je de resulterende MSI wel hebt getest of die uberhaupt wel werkt?
Dan zet ik het even hier :D Ik heb em getest, en hij werkt!

Ik zal hem anders even opnieuw proberen maken? Je weet nooit...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 14:04 ]

• Apiekool
alt-92 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:48:
Hmm. Verbeter me maar als ik het fout heb, maar dat is de RSOP. Een MSI hoort bij een gefaalde installatie gewoon een errorcode weer te geven in de eventlog.

Verwijderd

Topicstarter
Uit de eventlog van de clientpc:

Event 9u16
Product: Structuurenquete -- Error 1309. Error reading from file: \\server\GPO Installaties\Structuurenquete\Program Files\OnDemand\WinINSTALL\Packages\Structuurenquete\Program Files\OnDemand\WinINSTALL\Packages\Structuurenquete\Program Files\Kluwer\FinFisc\Structuurenquete\algemeen\ConvPsb\KlusoVKT.cnv. System error 3. Verify that the file exists and that you can access it.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Lijkt me logisch dat hij dat bestand niet vind, dat pad klopt dan ook in de verste verte niet... Geen idee hoe hij daar aan komt

Ik heb hem toen gevraagd z'n pc te herstarten, en om 9u18:
Product: Structuurenquete -- Installation completed successfully.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Na check bleek nog steeds de applicatie niet op zijn systeem aanwezig te zijn... [Neuriet X-files muziek]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 14:56 ]

• Apiekool
Zitten alle programma bestanden ook echt in de MSI gecompiled, of staan ze er los naast?

Als dat laatste het geval is, moet je de programma bestanden ook in je gpo install directory zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ze staan er los naast. In mijn overzichtje van de bestandjes in de eerste post kan je zien dat ze er wel bij staan, dus dat zou in orde moeten zijn :)

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Als de exceptions niet goed zijn ingesteld in WinInstallLE dan kan je ook dit soort problemen krijgen.
Dan probeert de msi tijdens de installatie systeembestanden te verwijderen.
Open de .msi met de msi check tool van WinInstallLE (weet de naam ff niet) en controleer de tab delete. Daar mag uiteraard niets in staan.

Het is van erg groot belang dat de exceptions goed ingesteld staan tijdens het maken van de before snapshot, anders ben je enorm lang bezig om je .msi goed in elkaar te knutselen.

Als je een rechtenprobleem hebt, dan kan je dat embedden in de .msi m.b.v. orca en anders via een GPO de rechten toevoegen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:27:
Nee, ze staan er los naast. In mijn overzichtje van de bestandjes in de eerste post kan je zien dat ze er wel bij staan, dus dat zou in orde moeten zijn :)
Nou moet ik zeggen dat die structuur zoals je 'm daar post niet echt 'fris' oogt.
Da's geen package wat je zo kunt uitrollen.
De MSI zal wellicht wel werken, maar het te installeren pakket werkt dan denk ik niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ondertussen weet ik wat meer. Ik merkte bij het opnieuw uitvoeren van mijn MSI dat ik weldegelijk foutmeldingen heb. Wanneer de MSI bijna volledig is geinstalleerd krijg ik plots volgende foutmelding: Afbeeldingslocatie: http://www.bofidi.com/images/fout.jpg

Wanneer ik het kreng afbreek rolt hij natuurlijk mijn installatie terug, als ik negeer krijg ik er nog zo een aantal. Weet iemand raad? Ik heb de foutmelding opgezocht, maar word er niet veel wijzer van, want ik vind eigenlijk enkel vermeldingen van visual studio die niet correct installeert en een "assertion failed" fout geeft, en iets van een MFC runnen gemaakt met C++... Iets zegt me dat dat het niet helemaal is :/

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je snapshot is gewoon niet goed denk ik :)
Er staat ook een FileERR.txt in (zie je startpost), staat daar soms iets bijzonders in?

Volgens mij heeft je probleem niks met de GPO te maken, maar alles met de applicatie zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ondertussen de originele installatie verwijderd en een nieuwe snapshot gemaakt, dus ik vrees dat ik die FileERR.txt niet meer heb :/ Die fout keert echter opnieuw terug... Iemand nog een idee?

Anders nog een ander alternatief op GPO deployment? Ik zie het niet echt zitten deze applicatie op 200 pc's te moeten gaan installeren :s (Waarom luisteren ze nooit en hebben we geen Citrix Presentation Server aangekocht vorig jaar toen we er om vroegen... Dan hadden we al een pak minder gezeik...)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 08:43:
Ik had ondertussen de originele installatie verwijderd en een nieuwe snapshot gemaakt, dus ik vrees dat ik die FileERR.txt niet meer heb :/ Die fout keert echter opnieuw terug... Iemand nog een idee?
Wat gaat er nu fout dan?
Als je je snapshot en je package hebt, en je start de installatie op vanaf een andere (kale) testwerkplek, werkt de software dan wel of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nee... Ik heb de snapshot gemaakt op een clean systeem, software geïnstalleerd (ze werkt dan wel), de after snapshot gemaakt, en vervolgens maakt Wininstall LE mijn package aan.
Als ik dat package installeer op een ander clean systeem uitvoer krijg ik nog steeds de foutmelding uit de bovenstaande screenshot.
Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij Wininstall LE. Ik denk dat ik Wise Package Studio eens zal gaan uitproberen, en kijken of dat betere resultaten brengt...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 12:05 ]

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Zou je je eventlog anders eens willen posten van het systeem waarop je de .msi probeert uit te rollen.
Daar worden de fouten getoond waarop de .msi afbreekt.
Pagina: 1